1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi Saunalahti ei toimita SIM korttia ajoissa?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja MGR, 23/10/03.

  1. MGR

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    62
    Tykkäykset:
    0
    Saunalahti repäisi jälleen!

    Isäukko teki numeronsiirron dna-->SL. Tilaus tehtiin puhelimitse 2. lokakuuta. Silloin toimitusajaksi luvattiin 2 viikkoa. Kahden viikon kuluttua hän alkoi jo huolestua, kun SIM korttia ei kuulunut. Lukuisten yritysten jälkeen aspaan pääsi viimein läpi ja sanottiin, että siirtopäivämäärää ei ole vielä lyöty lukkoon, mutta pian pitäisi tulla tekstiviesti, jossa kerrotaan siirtoajankohta. Taaskaan, kun korttia eikä viestiä kuulunut hän soitti(lukuisia yrityksiä ennenkuin pääsi edes jonottamaan!), että miksi ei simmiä kuulu ja silloin sanottiin, että luovuttava operaattori ei vielä ollut vastannut numeronsiirtopyyntöön. Seuraavana päivänä tulikin tekstiviesti, että numero siirtyy 24. lokakuuta. 21. päivä isä kyseli taas kortin perään ja sanottiin, että se tulee "päivää paria ennen numeronsiirtoa". Tänään on siis siirtopäivän aatto, eikä vieläkään korttia. Hän soitti aamulla ja oli jo kovana, koska hän tiesi, että SIM ei mitenkään ehtisi enää tulla - siirto tapahtuu seuraavana päivänä klo 9.00 ja posti tulee sinne korpeen vasta klo 12.00. Samaisessa puhelinkeskustelussa paljastui, että korttia ei todellakaan oltu edes lähetetty! Viikonloppu edessä, joten liittymä olisi ollut vähintään 4 päivää pimeänä. Aspasta ehdotettiin, että hän hakisi kortin lähimmältä jälleenmyyjältä, jonne on kuitenkin 50km...
    Isä vaati, että SL hyvittäisi näitä ylimääräisiä kuluja ja sieltä tarjottiin 10e. Hänen mielestään se oli aivan liian vähän - jokainen puhelu kesti jonotuksineen 35-45min + lukuiset yritykset, jolloin tehtiin valinnat asiakaspalvelu-->gsm-asiat-->"numero varattu".
    Lopulta luvattiin 20e puheaikaa. Jälleenmyyjältä sai kortin ja sieltä pyydettiin ilmoittamaan kortin numero Saunalahdelle... Taas lukuisia yrityksiä ja puhelun kesto 37min.

    Laskettiin, että asiakaspalveluun soittominuutteja tuli yli 200!
    200*0,16e=32e
    100km ylimääräistä ajoa ~ 12e
    +aika ja vaiva...

    Ja kun kuitenkin kortin OLISI pitänyt tulla hyvissä ajoin lähinpään postiin ilman suurempia ponnisteluja

    Eli pari kysymystä käyttäjälle Plehti (jos jaksat enää vastailla näihin :)
    1) Miksi korttia ei toimiteta heti kun tilaus on tehty, vaan vasta viime hetkellä ja ei näköjään aina edes viime hetkellä..?
    2) Jos asiakaspalvelussa on ruuhkaa, niin miksi ei voi tulla suoraan "numero varattua". Ikävä soittaa lukuisia kertoja 30sekunnin puheluita maksulliseen numeroon (varsinkin jos minuutin minimiveloitus)?

    Toivottavasti mulle ei käy yhtä huonosti... Tilasin itse numeronsiirron Saunalahteen vajaa 2 viikkoa sitten.
     
  2. Killerwhale

    Liittynyt:
    18/7/03
    Viestit:
    801
    Tykkäykset:
    0
    Valitettavan monta ihmistä tunnen, joilla vastaavia ongelmia on ollut.
     
  3. Guest Vieras

    vinkkinä kaikille

    jos on internetti niin saunalahden nettisivulta näkee sen onko sim-kortti lähtenyt postiin.

    toiseksi jokaisen pitää se ymmärtää että saunalahti ei voi sim-korttia lähettää ennenkuin luovuttava operaattori on sanonut että YES-voi numeron siirtää.

