1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi olet kiinnostunut matkapuhelimista?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja HIGHEND, 14/6/11.

1. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Aloin itse miettimään ko. kysymystä omalla kohdallani, ja olisi mukava kuulla myös muiden mobiilialaa harrastavien perusteluja sille, miksi näitä massatuotantona valmistettavia muovipatukoita täytyy vaihdella niin usein?

Olen aina ollut kiinnostunut kännyköistä juuri niiden monipuolisuuden vuoksi: Mikään muu laite ei tarjoa niin paljoa mahdollisuuksia niin kompaktissa koossa kuin älypuhelin, ja niissä tapahtuu myös eniten mielenkiintoista tuotekehitystä.

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kiinnostus tekniikkaan, harrastus, kehittely, työt siihen suuntaan.. saavat kiinnostamaan.

Tekniikasta olen aina ollut kiinnostunut ja kolvi pysynyt kourassa ennen sitäkin. Puhelimista noin muutenkin, koska järjestin aina mielettömiä pilapuheluita jo kakarana.

Jo 10 vanhana keksin miten lukitut lankapuhelimet sai kierrettyä. Siihen aikaan oli fyysisiä lukkoja pyöritettävissä puhelimissa ja niin soittoa lähti. Vuosikaudet tuli tehtyä kyllä kaikenlaista jäynää. Murrosiän korvilla, se oli puhdasta teatteria äänenmuuttamisineen, maneerein ja puhetapojen toistamisiin. Aikanaan puhelahjat toi leipätyönkin. Mutta sitten alkoi tulla ensimmäiset korttipuhelimet, kioskit joissa meno oli aika hulvatonta. NMT aikakausi kuunteluineen jne. sai lisää potkua huvituksille. Pelkästään huvituksista saisi oman kirjan aikaan ja uunotuksista. Sitten sitä tulikin markkinoille GSM ja se oli menoa. Puhelinta ronkittiin ja tutkittiin netin alkutaipaleilla jo kovastikin. Tuttuja kavereita ja veli oli Nokialla ja Salcompilla. Sieltä sain protoja kokeilla. Värikuori laturit, Tetristä pelasin "banaanipuhelimella" jne. Sitten aloin päästä itse kiinni kuorien maalaukseen/maahantuontiin, softien ronkkimisiin ja varsinkin valoihin joista kaverin kanssa tultiin tunnetuksi. Tehtiin kaikki se, mitä Nokia ei älynyt.

Miten tuohon nyt sanois lyhyesti, puhelimeen kasvoi kiinni. Nykyään suunnittelen myös Android sovelluksia työkseni. Joten ei näistä taida päästä irti nyt millään enään. Hyödyt ja huvit, ne kiinnostaa.

3. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Monipuolista! :O Tosin sulla luurihistoriakin hieman pidempi kuin minulla.

4. LuuriSusi

Tykkäykset:
    0
    Mä arvostan sitä, että taskussa on tekniikkaa, millä pystyn kommunikoimaan, mutta se on omassa arvoasteikossa oikeastaan siirtynyt jo taka-alalle. Nykyään on melkein niin päin, että mukana kulkee laite, jossa on puhelin tavallaan vaan yhtenä ominaisuutena. Olen hyötysoftien suurkuluttaja. Teen omalle älypuhelimella (tällä hetkellä iPhone4), niin paljon asioita, että en ala niitä tässä turhaan listaamaan. Päivän organisointi ja työteho laskisi huomattavasti ilman nykytekniikkaa. Todella paljon.

5. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Mulla se näyttä olevan yksi ja ainoa asia: Mitä sillä voi korvata mitä muutenkin käytän/käyttäisin?

Eli tällä hetkellä puhelin korvaa kokonaan:

- Lankapuhelimen tarvetta :p
    - Kameran
    - Mp3 soittimen
    - kannettavan (netti, videot, siirtymäajat esim. bussissa)
    - Navin (ehkä en nyt navia olisi ostanut mutta tulee oikeasti tarvittua välillä)
    - Repun missä joutuisin näitä asioita kantamaan

Tuo lista olisi jo aika monen sadan euron arvoinen jos ne ostaisin erikseen, mutta tällä hetkellä puhelin korvaa täysin nämä asiat.

6. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Minunkin mielestäni älypuhelimissa on hinta kohdallaan hyötyyn nähden, kunhan puhelime ominaisuuksia käyttää täysipainoisesti eikä luurilla vain soittele, kuten lissut tekevät iPhoneillaan.

7. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Siksi kun mä olen miespuolinen. Eikö tämä riitä :)

8. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Ei.

9. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    "Perus" (perhe) arvot/stereotypiat näköjään lähellä sydäntä :p

10. Mauski Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    65
    Mistä niin päättelet, että lissut vain soittelee luurilla?

Jaa tämä viestiketju