1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

miksi vaihdatte puhelinta?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja niskalaukaus, 12/9/02.

1. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    tuli tuossa mieleeni että miksi te yleensä vaihdatte puhelinta?

itse en niinkään siksi että entisessä ei ominaisuudet riittäisi, vaan siksi että haluan tutustua uusiin ominaisuuksiin, vaikka ne olisivatkin täyttä hömppää.

ja se ihana tunne, kun puhelimessa on vielä sitä uutuudenviehätystä, kun koko ajan pyyhkii pienimmätkin pölyhiukkaset näytöstä, kun sitä jaksaa räplätä ilman mitään päämäärää, :)

paitsi että siinä tuoreimmassa, motorola t191:ssä se uutuuden viehätys katosi jo about 5minuutissa, jolloin huomasi minkälaisen etelänhetelmän olin mennyt ostamaan...

ja tietysti se ihka ensimmäinen puhelin, philips fizz, josta olen puhunut, puhun, ja tulen aina puhúmaan kunnioittavasti, ellen menetä puhekykyäni.

eiköhän siinä tullut paljastettua vähän liikaakin minun oudoista tavoistani...

pistäkäähän kynät sauhuamaan!

2. nhk_ Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Pääasiassa tulee vaihdettua juuri tuon uutuuden takia.. On taas vähäksi aikaa puuhattavaa.

Tosin luuria on tullut vaihdettua joskus ihan muillakin verukkeilla. Joskus on puhelin ollut sellainen susi, että se on ollut pakko vaihtaa pitkän huoltokierteen jälkeen kypsyneenä pois, joskus taas on tullut se eteen, että uudemmassa on jokin ominaisuus mikä tulisi enemmän kuin tarpeeseen.

Sanoisin miltei omalta kohdaltani, ettei puhelimen vaihdolle löydy koskaan sellaista yksiselitteistä syytä. Tai sellaisena yleispätevänä voi kai sanoa sen uusien ominaisuuksien hiplutus, mutta jokaisella kerralla se on ollut enemmän sellainen sekundaarisyy. Tällä hetkellä olen hankkimassa uutta puhelinta (tai siis koko ajan kai niitä vahtii) siitä syystä, että nykyinen luurini alkaa olla tiensä päässä. En tule edes tarjoamaan vaihdossa nykyistäni sen kunnon takia, saa jäädä hyllyn reunalle ikäänkuin varapuhelimeksi... Katsoo nyt kuin käy.

3. mobiilisti Vieras

0   0   0

Heheh.... voiskohan tota paremmin enää sanoa! Sulla on sana hallussasi :))

4. Predator2000

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Varmaan toisin kuin muut vaihdan puhelinta erittäin harvoin. Nyt oon tässä katellu jos ostais uuden puhelimen kun 3 vuotta vanha sotaratsu 3210 vetelee viimeisiään tai on vedelly jo viimeiset 2 vuotta mutta ei ole raskinut ostaa uutta. Toisaalta uudella akulla tuolla saattais vielä pärjätä pari vuotta. :p

5. tix lukkonen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    puhelimen vaihto

ihka ensimmäisen puhelimeni varastettiin, joten siinä syy #1 ostaa uusi.
    syy nro #2, joka on nyt pätenyt kolmen viimeisimmän kohdalla (nokia 3210, 3310, motorola v100): hajoaminen.

6. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Yleensä oon kyllästyny luuriin ja kattellu jotain hienompaa Nokialaista. Yksikään Nokialainen ei oo vielä hajonnut...

7. Thelmi Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    1
    No pieni kyllästyminen, vaikka omista vanhoista luureista on vielä tallella 2110 ja 5110. Niitä nyt ei missään nimessäkään voi mennä hävittämään. Paljon muistoja niistä. Uudet ominaisuudet kiehtoo ja viimeisimpänä MMS, joten taitaa jouluks tai ens vuoden alussa luuri vaihtua.

8. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    kiitoksia, kiitoksia

nimim. äidinkieli 6

9. Conda Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Joo, heh, ku olin just hommannu 6510:n ja menin baariin, niin pitihän sitä luurii olla kokoajan räpläämässä et jengi huomais kuinka upeasti sininen näyttö loistaa ja tulihan sitä pari tuntematonta sanomaankin että "**ttu sul on siisti luuri". Ja kylhän siin vaihees on ihan otettu.. :)

10. muokkedee Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    1
    En nyt kovin usein vaihda ja silloinkaan kun vaihdan, en vaihda turhaan. Yleensä parempien ominaisuuksien perässä juoksen, joita tarvin.

11. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Mulla myös 6 :)

12. Malaco

0   0   0

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, Jolla
    samat sanat ;)

13. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    ps. minä varmaan olen tällainen outolintu onnelasta kun tahtoo nuo puhelinlaskut pompata ylöspäin aina uuden luurin sattuessa kohdallee....

kaisse on sitten luonnon laki. :)

14. Anonymous

0   0   0

Tykkäykset:
    1
    Itse huomaan, että vaihdan turhankin usein, mutta sitä voi perustella ehkä silläkin, että on mahdollisimman paljon kokemusta eri puhelimista, jotta niitä voi asiantuntevasti asiakkaille esitellä.

15. ebo Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Ei minulla ainakaan ole aina järki mukana puhelinten kanssa, eihän sitä voi kiistää. Ensimmäinen kännykkä oli käytössä vuonna 1995 ja sen jälkeen on melkein kerran vuodessa ollut uusi käytössä.