    Varmasti on hankaluuksia tässä suuressa ruuhkassa.
     
  4. MGR

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    62
    Tykkäykset:
    0
    Miksi korttia ei voisi lähettää ennen kuin luovuttava operaattori on sanonut YES? Saahan kortin heti mukaan jälleenmyyjiltäkin?
     
  5. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Kun liike luovuttaa, niin operaattorille tulee korkeintaan tappioksi se kortti ja oheismateriaali. Sauniksen tapauksessa yleensä vielä lisätään kirjatun postilähetyksen kustannukset, joka ei ole halpaa.
     
  6. Killerwhale

    Liittynyt:
    18/7/03
    Viestit:
    801
    Tykkäykset:
    0
    Kirjattu kirje lienee 5e/lähetys. Tosin mitä tulee oma.saunalahti.fi-sivustoon, niin siellä oleva gsm-toimituksen seuranta ei ole ainakaan parin tuttuni kohdalla toiminut ollenkaan. Voineeko siihen luottaa?
     
  7. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Ei välttämättä

    Hei

    Itse sain pienen "kamppailun" jälkeen kortin ja liittymä on toiminnasa. Kamppailu johtui juuri tuosta postin seurannasta, tai oikeammin sen puutteesta.
    Kortti oli näes lähetetty viikko sitten keskiviikkona ja se näkyi vasta torstai-iltana seurannassa. Kirje tuli perjantaina postiin.

    Tuo seurannta, tai sen puute aiheutti huolta minulle ja turhia puhelinkuluja, kun kyselin sen perään.

    Yhdelle kaverilleni kävi kesällä niin, ettei kortti tullut ajoissa. Itse tulin vähän ylivarovaieksi ja huolestuin ehkä liiankin äkkiä asiasta.
     
  8. bestis

    Liittynyt:
    18/10/03
    Viestit:
    145
    Tykkäykset:
    0
    Onneksi Cubio lähetti sim kortin mulle kotiin tavallisena kirjeenä ja jopa ennen kuin olen allekirjoittanut mitään sopimuksia. Viime Cubion laskussa oli ilmainen puhelu erittely tulekohan näin olemaan aina :)

    _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
    "Cubion tyytyväinen asiakas"
    _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
     
  9. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Laitappa puhelinnumeronne yksityisviestinä tai sähköpostilla, niin katsotaan asia kuntoon.

    Mikäli kyseessä on numeronsiirto, niin SIM-kortti postitetaan heti kun luovuttava operaattori on hyväksynyt numeron luovutuksen. Normaalitapauksessa SIM-kortti ehtii asiakkaalle hyvissä ajoin ennen numeronsiirron tapahtumista.

    Normaalisti liittymä lähetetään kirjattuna kirjeenä väärinkäytöksien estämiseksi, mutta mikäli tilauksen on tehnyt netissä käyttäen verkkopankkitunnistusta, niin käyttäjä voi valita liittymän toimitustavaksi myöskin tavallisen kirjeen.

    Olemme käyneet yhdessä Postin kanssa lävitse toimituksia ja toimituksien nopeuttamista entisestään ja olemmekin kyenneet kehittämään omaa toimintaamme siten, että jatkossa toimitusaikaa saadaan lyhennettyä useilla päivillä. Toimenpiteet saadaan käyttöön marraskuun alussa.

    Tällöin puhelut eivät jäisi jonoon ja asiakkaat joutuisivat soittamaan useita kertoja - puhelujonojen käyttö on yleistä lähes kaikissa puhelupalveluissa. Tällä hetkellä asiakaspalvelun keskimääräinen jonotusaika on 3-7 minuuttia, mikä ei ole tyydyttävällä tasolla mutta jonotusajat ovat lyhentyneet viikottain ja tulevat jatkossakin lyhenemään. Olemme palkanneet 40 uutta työntekijää asiakaspalveluumme ja uusien rekrytointi jatkuu yhä. Työ tuottaa tulosta ja palveluaste paraneet lähes päivittäin kun 1-2 kuukautta sitten työnsä aloittaneet pääsevät täydellä teholla ja tarmolla töihinsä käsiksi.

