1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi ostit nykyisen puhelimen ja oletko siihen tyytyväinen?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Kaenny, 2/8/09.

1. Kaenny

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E71, N900(tilattuna)
    Ajattelin että olisi kiva kuunnella foorumilaisten ajatuksia siitä, että miksi on päätynyt nykyiseen puhelinmalliinsa ja onko ollut tyytyväinen ostokseensa tai lahjaansa?

Olisi kiva tietää mikä kyseisessä mallissa sai ostopäätöksen aikaiseksi ja ehditkö vertailemaan sitä johonkin toiseen/toisiin luureihin?

Jo se miten itselleen perustelee puhelimen hankinnan, sillä on kiva tietää ovatko muutkin yhtä hyviä keksimään hyviä selityksiä itselleen miksi juuri minä tarvitsen tämän 700€ luurin(itse en ainakaan pysty perustelemaan itselleni järkevästi miksi ostaisin seuraavan luurin joka on Omnia HD tai N97 kun samalla rahalla saan halvemman kosketusnäyttö luurin ja miniläppärin ja vielä rahaa jää puhelinlaskuihin).

Mutta kohta se uusi luuri on taas tilauksessa vaikka järki sanoo toista.

Itse aloitan eli:

Käytössäni on tällä hetkellä Nokian E71 ja olen ollut todella tyytyväinen ostokseeni. Vertasin E71:ä E90:seen ja hinta ja koko oli se joka ratkaisi ostopäätöksen. Itselläni todella tärkeä asia joko fyysinen QWERTY tai todella laadukas virtuaali QWERTY. Luin kaikki testit jotka ennen ostoa oli julkaistu ja olin todella luottavainen että hyvä luuri kyseessä ja olikin.

2. Tissot

Tykkäykset:
    5
    Viimeksi ostin E75:n. Aikaisemmin itselläni oli iPhone 3g, tarkoitukseni oli ostaa 3gs, mutta koska puhelin ei ulkoisesti muuttunut laisinkaan päätin pitää välivuoden iPhonesta. Kohtuullisen tyytyväinen olen ollut 75:een, ainoa asia mikä ärsyttää on puhelimen lonksuminen :)

Puhelimia on mukava vaihtaa, vaikka se ei enää anna samanlaista tyydytystä kuin kymmenen vuotta sitten. Oikeastaan enemmän tyydytystä saan siitä kun seuraan kymmenen vuotiaan poikani mieltymistä uusiin puhelimiin.

Seuraavaksi puhelin vaihtuu ensi kesänä, kun markkinoille tulee iPhone 2010, ketjua en kuitenkaan viitsi vielä avata ;)

3. ilaril Vieras

Viimeisin hankinta on Touch Pro2, joka tuli pikaisen E75:n käytön jälkeen. Itselle tärkeänä tekijänä on qwerty, joka rajaa vaihtoehdot varsin tehokkaasti, varsinkin kun tällä kertaa Nokia ei ollut vaihtoehtona.
    Puhelimeen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, kun pitkästä aikaa ollut laite jonka saa varsin kattavalla tavalla omannäköiseksi ja tuon qwertyä voi kuin kehua. Toki mikään ei ole täydellinen ja tämä tuli esille nettiradiosoftaa etsiessäni :D Ilmaista kun ei löydy ja maksullinenkaan ei ole vaaditun rahamäärän ($19.90) arvoinen.

Yhden puhelimen olen vuosittain vaihtanut, mutta katsotaan nyt jatkuuko perinne kun ainoa vaihdettava olisi juurikin tuo TP2.

4. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Tykkäykset:
    1496
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 256gb Black
    HTC Touch HD:n. olen ollut melko tyytyväinen ja kosketusnäyttöön ihastuin heti. käytössä oli kuukauden e71 jossa näppäimistö plussaa. nyt tulossa iPhone 3gs juuri tämän kosketusnäytön takia. mutta toisaalta fyysistä qwertyä kaipaan ja minulle ehdotettiinkin touchin vaihtoa e90. olisi se reissuilla viestien/sähköpostien kannalta mukavampi. ja mitä teen kahdella kosketusnäytöllisellä??

5. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Edelleenkin Noksun 6170 (vuodesta 2004) käytössä ja kaapissa homehtumassa lähes tulkoon täysin käyttämätön 5800XM :-D

6. Panda Vieras

En ostanut. Avopuolisoni sai tuon 6210 Navigatorin enoltaan lahjaksi, piti kädessä 5min ja tyrkkäsi minulle. Kyllä, pidän siitä vaikka eihän sen build quality ihan ykköstasoa ole.

24kk Maps-lisenssi on oikein hjuuva kaupanpäällinen.

7. h3b3

h3b3

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 Plus
    Itsellä oli käytössä vielä pari päivää sitten Nokia N70 kivikaudelta, tylsistyin ja päätin vaihtaa uuteen puhelimeen.

Minulla oli vaihtoehtoina Nokia N97 ja Omnia HD.
    Päädyin Omniaan, koska ihastuin ensimmäisenä siihen näyttöön ja kameraan. Minulla on ollut se nyt pari päivää, eikä oo tullu vielä mitään ongelmaa vastaan. Tein jopa noiden väliltä oikean valinnan: http://plaza.fi/muropaketti/artikke...rtailussa-nokia-n97-ja-samsung-i8910-omnia-hd

Olen ollut todella tyytyväinen ostooni!

8. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Pidätkö valintaasi oikeana kun sivuston arvostelija pääty samaan malliin?

9. h3b3

h3b3

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 Plus
    Minulla oli jo tämä Samsungi, ennen kuin löysin edes tuon sivun.
    Ajattelin vain linkittää tänne, jos jotakuta kiinnostaa noiden kahden puhelimien vertailu.

10. JuniorOld

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90+saunalahti prepaid
    e90

ostin tän kommun 2v sitten kytkynä ja olen ollut eritttäin tyytyväinen puhelimeeni. Aikoinaan minulla oli vanhemmat kommut 9210i lähtien ja 9500 ja siitä ainut vaihtoehto oli e90. Välissä oli n95 8g ,mut sormet kaipaili kommun näppäimistöä. Mulla e90 korvaa läppärin täysin. Siksi myinkin aiemmin kannettavan pois. Ja mitä en pysty e90 tekeen, niin teen sen sit pöytäkoneella.

11. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3138
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Lähinnä ulkonäön vuoksi 5800:sen. Ja ei, en ole ollut kovin tyytyväinen lopulliseen päätökseeni.Seuraava on iPhone 3GS, katsotaan mitkä tunteet se saa aikaan.

12. Phekko

Tykkäykset:
    7
    SonyEricsson Xperia X1. En ole tyytyväinen, akunkesto on ihan hirveä eikä puhelin ole kestänyt käyttöä vaan lonksuu ja on muutenkin normaalikäytössä kulahtanut todella nopeasti. Lisäksi käyttöjärjestelmä on ainakin minun havaintojeni mukaan buginen kuin mikäkin.

Ostin kun kehuttiin näyttöä ja koska olen aiemmin ollut tyytyväinen SE:n tuotteisiin. Näyttö onkin ihan hyvä, mutta siihen se sitten jääkin.

13. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Nykyisen ykkösluurin ostin ihna puhtaana heräteostoksena. Silloinene lippulaiva ja kytkynä houkututti. Päätöstä en ole katunut. N95 on palvellut hyvin ja kun tässä on N97 käyttökokemusketjua lueskellut niin taitaa palvella vielä jatkossakin.

14. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2600
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Touch Pro2 tuli ostettua kun kallistuva, iso näyttö houkutti. Myös kehuja saanut - ja loistavaksi todettu - QWERTY-näppis houkutteli. Edellisessäkin oli QWERTY muttei yhtä hyvä.

Tyytyväisyydestä en vielä sano mitään, kun verkko-ongelmat tuntuvat kiusaavan. Jos tuosta pääsee jollain tulevalla radiopäivityksellä eroon niin olen tyytyväinen. Onhan tuo oikea säätäjän paratiisi, niin hyvässä kuin pahassa :)

15. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    E71 ostin koska sen ominaisuudet vaikuttivat täydellisiltä omiin tarpeisiini. Ja suhteellisen pitkään onkin käytössä pysynyt, jo puolisen vuotta :) Välillä toki vaihtelunhalun vuoksi tekisi mieli ostaa jotakin uutta vaikka varsinaista tarvetta ei olisikaan ;p

16. jaakko

jaakko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    21
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Vanhalla N70:lla tuli tunnit täyteen. N82 hankittu joulukuussa 2007 (työpuhelin) ja todella tyytyväinen olen. Ainoastaan näytön pienuus ja Galleria-näppäimen virhepainallukset vaivaavat ajoittain.

