1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi Nokiaa vihataan?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja WS, 25/4/03.

1. WS

WS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Topicceja selatessa kuulee vähän väliä, kuinka huonoja Nokialaiset puhelimet ovat ja että: "Mä en ainaakaa enää Nokiaan koske!". Itselläni on ollut Nokia 3310 jo kaksi ja puoli vuotta eikä ole ollut mitään vikoja. Onko minulla jotenkin harvinainen puhelin kun se on Nokia ja se toimii vai onko joku vain keksinyt, että Nokia on huono merkki ja kaikki myöntäilee vain mielipidettä, koska ei uskalla olla porukkaa vastaan?

2. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minä en suinkaan vihaa Nokiaa, ihan hyviä luureja. hermot on vaan mennyt siihen että ne tulevat lähestulkoon aina keskeneräisinä ulos! Esim. Samsung tuo puhelimensa ulos valmiina. Myös useimmat Nokiat nitisevät ja natisevat, toisin kun tämä nykyinen Samppa.

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Jotkut on saanu maanantai kappaleen, jopa monta kertaa peräkanaan ja usko on merkkiin sitten menny. Osalle sopii vaan yksinkertaisesti joku toinen merkki paremmin...

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mulla ei oo koskaan ollu mitään vikoja puhelimessa ja kesällä ostan mutsille lahjaksi sampan puhelimen ihan vaan sen takia koska nokialta simpukoita ei löydy.
    itse pidän eniten nokian käyttisten logiikasta muotoilusta jne (esim SE:n nykyinen muotoilu on niin hirveää että meinaa taju lähteä kun sellasen näkee [lukuun ottamatta t68i:ia])

5. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Toisilta ei sitten mene usko mitenkään. Kaveri osti N3210:n uutena juuri silloin kuin tuli markkinoille ja liikkeessä oli vaihtotakuu tjms. eli viallista laitetta ei huolleta takuun aikana vaan saa heti hyllystä uuden. Seitsemän kertaa kävi vaihtamassa uuteen, ei itseaiheutettuja vikoja... Viimeinen toimi sitten yli 2v, nykyisin omistaa N3330:n

Oma mielipide: Ericsson/SE parempi hinta/ominaisuudet suhde ja monissa malleissa parempi kuulokeääni. Päivityksiä lukuunottamatta en ole koskaan huollattanut puhelintani. Ainoa Nokia, minkä itselleni ostaisin ois 6310i. Tuntuis olevan aika asiallinen kapula

Edit: Eikä kaikilla Erkin malleilla tee omassa käytössäni mitään esim. R600, T66.

6. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Itellä on nyt vielä N3310 ja on ihan ensimmäisiä mitä tuli myyntiin ja hyvin on toiminut. Tätä ennen oli C35:en jonkin aikaa, se kyllä oli pieni ja näppärän kokoinen, mutta natisi todella ikävästi joten siittä luovuin.

Siemensin jälkeen päätin, että en muihin merkkeihin koske, tosin tuo P800 kiinnostas kovasti tällä hetkellä, mutta maksaa liikaa, sen takia seuraava luuri on 3650.

Jos ei kuukauden aikana tule jotain uutta Symbian luuria en ostopäätöstäni muuta, mutta eipä taida olla tulossa.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Juttu taitaa olla niin että nokia testaa luurinsa ensin täällä ja sitten panee myyntiin muualle. (ainakin ennen taisi olla ). Ja samsung testaa luurinsa jossain kolmannessa maassa ja sitten tuo luurinsa muualle myytäväksi.
    Ja koskaan ei saa niin paljon testausukkoja että kaikki mahdolliset käyttäjien tekemät tietyssä järkässä painelemat näppäinten toiminnot olis eliminoitu niin ettei olisi bugeja ennenkuin ne on kaupoissa.
    Sitten vasta ne oikeat bugit löytyy kun käyttäjät pääsee niitä räplää.

8. Aero

Tykkäykset:
    0
    Tuskin kukaan Nokiaa vihaa mitenkään sen kummemmin. Valmistaja kuin valmistaja, itseä ottaa vain päähän moni sisäpiiriasia, keskeneräisyys, softat (siis ulkonäkö), puhelimien muotoilu, toimimattomuus ja sitä kautta tulevat huoltokeikat sekä muutamat muut asiat. Nämä pääsyitä, miksen nokialaista hanki, vain myyn niitä. Nimim. varmaan viitisentoista nokialaista omistanut, ja viimeinen oli 6610.