    Asiakaspalveluun soittaminen on ilmaista Saunalahden liittymistä, muista liittymistä soitettaessa puhelut maksavat normaalin puhelun verran.

    T: Panu.
     
  10. pahkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    17/8/02
    Viestit:
    1329
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Ja kun Saunalahteen siirtyvällä ei vielä teidän liittymäänne ole, koska SIM-kortti on a) hukassa b)jemmassa c)teillä tietymättömillä, niin asiakas joutuu _ilman omaa syytään_ maksamaan asian selvittelystä johtuvat puhelinkulut? Loistavaa... Päätös olla vaihtamatta operaattoria vain vahvistuu; Saunalahden aspan touhut eivät muutenkaan ole vakuuttaneet nimim. _erittäin_ huonoja kokemuksia nettipuolelta.
     
  11. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Toki tavoitteemme on se, ettei kukaan joudu soittamaan kyseiseissä asioissa asiakaspalveluun, koska hommat hoituvat muutenkin. Ja niin itse asiassa lähes poikkeuksetta tapahtuukin. Olemme myöskin rakentaneet palvelun, jonka avulla oman liittymän toimitusta voi seurata netistä - palvelu löytyy osoitteesta oma.saunalahti.fi

    Asiakaspalvelun osalta Saunalahden palvelutaso on noussut huimasti viime viikkojen aikana, vaikkei ikävä kyllä ole vieläkään toivotulla tasolla. Mutta suunta on oikea. Ja olen varma, että asiakaspalvelun palvelutaso korjaantuu toivotulle tasolle uusien työntekijöiden päästyä täydellä teholla työntouhuun. Olemme saaneet paljon työpaikkahakemuksia ja olemme onnistuneet palkkaamaan asiakaspalveluun innostuneita, oppimishaluisia ja valmiiksi osaaviakin työntekijöitä. Menestyksen myötä tulemme kasvattamaan myöskin jatkossa asiakaspalvelumme kokoa.

    Onneksi kaikkien käyttäjien osalta se tärkein asia on ollut kunnossa koko ajan: Liittymät toimivat ja käyttäjät voivat nauttia pysyvästi edullisista hinnoistamme.

    T: Panu
     
  12. eph

    Liittynyt:
    30/4/03
    Viestit:
    526
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Ensi tiistaina tulee kaksi viikkoa omasta siirrosta SL+ -liittymään.. Ei ole mitään tapahtunut sitten sen tekstiviestivahvistuksen jälkeen.. Viikon päästä lähden reissuun (viikoksi) ja voi elämä jos liittymä pimenee siellä ilman että mulla ei olis uutta korttia matkassa..
     
  13. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Laitappa minulle yv:nä puhelinnumerosi niin tarkistan mikä on tilauksesi tilanne.

    T: Panu.
     
  14. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Mielestäni olisi hyvä, jos jonottamisesta velottaminen yksinkertaisesti kiellettäisiin. Saunalahti nyt toimii Soneran verkossa, mutta jos soittaa Radiolinjan numeroon saa Radiolinja rahaa n. 13 senttiä minuutti jonottamisesta. Tämä on varsin törkeää. Itse puhelusta velottamisen ymmärrän, mutta jono on puhtaasti ko. firman ongelma. Varsin törkeitä on systeemit, jossa pitää jonottaa yritysnumeroon. Yritysnumerot jostain syystä katsotaan normaalihintaisiksi, joten sikahinnan velottaminen jonottamisesta on laillista. Palvelunumeroissahan ei erikoishintaa saa jonottamisesta ottaa.
     
  15. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    taxit

    Ainakin ennen taxin numeroon jonottaminen oli maksutonta. Se ilmoitettiin puhelun alussa. Samoin voisivat tietty operaattoritkin tehdä.
     