Toivelistalla oli vanhaa parempi kamera, sisäinen GPS, mekaanisesti tukeva rakenne ja qwerty-näppäimistö. Viimeisestä jouduin luopumaan, kun E61i ei mun nakkisormille sopinut. Sony Ericssonin P1i olisi ollut yksi vaihtoehto, mutta sekin sai jäädä.

Seuraavaksi puhelimeksi N97 olisi ominaisuuksiensa puolesta hyvinkin käypäinen, mutta käyttökokemusketju on ainakin toistaiseksi osoittanut toisin. Saattaapa seuraava koje olla jokin Windows-pohjainen masiina, kunhan sinne saakka päästään.

17. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    Uusin luuri on iPhone 3GS, syy ostoon oli se, että vajaa 2v sitten ostin jenkeistä iPhone 2G:n, joka on palvellut loistavasti, mutta viimevuoden 3G versio ei säväyttänyt vielä tarpeeksi. Nyt sitten soneran loisto tarjousten myötä otin 3GS:n, jotta on enemmän tilaa musiikille, ja sitten navigaatio softat vihdoin tarjolla, nämä kaksi olivat ensisijaiset syyt vaihtaa.

Toisaalta, 2v melkein jo oli 2g iphone, niin toisaalta 3g nopeudet ei ois pahitteeksi, ja vaimokin halusi tuon iphonen käyttöönsä, niin mikäpä siinä.

3GS itelle, ja 2G vaimolle :)

18. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    HTC G1 on nyt käytössä. Android-alusta houkutteli testaamaan ja edellinen E71 oli palvellut jo lähes vuoden, niin vaihto poltteli. Ihan tyytyväinen olen ollut, omasta säätämisestä ja custom romien kokeiluista johtuvia pikkuongelmia aina välillä ilmenee, mutta se tietenkin kuuluu asiaan:) Tosin vaihto seuraavaan luuriin alkaa olla jo ajankohtaista, kun N97:aa alkaa tehdä mieli.

19. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Itse en Nokiaa ole pitkään piiiitkään aikaan käyttänyt. Sellaiseen nyt päädyin. Olis varmaan Siemensin ostanut jos niillä olis vielä puhelimia, C55 ja CX65 olivat kyllä loistavia puhelimia.

Lähinnä hyvä kamera, toimivuus+akun kesto, musiikki, radio(lähetin ja vastaanotin), (nopea) nettin selaus (ok kokoinen näyttä) olivat kriteerinä, myös koko ei saanut olla liian iso. Päädyin siis N86. Todella yllätyksenä on kyllä tullut tuo käytettävyys, kaikki toimii senkun asentaa vaan ja volá!

Noin puol vuotta sitten oli todella lähellä että olisin tuon E71 ostanut, mutta sen kamera "sama" kuin K610i:ssäni. Ehkä ylistykseni tuota N86 kohtaan on syynä se että en ole Sympian puhelinta ennen käyttänyt. Ymmärsin netistä että olis vaikee ja ei niin käyttäjäystävällinen OS, pskat, todella helppo käyttää ja kaikkea voi säätää mitä vaan haluaa.

Kosketusnäyttöä en halunut, qwerty näppis olis ollut ihan kiva eritoten tuo E75, mut sen kamera ei vaan ollut tarpeeks hyvä, ja koko ehkä hivenen iso. Ja kyllä, otan paljon kuvia puhelimella kun ei jaksa digipokkaria joka paikkaan rahata.

Jos Nokialta tulis E75 missä olis kunnon kamera niin olis kyll kova :)

20. ^limited^

Tykkäykset:
    0
    Sama homma kuin Nomadiclla, mutta Iphone 3g oli ennen G1:tä.

Jaa tämä viestiketju