1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Millä perusteella olet valinnut numerosi?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Jussi, 20/5/03.

1. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Välillä vähän kevyempääkin topiccia roikkumaan tänne operaattoripuolelle, ettei ala vaikuttamaan liian paksua asiaa ja kuumia tunteita vaikuttavalle palstalle. Olen törmännyt kyllä kaikenlaisiin kriteereihin valita numeroa tai olla valitsematta jotain. Yleisimpiä on tietenkin syyt "muistuttaa vanhaa tai jotain muuta numeroa", "monta samaa numeroa" tai syntymäajasta muodostettu numero. Jonkun muistan hylänneen numeron kolmen kuutosen takia ja ainakin yksi on valinnut numeroaan sillä perusteella, että se on mahdollisimman vaikea - herralla on ilmeisesti ongelmia liian suuren suosion kanssa. Itse valkkasin 0400-alkuisen numeron siksi, että näin huonolla muistilla on jo iso ero kun pitää muistaa yksi numero vähemmän operaattoritunnuksen jälkeen ja peräkkäiset piti olla Rouva Jussin kanssa. Laittakaas jatkoksi omia kriteerejänne.

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kauhean tarkka en ole ollut, eikä ole voinutkaan kun ei ole korkean tason suhteita operaattoreihin.

Jonkinlaisen toistuvan teeman olen aina yrittänyt numeroihin saada, esim. samoja numeroita tai numerosarjoja peräkkäin. Mitään taikauskoa ei ole, numerot ovat satunnaisia listalta poimittuja.

3. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Isä mun numeron sillon joskus 5 vuotta sitten varmaan valkkas, mun ja äitini numeroilla erona on vain viimeinen numero, kun samaan aikaan äitikin hankki kännykän ;)
    Isäni numero eroaa tästä koska se on otettu reippaasti aikaisemmin, eikä hän omaa liittymää yleensä käytäkään vaan Nokian "työsuhdeliittymää".

Jos oman numeron olisin saanut päättää itse ja olisi ollut vapaana olisin ottanut tälläisen:
    0400 007 007

4. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Valitsin listasta numeron joka näytti helpoilmalta muistaa ja miellyttävältä... ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut...

5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
  6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tämä ketju vastaa otsikoltaan paremmin tarkoitusta, mainitsemassasi ketjussa ollaan hieman harhauduttu asian viereen.

7. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eipä tuota sen kummemmin saanut valkata, ja avautumistakin odotettiin viikko. Liittymänä RL.

8. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samoin. Mulla tosin RL:n avautuminen kesti 10 minuuttia (vrt. niskalaukaus)

9. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Numero on helppo, numero on ollut suvussa sellaset 16v. et on vähän "sukukalleus" :) eipä mulla oikein muita kriteereitä ole. No on ollut kerran soneralta 0400dddjjj ja se oli kyl helppo mut se meni ku vaihoin radiolinjaan.

10. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itsellä olij oskus aikoinaan 222 loppuinen numero ja kun vaihdoin dna:han niin vain yksi 5:n muuttui 0:ksi ja nyt kun otin ton toisen liittymän niin piti ottaa syntymä päivämäärä/kk/vuosi mutta toi päivämäärän ois pitäny olla 11 ja dna:lta ei saanu 1:llä alkavia numeroita joten siihen tuli 01 mut muuten on syntymäaika

11. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Käsittääkseni olisit voinut halutessasi saada 0500dddjjj -numeron.

12. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ei ole mitään perusteluita, se on mikä se on... Olis ollu kyllä hieno saada kolme kutosta numeroon (ja peräkanaan tietenkin) :)

13. Miller

Tykkäykset:
    0
    Soneran numeroksi otin aikoinaan sellaisen, jossa oli kolme viimeistä numeroa samat kuin entisessä lankaliittymässä. Telian numero tuli satunnaisotannalla.

14. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...

• Nykyiset;
    • Telian 3v vanha liittymä, jotenkin vain kolahti silmään.
    • Rälläkän numero tuli ihan vain postissa tandem-koti-liittymän sopparin mukana, ei ollut valinnanvaraa.
    • Dna:n numero on ensimmäisen teliani, joka oli viestituotteen testaa 2viikkoa 6130 ja telia cityä, maksat vain puheluista, -numero

Vanhoja;
    • HPY(elisa) city numeron valitsin kun liittymä oli vasta tullut markkinoille, ja kun numerot olivat vastaisuudessa lähes aina 4114 niin onnistuin saamaan loistavan 4111-numeron :)
    • Sonera -taisi olla ihan rändömilla kivalta näyttävä numero.
    • Telia jostain vuosien takaa, asuinpaikan postinumero + katuosotteen numero samassa paketissa.

15. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eipä kai ole mitään erityisiä perusteita numeron valinnassa ollut. Ainoa varsinaisesti erikoisempi kännykkänumero on Radiolinjan ykkösliittymässäni, siis tuo useampaan kertaan esilletuomani 050 505 05XZ. Tämä oli siis sen reilun kuuden vuoden takaisen kampanjan satoa.

Toinen "erikoisen hyvä" numero on sitten lankaliittymässä. Jostain Kontiolahdelta/Enosta oleva Telekarelia oli kolme vuotta sitten juuri rantautunut Joensuuhun, jolloin sen lisäksi että sai liittymän ilman avausmaksua (!) pääsi myös valitsemaan mukavasti numeron. Sitä kautta tarttui sitten seuraava numero: XZZ 600. Tässäkin siis taas vaan ideana valita mahdollisimman helppo numero ja tuohan on juuri tuollainen tyypillinen "yritysnumero".

Soneran liittymä on sitten taas napattu hyvin pitkälle tuon lankanumeron tapaan, pääsi itse vapaasti ehdottelemaan. Numero on 040 XZZ 6380

Denaan sain sitten taas 044 505 05XZ tuon RL:n pohjalta, vaikka kirnuliittymän numerolla ei periaatteessa väliä olekaan. RL:n kirnuliittymä taas on ihan mitä sattuu, ja Sauniksen numerossa ei ole muuta kovin helppoa kuin ehkä viimeiset kolme numeroa 440.

Ohoh, kummasti näitä perusteita sitten kuitenkin oli. Enpäs ole koskaan ennen asiaan näin mielessäni eritellytkään. ;)

16. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    GSM -ajoilta periytyy tämä nykyinen numeroni, otin sen, koska se oli helppo muistaa (xyzzxy). Ja Soneran alku 0400. Toinen numero on kauppiaan listasta valitsema.

17. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Jotenkin vain osui silmaan aikanaan Radiolinjan kummallinen numero, lautailin silloin ja alku oli mukava 360 *astetta*, 303 tuli muistaakseni jostain musalaitteesta. Yksi turha numero lisana...

18. Mandingo

Mandingo

Tykkäykset:
    0
    DNA:lta tuli otettua 044-5(syntymäaika) ja toinen on 044-(sukunimi). Helppo muistaa!

19. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Omassa Radiolinjan liittymässäni olen pitänyt aina numeroa, jossa on useita samoja numeroita, joko peräkkäin tai sitten tyyliin 050-5adggda. Nykyisessä Radiolinjassani on kolme samaa numeroa peräkkäin. Sattumoisin numero on 666-loppuinen ilman mitään taka-ajatuksia...

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itselläni vaikutti se että numero "näyttää hyvältä". Yhtä lukuunottamatta kaikki numerot eri-silti hyperhelppo muistaa.

Jaa tämä viestiketju