1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi liittymiä siirretään?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja jeesh, 30/12/03.

1. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Miksi juuri SINÄ siirrät/siirsit liittymäsi?

Itselläni on sejasama missä liittymäni on mutta en jaksa siirrellä sitä, ei kiinnosta joku pennonen sieltä ja toinen täältä.

Ja ihan turha laskea mitä voisin säästää, ei kiinnosta.

Kysynkin, miksi siirto? rahan perässä? sykemittareita hamstraamassa? Kuinka moni on käyttänyt ilmaista toppatakkia? tai sykemittaria? Kauan kesti se ilmainen dvd soitin ennenkuin hajosi?

Minua on pitkään mietityttänyt numeron siirrettävyys? miksi on laki joka velvoittaa tähän? Eihän osoitteesikaan pysy samana kun muutat.

Ja ei, en ole millään operaattorilla töissä :)

Toinen puoli foorumista vauhkoaa kuinka hyvä ja luotettava sonera on ja siellä sitä vaan urkitaan, toiset vannoo henkeen ja vereen dna:n puolesta kun toiset halveksivat yritystä, miksi? Palvelu on samaa kaikkialla, ei ole eroja aspoissa, (älkää suvetko tilittämään asaa, eikä mitään toisen käden kokemuksia kuinka huonoa kohtelua sinä sait, ihmisiä nekin on) kyse on siitä ihmisestä joka sattuu vastaamaan puheluun. Ja eikö radiolinjalla ole/ollut aspa eestissä?

Eihän enään ole merkitystä millä operaattorilla on kun ei numerostakaan ots selvää, mielummin ottaisin halvemmat puhelut (on jo halvat) kuin jonkun toppatakin josta hajoaa tikkaus heti ensimmäisenä.

Tuntuu , että asiakas on aina vaatimassa jotain LISÄÄ ei riitä enään 50 euroa puheaikaa, ei riitä. Ihmiset varmaan jossain tilittää kuinka "ne lähetti laskun, koska tulee semmonen operaattori joka maksaa mulle rahaa, yhyhyy"

Onko kyse jostain neanderthalilaisesta (huh, mistäs toikin sana tohon tupsahti?) ylpeydestä? 'Sonera on paras ja mulla on luonnollisesti sonera'
    'Saunis on best, jee!'

Minä en ymmärrä.

Sori jos on liikaa kysymyksiä, en vain keksinyt yhtä joka kattaisin nämä kaikki.

-ps: telia on paras JEE!11!1 :)

2. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Oli jo alkujaan erehdys siirtyä radiolinjan leiriin ja siksi vaihto takaisin soneraan ja kyllä puheajat minulle kelpaa.
    Radiolinja suomen kallein ja huonoimmat palvelut.

3. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tuosta ihmiset ovat montaa mieltä.

Oman liittymäni vaihdoin halvempaan liittyään ja sellaiseen, joka tarjoaa itselleni sopivan GPRS-yhteyden edullisesti.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse en vaihtanut siksi, että haalisin puheaikaa tai muita etuja (eikä Saunikselta ja Cubiolta niitä saakaan), vaan koska en halua olla maksamassa toisten ilmaisia puheaikoja ja kylkiäisiä.

5. Paula-99

Tykkäykset:
    0
    jeesh kirjoitit: ...
    Toinen puoli foorumista vauhkoaa kuinka hyvä ja luotettava sonera on ja siellä sitä vaan urkitaan, toiset vannoo henkeen ja vereen dna:n puolesta kun toiset halveksivat yritystä, miksi? Palvelu on samaa kaikkialla, ei ole eroja aspoissa, (älkää suvetko tilittämään asaa, eikä mitään toisen käden kokemuksia kuinka huonoa kohtelua sinä sait, ihmisiä nekin on) kyse on siitä ihmisestä joka sattuu vastaamaan puheluun. Ja eikö radiolinjalla ole/ollut aspa eestissä?

http://www.raahe24.net/artikkelit/2/artikkeli_041203.htm

Palveluissa on todella eroja! Ihan turha väittää ettei ole!
    Itse lähetin joulun alla mailia Soneralle, pelkästään positiivista. Vastaus tuli muutamassa tunnissa.

