1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi niin vaikeaa käsitellä numeroita ja niiden siirtämistä ?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja member, 2/12/14.

1. member

Tykkäykset:
    9
    Ensiksi tuli alkuun ongelma: WP 8.1 > Android 4.4.

Kas kummaa kun numeroiden siirtämisessä nimineen ei ollut mitään ongelmia ennen esim. Symbian > Android / WP vaikka eivät olleet edes sim-kortilla. Kunhan muisti itse olivatko numerot itse luurissa vai sim-kortilla.

Nykyään pitään oikein valita mistä ja miten valitaan numerot, joko puhelimen, sim kortin, googlen, ms:n kautta vai miten ja auta armias jos valitset kaiken mahdollisen niin käytännössä moni nimi näkyy monena. Toisekseen ilman lupaani siellä on kaikenmaailman nimiä ilman numeroita joita en edes tunnista, miksi minun puh. contacteissa moisia olisi ja miksi minun pitää valita ruksi jotta vain numerolla olevat kontaktit näkyy ja miten saisin yleensäkin tuon teinitasoisen (joka toki lasta parempi) käyttiksen toimimaan siten että

a) haluan tallentamani numerot tiettyyn paikkaan talteen, esim. simmille tai edes muistikortille
    b) olisivat samassa paikassa, samassa järjestyksessä tallessa ilman päällekkäisyyksiä, nimi ja numero. Ei voi olla vaikeaa ?

Aargh! :( oletin että koko "älypuhelin" toiminnan pitäisi olla täysin loogista ja idiootinkin käytettävissä tärkeiden tietojen, kuten numeroiden kannalta, mutta näinpä ei ole.

Itsehän olen tottunut androidin valinnanvapauteen jo 2.1:stä, joten taas kerran oletin että siellä olisi ollut vaihtoehto tyyliin "Export contacts with numbers to X" mutta ei. Merge contacts/accounts valinta on mutta sitten pakka menee vain enemmän sekaisin...

Huoh ja valivali : - )

(ja kakarat ihmettelee mikset laita kaikkea vaa pilveen :)

Viimeksi muokattu: 2/12/14
  2. Delli

Delli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    348
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S, 16GB
  3. member

Tykkäykset:
    9
  4. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2123
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Kopioit vaan kaikki numerot sim kortille ja vaihdat puhelinta. Vai eikö se riitä.

Jaa tämä viestiketju