  16. hyper9999

    Liittynyt:
    21/5/03
    Viestit:
    51
    Tykkäykset:
    0
    Re: taxit

    Ilmeisesti kaikille ei ole selvää yleisesti puheluiden laskutus:

    Jos soittaa 010-, 020-, 030- tai 075-alkuiseen yritysnumeroon, tällöin puhelu lankaverkosta on suunnilleen sama kuin ppm, matkapuhelimista noin 30 snt/min + mpm. Vaikka hinta on erittäin törkeän kallis matkapuhelimesta, silti tämä katsotaan ns. normaalihintaiseksi puheluksi jolloin hintaa ei tarvitse ilmoittaa puhelun alussa eikä jonottaminen ole maksutonta.

    Jos soittaa mihin tahansa normi lankaverkon numeroon tai vaikka kännykkänumeron näköiseen numeroon, peritään koko puhelun ajalta puhelumaksu ko. operaattorin verkkoon eikä jonottaminen ole edelleenkään maksutonta.

    Ja vaikka soittaisi esim. 0600-alkuiseen numeroon tai numeropalveluun, tällöinkin jonottamisesta veloitetaan mpm/ppm, mutta ei varsinaista palvelumaksua, joka alkaa vasta sitten, kun puheluun vastataan.

    "maksuton" on siis eriävä käsite telealalla. Ainoastaan silloin voi olla varma maksuttomuudesta, kun soittaa 0800-numeroon.
     
  17. bestis

    Liittynyt:
    18/10/03
    Viestit:
    145
    Tykkäykset:
    0
    CUBIOLLA MAKSUTON ASPA 0800500200 ;)
     
  18. Mika84

    Liittynyt:
    27/10/03
    Viestit:
    107
    Tykkäykset:
    0
    Eipä kai toimi vieläkään? Tai sitten on SIM-kortin toimitus taas pistetty ihan viimehetkelle... Mielestäni tuossa tiedottamisessa olisi kyllä vielä parantamisen varaa. Se on just ihan yhtä ärsyttävää, kuin firmat jotka ottavat tilaukset esim emaililla, eivätkä lähetä mitään toimitus / tilausvahvistustietoja. Sitten sitä ihmetellään tuleeko tavarat joskus vai eikö tule, ja sitten kun eivät tule, niin selvitellään taas mikseivät tule. Lisäksi SIM-kortin toimittaminen ajoissa ei pitäisi olla liiankova vaatimus, kun sen voisi pistää heti siirtoa seuravana päivänä tulemaan.

    Mutta katsotaan miten tässä taas käy... Ainakin Sonera -> Radiolinja siirrossa kortit tulivat hyvissäajoin.
     
  19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    20 euron puheaika hyvitykseen ei olisi tarvinnut suostua, vaan aivan hyvin olisi voinut vaati käyvän hyvityksen kuluista ja vaivasta, mikä ei tietenkään tarkoita kohtuutonta tuntihintaa ja isoa kilometrikorvausta.
    Mutta ilmanmuuta aiheesta aiheutuneet puhelinkulut ja tuo esittämäsi matkakustannus pitäisi sellaisenaan mennä läpi, mahdollisesti menetetystä työajasta (netto) myös kohtuullinen hyvitys (tuossa tainut mennä tunti tai pari). Myöhästä se tosin teidän osalta, koska olette jo asian sopineet.
     
  20. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Varmasti tässä on kehitettävää ja samoin olemme muuttamassa toimitusprosessiamme siten, että saisimme toimitettua SIM-kortit aikaisemmin.

    Tähän asti olemme toimittaneet muun muassa asiakkaalle ennen liittymän toimitusta seuraavat tiedot tekstiviestillä ennen liittymän toimitusta:
    - Tilausvahvistus
    - Numeronsiirtoaikavahvistus
    - Muistutus numeronsiirtymisen tapahtumisesta seuraavana päivänä
    - 2. muistutus numeronsiirrosta 30-60 minuutin päästä

    Lisäksi oma.saunalahti.fi:stä löytyy työkalu, jonka avulla voi seurata liittymän postituksen etenemistä.

    T: Panu.
     

Jaa tämä viestiketju