9. Aero

Tykkäykset:
    0
    Eihän tuo pidä paikkaansa. Samsungin puhelimet vain mukautetaan aina Pohjoismaiden verkkojen kanssa paremmin yhteensopiviksi, kaikki samat bugit ja ongelmat löytyvät suomalaisista ja eurooppalaisista samppareista, myöhästymiset johtuvat vain tosiaan operaattoritestauksista, ei minkään bugien metsästyksistä. Nokia vain laittaa kaikki puhelimet kaikkialle myyntiin heti kun vain saa, se siitä erillisistä ja tarkoista testauksista. Samsungilla myös jokaisessa maassa laaja niin asiakas- kuin ammattilaisraati (muistan lukeneeni samsungmobileclubin sivuilta).

10. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mua sitten taas ihmetyttää kun kaikki valittaa ettei nokiat toimi....ainakin kaikki nokian kännykät mitä mulla mun perheellä tai kavereillä ym on ollu niit ei ole ollut ainoassakaan mitään vikaa (paitsi sellaisia kun puhelin on tippunut niin mennyt rikki) eikä ole myöskään ollut muissa merkeissä ongelmia paitsi yhellä kaverilla oli peräkkäin kolme eri mallista erkkiä (yhen muistan: a2618 ja muut oli jotain parempia malleja) ja kaikissa oli parin viikon jälkeen vikoja. toi ei oo se syy että en oo nokiasta vaihtanut mutta en tykkää vaan yksin kertasesti muiden käyttiksistä (tosin nyt ois poikkeuksia kuten...se uus samppa ja siemens ksoka ne käyttää nokian käyttistä)

11. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En vihaa Nokiaa, vaan useita heidän tekemiään ratkaisuja. Etenkin tämä puolivalmiiden tuotteiden markkinoille pumppaaminen on jopa raivostuttavaa.

Se kokemus mikä minulla on Nokiasta, se on jatkuvaa ongelmaa. Puhelimet lähes rivissä menneet huoltoon eri syiden takia ja useita kertoja. Lupasin itselleni, että Nokiaa en osta enää koskaan ja silti sorruin. Nyt olen huomannut, että jälleen on joutunut silmään ku*tuksi.

Jos satun halvalla löytämään jossain vaiheessa jotain muuta, niin vaihdan kyllä. En tosin vielä, kun tämä on ollut vasta kuukauden käytössä, pakko yrittää lihottaa rahamassia hetken aikaa.

12. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Nokia ei puhelinvalmistajan kiinnosta. Haluan mielummin puhelimen jossa on edistyneitä teknisiä ratkaisuja, looginen ja nopea UI, pitkä kahden vuoden takuu ja työn laatu tuntuu hyvältä. Omalla kohdallani Siemens tarjoaa juuri nämä ominaisuudet.

13. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    On "cool" dissata nokiaa. Varsinkin täällä foorumilla (itse asiassa aika huono, vääristynyt otos matkapuhelimien omistajista).

Syynä on myös laadultaan heikentyneet edelliset mallit, vialliset komponentit...

14. Aero

Tykkäykset:
    0
    Ja unohdin myös mainita, ettei Nokia palkitse mitenkään jälleenmyyjiä :) Ja muutenkin koko lafkaan on turha soitella ja kysellä esitteitä jne. kun ei tavarantoittajillakaan niitä ole!

15. lada-v8 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samaa olen itse ihmetellyt... Jopa 5110 aikoinaan toimi ilman näyttö onglemia... :)

16. BiGG

BiGG

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Nokian bugisuus ei kauheesti innosta ostamaan ainakaan juuri markkinoille tulleita luureja. Sekä ainakin omasta mielestäni on mukavampi omistaa puhelin mitä ei ihan jokaiselta löydy taskunpohjalta.
    Täs just oottelen noita Siementäjän uusia malleja et vois käydä vaihtamas...

17. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    1) Eivät valmiina suomeen tuotavaksi. Mm. softassa suomennokset ja oikeakielisyys vähän mitä sattuu. Samoin mukavia ominaisuuksia, kuten tuo "kalenteriin vain yksi merkintä/päivä".
    2) Useimmissa nokioissa onkin myös vaihdettavat värikuoret, tai kuoret jotka kiinni vain parilla torxilla. Mutta ei kaikki natinat johdu siitä..

18. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Musta tuntuu myös, että tuo on se suurin syy.

19. desentera

Tykkäykset:
    0
    Mun kännyt on ollu kaikki "Nokialaisia" eikä oo ollut mitään valittamista. Kaveri on "testannu" Siemenssii ja Motorolaa mut sen mielestä ne oli "sieltä jostain" enkä oo kyl ikinä kuullu et Nokiaa vihattais itse asias päinvastoin esimerkiks koulussa kaikil mun luokkalaisil on Noksut mut jos jollaki muulla on esim. Siemenssin kännykkä niin kaikki alkaa heti sanomaa jotai tän tapasta: "Toi Siemenssi on ihan p*ska Nokia on paras!" ja sitä rataa... ;)

20. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Vitsi että on siistii!

Jaa tämä viestiketju