1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi nykypuhelinten kaiutinääni hiljainen ?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jontteri, 17/5/04.

1. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen varmaan tulossa vanhaksi mutta olen huomannut että nykyisin jos testaa esim matkapuhelinliikkeessä uutta kännykkää joutuu ensimmäisenä pistämään äänenvoimakkuuden tappiin .

Onko tästäkin joku direktiivi kuulon suojelemiseksi vai mikä kun tälläisen huononpikuuloisen on hierottava kuuloke kiinni korvaan jos on vähänkin ympärillä meteliä . Tai sitten vastapuolen on puoliksi huudettava luuriinsa.

Tässä puhelimet joissa mielestäni oli /on riittävän voimakas kuulokeääni .

+++++ Ericsson R 310 s Tälläisen äänenpaineen kun saisi johonkin
    pienenpään kapulaan !

+++ Samsung r 210
    ++ Benefon Q
    ++Ericsson R 320s

Nyt jos joku on vakuuttunut että jossain nykyluurissa piisaa kaiuttimessa potkua eikun kehumaan ;)

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Vastapuolen huuto tuskin paljoa auttaa, tasaisella normaalisti kuuluvalla voimakkuudella samatulos.

HF tilassa riittää potkua.

Luureissa on äänenvoimukkuuden kannalta oleellista pitää kuuloke oikeassa kohtaa, mutta olet oikeassa että pieni lisä ei tekisi haittaa. Vanhoihin aikoihin verrattuna väittäisin kuitenkin että huonontumista ei ole tapahtunut yleistäen.

3. kaba

Tykkäykset:
    0
    Pistin muuten ihan saman merkille vaihtaessani Noksun 3210:sta C55:n. Äänenvoimakkuutta täytyy pitää ihan maksimissa, mutta siltikään ei päästä samalle tasolle kuin 3210 noin keskivaiheilla :p. Voi toki myös olla, että aika kultaa muistot, mutta on tuo C55 silti selkeästi hiljaisempi.

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    samsungeissa on ollut todella kova ja selkeä kaiutin ääni

joo motorola v600:ssa vielä kovempi mutta ei kyllä niin selkeä

5. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Käsittäen mitkä mallit ? Samsung X 100 :n kuulokeääni oli itselleni pettymys . Noista simpukoista ei ole kokemusta .

6. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Jospa sillä säästetään virrankulutusta kun ei tarvi ohjata niin paljoa akun virtatehoa kuulokkeen kaiuttimeen.
    Ja kyllä siihen vaikuttaa myös vastapuolen käyttämä puhelin.
    Esim. sama henkilö soittaa mulle langasta ja on hiljainen ääni. Sitten sama henkilö soittaa vaikkapa noksun luurista niin on paljon kovempi ääni. Aivan sama mikä luuri itsellä ollut tuolloin käytössä.

7. NightFlyer

Tykkäykset:
    0
    E700 ainakin hyvä ääni..

8. e-mil

Tykkäykset:
    0
    C55:stä ei kokemuksia, mutta siemensin S55 ja ME45 omistaneena voisin todeta että siemensillä on huono kaijutinääni. Vaihdoin äskettäin puhelimeni sampan E700 ja olin todella yllättynyt kun ei tarvinnut enää paina luuria korvaan niin että sattuu.

9. kalamake

Tykkäykset:
    1
    Siemensseissä on se hyvä puoli että hf kaiutin on ns normaalin kuuloke eikä mitään ylim kajaria luurissa. Kapassa laittaa hf:n päälle ja taas kuuluu.

10. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Plääh , eikö löydy halvempaa luuria missä on hyvä ääni.
    Tosin tuota E700 kuulokeääntä on kehuttu sen verran joka puolella että pitää varmaan paikkansa .

Mutta miten lie esim E100:n ja x600 :n laita?

11. e-mil

Tykkäykset:
    0
    Käytännössä ei kuitenkaan ihan toimi. Ei sitä joka kerta voi päälle laittaa ja kun se on päällä, se on jo liian kovalla ja korvaan sattuu taas.

12. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    jontteri: mun mallit kattaa T100,S300m ja e700

13. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Mulla on kokemuksia vain M55:stä, mutta mielestäni siinä on aivan riittävä äänenvoimakkuus. Ei tarvitse laittaa edes täysille.

14. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    E700:ssa on kyllä todella selkeä ja voimakas soittoääni. Kuuluu jopa suihkuun ;)

15. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Samsung SGH-A800 oli suuri pettymys, ääntä ei saa tarpeeksi vaikka pitää tapissa.

16. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sampan C100-mallissa on ainakin riittävä äänenpaine ja muutenkin äänenlaatu oli mielestäni erinomainen!

17. Spyge

Tykkäykset:
    0
    Jotenki tuntuu että Nokian 6610i:ssä on vähän heikko toi kaiutin.. Ei kuulu mitenkään hirveen voimakkaasti vaikka onkin voimakkuus ihan täysillä.. Tietääkö kukaan miten sen voi saada kovemmaks, voiko käydä vaikka vaihtamassa liikkeessä siihen paremman vai voiko yleensäkää mitään tolle tehdä..?

18. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Vie huoltoon josko ne tekis sille jotain. En tiedä onko niillä mahdollista servicessä säätää kaiuttimen äänenpainetta.

19. oh1jty

Tykkäykset:
    0
    Itse häiritsee juuri se että ääntä ei saa tarpeeksi alhaiseksi näissä uusissa luureissa, pahimmat ovat nokialaiset.
    Arvostan suuresti sitä että jos pistää hiljaiselle se on myös sitä.

20. paerikss

paerikss Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    itse olen samaan törmännyt varsinkin meluisassa työympäristössä. uudet puhelimet ovat kovastikin tarkkoja siitä että korva on oikealla kohdalla. muuetnkin mielestäni myöskin tuntuu että monet vanhemmat puhlimet kuuluivat lujempaa (ehkä suuremman kokonsa vuoksi). SGH-S300M sekä C100 olivat mielestäni kuitenkin poikkeus. viimeksi tänään tahtoi 5100:n äänenpaine loppua kesken monta kertaa, tosin ympärillä pälpätti n.500 ihmistä (ravintolassa).

itse vein juuri 6230:n huoltoon koska sen kaijutinääni särisee heti kun nostaa volan yli puolen, johonka se tarvisi saada.

käytössäni olevan 6210:n äänenpaine taas riittää mielestäni erittäinkin hyvin jopa vaikeissakin olosuhteissa.

Jaa tämä viestiketju