1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi pitää aina ostaa uusin malli?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja flamingo, 18/6/04.

1. flamingo

Tykkäykset:
    0
    Olen täällä hieman seuraillut keskusteluja ja ihmetellyt sitä että monet ovat suunnittelemassa uuden puhelimen hankintaa vaikka joillakin tuntuu olevan vain muutama kuukauksi tai viikko vanha puhelin käytössä.
    Nimimerkin alla saattaa olla kuva aivan uudesta Samsungista tai Nokiasta(ja sieltä kalliimmasta päästä), mutta silti jo suunnitellaan uusimman mallin ostamista. Onko siinä mallissa ominaisuuksia joita on "aivan pakko saada".
    Itse kun ostan puhelimen, suunnittelen pärjääväni sillä ainakin vuoden ellei jopa kaksi.
    Tietysti tekniikka menee koko ajan eteenpäin, mutta täällä tuntuu monet juoksevan joka ikisen pikkuhärpättimen perään mitä puhelimiin tulee. On tainnut mennä hieman "heti mulle kaikki tänne"-asenteen puolelle.

Se siitä, kommentti kuin kommentti.

2. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Se on se...se on maaginen asia. Aina on vaihdettava parempaan. :)

3. Tehy03 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    82
    Puhelinmalli:
    iPhone 7
    Juu, näin se tahtoo olla :D

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Viimeisin tilasto mitä olen lukenut, mainitsi keskimääräiseksi puhelimen käyttöiäksi 18kk:tta. Lähdettä en valitettavasti nyt muista. Joku voi korjata jos muistan (taas) väärin.

E: Korjattu aika.

5. Bizarre

Bizarre

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Moto X (2014)
    Ei tuollaiseen välttämättä ole yhtä oikeata vastausta.

Kännyharrastelija on aina kännyharrastelija. :)

6. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei siihen varmaan mitaan jarkisyyta olekaan. Kyseessa on varmasti monelle harrastus. Joku kerailee postimerkkeja ja toinee harrastaa puhelimia.

7. Morgue Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    7
    Syyt: turhamaisuus ja liikaa rahaa (pappa betalar?). Olen kateellinen.

8. 123

Tykkäykset:
    0
    Kännymania päällä matkapuhelinfoorumilla. Hyvä kun edelläkävijät testaavat uudet kännyt ja kertovat sitten perässähiihtäjille käyttökokemuksia, helpottaa valintapäätöksessä.

Mulla känny kestää vuoden tai kaksi, sitten tulee ostettua uusi. Uutuusmalleja ostan vasta kermankuorintahinnan laskemisen jälkeen eli 6 kk - 12 kk ensimmäisestä myyntiintulohetkestä, mutta silloin ne eivät olekaan enää uutuuksia kun vielä uudemmat saapuneet. Hinnan lisäksi kännyn ohjelmistoversio päivittyy odotellessa paremmaksi , vähemmän bugeja.

9. Kerppis Vieras

Ihan täysin en ymmärrä tätä ketjun aloitusta. Kuitenkin on kyseessä forumi, missä on matkapuhelin harrastelijoita. Ei varmaan harrastamisella ja käytännön tarpeella ole paljoakaan tekemistä toistensa kanssa.

10. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Aina on hyviä "tekosyitä" miksi ostaa uudempi malli, parempi kamera, muistikorttipaikan lisäys, radio...

11. nilikki

nilikki

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 Plus
    Mulla näyttää vakiintuvan vuosi tai vähän alle puhelimen iäksi. Syynä vaihtoon on perinteisesti kyllästyminen vanhaan :D. Kyllästymistä edesauttaa uudet hienot mallit. :)

12. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minä olen yleensä ostanut luurin vuodeksi eteenpäin. Nyt on kyllä jo 1,5 vuotta kulunut sitten viime luurin mutta kohta on tulossa uusi kulta taskuun.

13. Ranki

Tykkäykset:
    2
    Viimeisen 3 vuoden aikana olen vaihtanut luuria 30 kertaa. Syytä en siihen tiedä:) Varmaan samasta syystä kun jotkut vaihtavat vaimoa/tyttöystävää, leluihin kyllästyy...

14. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Eihän tässä mitään nopeasti vaihdella... :O

15. cemo

Tykkäykset:
    0
    Monet sukulaiseni ihmettelevät kun aina on uusi puhelin..MUKAMAS! Vuosi sitten ostin 7250 ja n. kuukausi sitten ostin vasta seuraavan, eli n. vuosi on minulla ollut kännykän ikä..mutta nytten taas tulossa uusi puhelin koska kuukauden vanha puhelimeni varastettiin..ja satuin huomaamaan Sharp GX30 puhelimen niin innostuin heti, koska kyseinen puhelin tarjoaa samat ominaisuudet kuin entinen Siemens SX1, tosin ei ole niin laajennettavissa..

16. halojaa

Tykkäykset:
    0
    Ei se vaihtamalla parane, vanhassa vara parempi. Odotan aina että uusien puhelimien hinnat laskevat inhimillisemmälle tasolle. Jälkijunassahan sitä kyllä sit aina mennään...

17. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    http://www.ffp-motorsport.com/ - ihme hemmoja, vaikka on hyvä mazda 90-luvulta alla niin vaahtoa jostain aluvanteista ja uusimmista pirsseistä?

http://murobbs.muropaketti.com/ - vielä kummempia hemmoja, jotain tietokone-osia vaihtelee melkein koko ajan?

http://www.autosound.fi/autohifibbs_index.htm - autostereoita? Siis täh?

http://www.hifilehti.fi/ - kotihifiä?

Niinpä ;)

18. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Kyllä sitä keskimäärin kahden vuoden välein tulee vekslattua. Paitsi viime aikoina.

19. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Ei sitä voi selittää..Ne vaan vie mennessään niinku autot veljeni :p.

20. Harald73

Tykkäykset:
    0
    Kai se on sitä, että haluaa kokeilla uusia tingentangeleita ja kaikki harrastuksethan maksavat nykyisin, joten vaihtakoon luuria jokainen, jonka mielestä se on sen arvoista.

Itse jämähdin SE T300:seen (n. vuosi ja pari kk mennyt), kun ei tarvitse mitään muita ominaisuuksia. T700 taitaa kuitenkin tehdä muutoksen omalta kohdaltani............

Jaa tämä viestiketju