Tässä vaikuttaa työ, jossa pääsee kuitenkin näkemään kaikki uusinmmat lelut ja jipot ensimmäisten joukossa. Aika usein on eri valmistajien uusia luureja testissäkin ja helposti sitä ihastuu sen verran, että järjestää perästä omankin lainalaitteen palautettuaan.

En ole tosin juuri ostanut luureja tavallisista liikkeistä listahinnoilla, että sinänsä hankintakynnys on madaltunut usein houkuttelevan hinnan takia. Toisaalta olen muutenkin aika tekniikkafriikki eli nämä menot voi laskea harrastusten piikkiin.

Leikkivä lapsi on terve ja isommalla lapsella vain on kalliimmat lelut.

Edt: Tai no joo, saattaa tässä olla mukana vähän turhamaisuuttakin, että on kiva olla arvokkaampi luuri kuin perusdemarilla eli Noksun tai Ericyn kalliimman pään malleja. Esmes 7650:lla on vielä kivasti statusarvoa, kun maksaa >700 €.

t. tero

16. Ammattilainen Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    24
    Itselläni meni neljä vuotta, etten edes omistanut ikiomaa puhelinta tai liittymää. Viime vuonna jouduin sitten hankkimaan oman Siemens S35:n, kun jouduin työhön, jossa ei saanut soittaa firman puhelimella. Ja tänä vuonna matkapuhelinalalle palattuani on firman liittymänä Sonera, joten lähipiiriä ajatellen pidän Radiolinjaa siviilikoneessa. S35 on vieläkin omistuksessani, tosin vaimon käytössä. Tänä vuonna olen vaihtanut omaa puhelintani poikkeuksellisen usein. Ensin vaimolla käytössä olleen C35:n uuteen Nokia 5510:an. Sen vaihdoin käytön epämukavuuden ja ison koon takia kaverin vanhaan 6210:an. Onneksi vaihdoin liikkeestä, sillä lauantaina ostettu laite lähti heti maanantaina huoltoon viikoksi, palatakseen sinne välittömästi kolmeksi viikoksi uudelleen. Ostin huollon aikana tilapäispuhelimeksi halvalla Motorola T192:n, jonka myin n. viikon kuluttua pois. Tässä vaiheessa oli 6210 huollossa ja päätin myydä sen eteenpäin heti huollon jälkeen. Sitten löysin huippusiistin ME45:n, jonka ostin itselleni, vaikka 6210 oli yhä omistuksessani. Siemensin ostettuani minulle tarjoutui tilaisuus ostaa lähes uusi 6510. Ostin sen pois, mutta en pitänyt siitä. Myin sen eteenpäin. 6210 tuli huollosta ja löysi heti uuden omistajan. Nyt minusta tuntuu, että olen löytänyt ME45:ssä todellisen "pitopuhelimen", kuten eräs tuttu mustalainen sanoo..

Pääsen työssäni testailemaan uutuusmalleja, joten sen takia minun ei tarvitse ostaa puhelinta. Oman puhelimen vaihdon syynä on ollut Nokioiden kohdalla se, että ne eivät yksinkertaisesti ole tuntuneet sopivan minun käyttööni ja 6210:n toimivuuteen minulla meni yksinkertaisesti luotto.

17. O.J. Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    108
    No eipä tule kovin usein vaihdettua. Kuitenkin mulla kännyn käyttö on lähes pelkkää puhetta ja koska tuossa on 1150Mah akku, niin hyvin on pärjännyt. Esim. GPRS:llä en tee mitään. MMS kiinnostaa, mutta eipä niiden vastaanottajiakaan pahemmin ole tuttavapiirissä.

18. Firedancer

Firedancer Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Luureja ja operaattoreita laidasta laitaan v.-97 lähtien
    Paha kysymys...
    Kai se on mulla sitä The Ultimate Puhelimen etsimistä.

19. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Niin ei taida löytyä mitään hyvää syytä siihen.... Kaikkia malleja pitää kokeilla, ehkä siinä on yks syy, omasta puolestani ainakin!? :)

Oma stoory, ei ihan alusta mutta kuitenkin (jos kiinnostaa, (ei varmaan :))), noh here we go : T10s vaihtui R320s:ään koska sain sen kaverilta halvalla.
    Se vaihtui T28s:ään koska R320s oli mun mielestä aika turhan iso.
    T28s vaihtui R310s:ään koska kaveri kehui sitä hyväksi plus että sain sen (uutena) halvalla.
    Toinen kaveri haluis ostaa sen minulta koska niitä ei saatu uutena enää, joten myin sen pois ja ostin T39m, joka minulla vieläkin on! :)

20. jmr

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Ainahan sitä olisi kiva vaihdella puhelinta kun uusi business/huippumalli tulee markkinoille, mutta ei siinä järkeä ole.

Nykyinen 6150 on ylittänyt jo 3 vuoden iän ja takakuori on lohkeillut muutamasta paikasta, lisäksi akku on jo kolmas tähän mennessä. Syy vaihtoon on yleensä uusien ominaisuuksien tarve tai puhelimen ikääntyminen. Uuden puhelimen valintaa vaikeuttaa se että hyviä puhelimia ei ole kovinkaan monia, puutteita löytyy.

Rajasin vaatimuslistan muotoon: gprs, bt ja irda.
    Puhelimen pitäisi toimia hyvin läppärin ja handeran kanssa.

Jaa tämä viestiketju