1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi Suomen Commut ovat huonompia kuin ulkomaiset?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Anders, 16/2/05.

1. Anders

Tykkäykset:
    0
    Olen harkinnut kommunikaattorin ostoa, vaan Suomen Nokian sivuilla lukee, että Suomessa myytävät mallit ymmärtävät vain suomea, ruotsia ja englantia. Tarvistisin muitakin kieliä. Niinpä tarkistin mitä Nokia mainostaa muualla. Saksan ja Venäjän Nokia luettelivat molempien komunikaattorimallin tukevan lähes kaikkia eurooppalaisia kieliä. MIksi Nokia myy suomalaisille huonompaa tavaraa kuin muille?

Voiko Suomesta kuitenkin jostain ostaa näitä kielitaitoisia koneita, vai onko pakko matkustaa ulkomaille?

2. Kerppis Vieras

Skandinaavien markkina-alue on maailmanlaajuisesti aika pieni ja ääkkösiä ei hirveästi tarvita muualla. Eihän ne myy "huonompaa" tavaraa tänne, vaan sellaista, mitä ihmiset haluavat ostaa täällä. Voihan sen puhelimen ostaa mistä kukin haluaa. Isoilla alueilla ei tarvita näppäimiin äätä ja öötä.

3. Valderrama

Tykkäykset:
    0
    "Tukee useampaa kieltä" tarkoittanee tässä tapauksessa, että voit ostaa haluamasi kieliversion. Kolmea useampaa kieliä ei kuitenkaan ole samassa laitteessa missään. Siinä mielessä Suomessa ei myydä huonompaa valikoimaa kuin muuallakaan. Varmaankin jostain liikkeestä Suomessakin voit saada haluamasi version, jos suomen ja ruotsin kielinen ei käy. Ainakin huollon kautta pitäisi onnistua.

4. ikl

Tykkäykset:
    0
    Olin itse ostamaisillani kommunikaattorin Saksasta, hinnathan ovat siellä parhaimmillan hiukan yli 500 EUR. Asiaa selviteltyäni kuitenkin luovuin hankkeesta, koska saksalaisessa koneessa on mm.saksalaiselle kielialueelle tehty näppäimistö; myöskään suomenkieltä ei koneesta löydy suoraan, vaan se pitäisi erikseen käydä päivittämässä koneeseen jälkikäteen.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mä itse tilasin tuon reilu 500euroa maksavan 9500n Saksasta(tuotuna)Eilen tarkistin Anglo Servicestä,että mitä muutoksia pitää tehdä ja kustannukset tietenkin. Tuohon Saksan malliin pitää vaihtaa näppäinmatto+näppäinmaton kehys, sekä kielipäivitys. Maksaa noin 80-90euroa töineen päivineen. Eli tuliterän kommun hinnaksi tulee noin 600eur. Kuitin kanssa korjaaminen onnistuu siitä eteenpäin Suomessa huolloissa. Jokainen voi ite pähkäillä,että kannattaako vai ei ostaa . Mä mietin sekunnin ja tein kaupat.

6. Anders

Tykkäykset:
    0
    Monenlaista kielitukea

Sitä olen vähän miettinyt mitä tämä kielituki Commujen kohdalla tarkoittaa. Kännyköissähän se yleensä merkitsee, että voi valita millä kielellä haluaa valikkojen näkyvän. Minulle riittä yksi kieli. Tietokoneissa se tarkoittaa myös ohjelmallista tukea usemmanmaalaisille näppäimistöille eli käyttäjä voi säädellä mitä merkkejä ruudulle ilmestyy kun painaa vaikkapa näppäintä jolla on Ä:n kuva. Tällaista tukea tarvitsisin useammalle kielelle. Tarkoitukssen olisi lähteä veli venäläisen maalle ja siellä näppäille Commervenkille tekstejä jossa olisi sekä venäjätä, suomea että germaanisia ja ehkä romaanisiakin kieliä. Onnistuu hyvin PC:llä ja sen Word-ohjelmalla, vaan onnistuuko Suomesta tai yleensä mistään ostetulla Commulla? Mahtaako PC:n Wordista Commulle siirrettyn ja siellä uudelleen talletetun sekakieli (= sekamerkki) -tekstin onnistua palauttamaan PC:lle samanlaisena?

Se, että näppäimille on piirretty suomalaisten merkkien kuvat ei haittaisi. Noista muun maalaisista koukeroista minulla on kartta. Tärekintä on, mitä ruudulle ilmestyy ja muistiin tallentuu.

Tässä vähän PC:llä kirjoitettua mallia:

АПВДЫЖФЭНКГЕЩУЦЗЦЬИМСЯЙЦ

Tuon edellisen rivin pitäisi näkyä venäläisinä merkkeinä. Ainakin ne lähetettäesä sellaisilta näyttivät.

7. aprilia_R

Tykkäykset:
    0
    Arska9500i:

Mistä löytyi saksasta N9500 noin edullisesti, vai onko kyseessä t-mobilen brandipuhelin?

Jaa tämä viestiketju