DNA:lle lähetin yli viikko sitten mailia ja kyselin miksi ei datayhteystiedot täsmää laskun kanssa. En kyllä vieläkään ole saanut vastausta. (Nythän sillä ei ole enää mitään merkitystä mulle, vaikka olisivatkin vetäneet hatusta mun laskun summan)

Sauniksesta tai Radiolinjasta ei ole kokemusta.

6. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Menen kyllä mykäksi, itse olen yhden (1) kerran soittanut aspaan, no okei kaksi kertaa ensimmäisen kerran 3 vuotta sitten telialle puk koodia tiedustelemassa ja toisen kerran silloin kun telian verkot siirtyivät dna:lle hyvn sujui molemmilla kerroilla, toisella kerralla vähän heikommin kun aspalaisella ei ollut tietotaitoa opastaa samsungin puhelimessa.

Voiko laskutusvirheet olla muka niin yleistä? Aina on minulla laskut olleet kunnossa. Ehkä olen vain onnekas.

Jos soneralla ei olisi asiat hyvällä tolalla niin sitten kyllä ihmettelisin; suomen suurin operaattori, tottakai niillä pitää olla hyvä serviissi.

7. SYS 49152 Vieras

Jospa paula viitsisit lukea myös tolla sivulla olevan pikkutekstin...sieltä ihan sivun alaosasta.. Kyllä ne skarppaa. Moni vaan tahtoo muistella sitä huonompaa asioiden laitaa mitä joskus on ollut.

Sauniksella pelaa koht. hyvin, Radiolinjalla vielä paremmin.

PS. Mulla tosta mammutista on paljon negatiivisia kokemuksia joita en ala täällä ruotimaan, mennyttä mikä mennyttä, sorry vaan kaikki mammutin fanit, nyt suututan tällä tietty teidät. Siks en oo enää aikoihin asiakas ollutkaan, huonon palvelun ja kalliiden hintojen vuoksi. Ja miksi antaisinkaan rahojani ruotsalaisille? ;)

8. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Itselläni ei ollut mitään ongelmia DNA:n kanssa, kaikki laskut olivat aivan oikein (silloin kun niitä harvoin tuli ;). Siirsin molemmat DNA-liittymäni tällä kertaa vain ja ainoastaan rahan takia. 300e on jopa minulle summa, jolla voin tehdä jotain muuta kivaa ;)

9. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Itse sain Soneralta suurinpiirtein tuon summan edestä puheaikaa latauslipukkeilla tän vuoden aikana, vaikka ei tuolla summalla vuoden mittaan ole niin suurta merkitystä, vajaa euro/päivä. No onhan se toki jonkin verran kotiin päin.

En siirrä/ole siirtänyt. Syynä, että kaikki toimii niinkuin pitää, minun tarpeisiini paras verkko.

IMO, kyllä se helpottaa monella tapaa.

10. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    RLän liittymä vakiokäytössä, olen todennut sen toimivaksi. Mulle edullisesksi markantalon GPRSän takia. Ja kun hyvittävät 10e/kk laskusta 2007 asti joten ei ole mitään syytä vaihtaa mielestäni hyvää ja toimivaa ja mulle edullista liittymää pois. Numero on ihan RLän oma, joten ei ole vaihdettu liittymä.

Toi sonera on ton sunnuntai tarjouksen takia ja 150e takia, kuulemma saan jonkin sykemittarin jos pidän tarpeeksi kauan saas nähdä pidänkö. Niin voiskin pistää talteen sen lipun millä saan sen mittarin, jos sattumalta on viellä niin kauan auki. Hymm innostaiskohan se vekotin mua liikkumaan? :D Tuskin...

11. Paula-99

Tykkäykset:
    0
    Aikakone kirjoitit:
    Jospa paula viitsisit lukea myös tolla sivulla olevan pikkutekstin...sieltä ihan sivun alaosasta.. Kyllä ne skarppaa. Moni vaan tahtoo muistella sitä huonompaa asioiden laitaa mitä joskus on ollut.

Luuletko etten lukenut sitä tekstiä siellä alaosassa? Toki luin. En kuitenkaan pysty sanomaan mikä operaattori olisi paras. Kerroinkin vain ja ainoastaan omista kokemuksistani, jotka tosin rajoittuvat vain kahteen: Soneraan ja DNA:han.

Edelleenkin olen sitä mieltä (vaikka palauttavat rahani; koska palauttavatkaan?) etten halua enää DNA:n asiakkaaksi. Olen jo vuosia ollut Soneran asiakas ja olen edelleenkin tyytyväinen. Meidän 4-henkisessä perheessämme on myös hyödynnetty sunnuntai-tarjousta (1 €) ja olemme tyytyväisiä. Jos Sonera jossain vaiheessa mokaa, toki vaihdan operaattoria, mutta tällä hetkellä ei edes tarjoukset saa minua vaihtamaan.

12. Joplek

Tykkäykset:
    0
    Itse siirsin numeroni Soneralta Saunalahdelle. Syy? Syy oli se, että lasku pieni kuukaudessa n.20 euroa samalla kun kännykän käyttö lisääntyi. Se summa ei ole mielestäni mikään "pikku pennonen". Se oli syy. Ja kyllä, asiakaspalveluissa on todellakin eroja. Soneralla homma pelasi mielestäni hyvin, Saunalahdella on vielä paljon kehittämistä.

13. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Asiakaspalvelu on tärkeä asia, emme missään tapauksessa väheksy asiaa. Ja tästä syystä olemme panostaneet huomattavasti asiakaspalvelun kehittämiseen. Suurimmassa osassa kysymyksistä web-lomake on paras ja helpoin tapa olla yhteydessä asiakaspalveluun. Niin ikään Saunalahti tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden hallita itse liittymiään netin välityksellä itse haluamaansa aikaan.

T: Panu.

14. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Siirsin liittymän, koska aiemmalla operaattorilla ei ollut sellaista GPRS-hinnoittelumallia, joka olisi mulle sopinut. Lisäksi puhelinlaskuni on pienentynyt n. 10 eurolla/kk (ei puheaikoja, kun Saunalahteen vaihdoin), kyllä se mulle suhteellisen iso summa on (ei ihan 50% pienempi kuin ennen, mutta melkein).

15. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    RL:lla on Eestissä oman Eestin verkkonsa aspa, ja ilmeisesti joissakin ylivuototilanteissa ja yöaikaan voi mennä myös Suomen aspaan soitettu puhelu sinne. Lähinnä kai vastaanottavat puhelimien katoamisilmoituksia jne simppeleitä tehtäviä.

Itse vaihdoin RL:n SNR:aan syksyllä, osin mielenkiinnosta ja osin puheajan takia. Nyt liittymä vaihtuu takaisin RL:ksi ja puheaikaa tulee taas. Molemmilla on erittäin hyvä verkko ja erittäin hyvät palvelut, kokemusta on myös dna:sta ja teliasta ja heidän toimintansa ei vastannut vielä sitä mitä ykkösliittymältäni vaadin. Myöskään uudemmat palveluoperaattorit eivät vielä herätä tarpeeksi luottamusta. Toki kylkiäiset ja puheajat laskevat kynnystä liittymänvaihtoon, mutta ainakaan itselleni ne eivät riitä ainoaksi syyksi.

16. huppu

Tykkäykset:
    0
    Köyhälle 10e/kk on iso raha, varsinkin kun siitä kertyy vuodessa 120e.

17. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Tuossa se munkin suurin syy on. Ottaa kupoliin kun operaattori nuolee uusia asiakkaita ja liittymäkikkailijoita, ja vanhaa asiakasta ei muisteta kuin laskulla. Se että kk ja minuuutti hinta putoaa on tietysti plussaa - ja se millä sitä "virallisesti" perustellaan. :)

18. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pitkälti samat syyt.

19. Henna78

Tykkäykset:
    0
    Vaihdoin pääliittymäni pois DNA:lta saunalahteen sen jälkeen kun DNA laskutti puolen vuoden puhelut kerralla. Piti ensin katsoa että onko operaattori unohtanut minut kokonaan ja tuleeko sitä laskua ollenkaan.

Tein sitten vähän laskelmia dna:n laskun pohjalta siirron jälkeen. Totesin samalla että puheluni ovat niistä vähentyneet reippaasti ja tekstiviestejä en lähetä enää kuin muutaman kuukaudessa. Tulin katumapäälle. Pistin sitten pari päivää sitten siirron päälle Sonera Oneen, kun totesin että 10 e/kk + kotisoitto sukulaisten kanssa tulee huomattavasti halvemmaksi (myös sukulaisille joille se on tärkeä) kuin sauniksen tasahinta+. Sonera-kauppiaana tämä oli minulle aika luonnollinen ratkaisu.

20. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Raha ja "toimivuus". Yritän selittää mitä tarkoitan, mutta on vaikea selittää kaikkia ns. "ajatuksia" jotka liikkuu päässäni :)

Olen elämäni aikana harrastanut liittymänvaihtoa 2½ kertaa, ½ tulee siitä kun on nyt liittymänvaihto vireillä. Puhelimen olen omistanut vuodesta -96. Eka vaihto oli protesti RL vastaan kun poistivat yöhinnat. Sonerasta vaihdoin DNAhan kun laskiskelin että soitteluillani tienaisin HUOMATTAVASTI rahaa (Sonera Onea ei ollut, ja melkein kaikki puhelut joita soitin oli ei-Sonera liittymiin). Tarkoitus oli että DNA olisi sitten liittymäni pari vuotta eteenpäin. Tietysti päätöstä ei haitannut 120€ puheaika.

(imho kaikkia sopimuksia on hyvä tarkastaa parin vuoden välein, esim vakuutussoppareita yms - etuisuuksia kun ei tunnu tulevan vanhoihin sopimuksiin, vain uusiin ja kun säästöt voi olla satoja euroja vuodessa niin minulle kyllä kelpaa, toisille ei)

Eli puoli vuotta olen ollut DNAn asiakas. ASPAan soitot kestivät noin 30 min alussa, mutta muuten olen ollut suht. koht tyytyväinen puhelimen käyttöön liittyvissä asioissa. Isoin ja painavin syy vaihtoon on laskutus. Puoli vuotta asiakkaana, yksi lasku. "Vierestä" seuraan tässä kun kaverit saavat 4kk laskuja, joiden summat on jo satoja euroja. Olisi kiva kerran kuussa maksaa semmoisia 30-50 laskuja, eikä joka 3 kk noin 150 euron laskuja. Olen varmasti omituinen, mutta haluan henkilökohtaisesti maksaa syyskuussa tekemäni "ostokset" (=puhelut) ennen joulukuutta.

Myöskään liittymä ei ole ihan sopiva. Haluaisin joskus käyttää WAPpia, mutta DNAlla on semmoinen kiinteä 5e/kk maksu, jota en ole valmis maksamaan satunnaisesta käytöstä.

Tähän kun yhdistää 220€ edut (*2, tyttöystäväkin vaihtoi) niin vaihto tuli eteen. Puhelinlaskuni tulevat NOUSEMAAN jonkun verran, mutta olen valmis maksamaan 1-2€ / kk siitä että saan laskuja, jota voin maksaa.

Eli en ihan "pennosten" perässä juokse, mutta kyllä meidän "perheessä" 440€ ollaan ihan tyytyväisiä - mummon markoissa lähes 2500 markkaa.

Jaa tämä viestiketju