1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi kamera nykyään joka ikiseen malliin?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja flamingo, 4/12/03.

1. flamingo

Tykkäykset:
    0
    Minä en ymmärrä - enkä oikein iloitse - kun Nokian pitää nykyään laittaa lähes joka ikiseen uuteen malliinsa tuo kamera. Mitä, jos omistaa jo laadukkaan digikameran, eikä halua mitään 640*480 rupukuvia!?! Ja vaikkei käyttäisikään puhelimen kameraa, joutuu siitä maksamaan, koska se tulee mukana joka tapauksessa. Todella raivostuttavaa...

Entä osaatteko muuten kertoa mikä on tilanne tällä hetkellä noissa uusien Nokioiden kuulokkeissa, särisevätkö ne yhtä pahasti kuin 6610-mallit?

2. SukaS

Tykkäykset:
    0
    Juuh kyllä näin on...Kamera yleistyy koko ajan. Kyllä sitä MMS viesteihin tarvitsee! yms...jos vaikka kamera on unohtunut kotiin niin onhan aina puhelin mukana...

3. tbo

Tykkäykset:
    0
    Minä en ymmärrä - enkä oikein iloitse - kun Nokian pitää nykyään laittaa lähes joka ikiseen uuteen malliinsa tuo 1900 MHz taajuus. Mitä, jos asuu Euroopassa, eikä käytä puhelinta missään Ameriikassa!?! Ja vaikkei käyttäisikään tuota 1900 MHz taajuutta, joutuu siitä maksamaan, koska se tulee mukana joka tapauksessa. Todella raivostuttavaa...

4. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Omistat varmaan tietokoneen, mutta et valita, että kännykässä on tekstiviestiominaisuus. Ei kännykän kameran tarkoitus ole kilpailla varsinaisen kameran kanssa, vaan kyse on kommunikaatiovälineestä, jolla voi kätevästi välittää kuvia. Siis se on kamerapuhelin, ei puhelinkamera.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Nyt on kyllä todella typeriä kirjotuksia mielestäni. Taitaa olla tbo ja flamingo hiukan hukassa tai muuten vaan tyhmiä jos ei tajua miksi kameroita ja 1900 taajuutta laitetaan puhelimiin. Jos ette itse tota hokase niin ois parempi jos unohtasitte puhelimet ja markkinat...

6. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Taajuudet kyllä ymmärrän puhelimissa, mutta kameroita en, on ihan kiva jos on mahdollisuus hankkia kamerapuhelin, mutta toden totta, kun se sullotaan melkein jokaiseen malliin, ja siitä sitten maksetaa. Itselläni on kamerapuhelin, kun se oli must hankinta, mutta se että haukutaan tymäksi kun joku ei ymmärrä miksi kameroita pitää jokaiseen luuriin ympätä on erittäin hölmöä.

Jos joku haluaa vain puhua. MMS ominaisuuden ymmärrän, ja värinäytöt niitä tukemaan, mutta ei niitä kovin montaa kertaa tule jolloin voisi kamerapuhelimella ottaa sen "toi on pakko saada kuvattua, onnex on kamera messissä" kuvan. Nykyisten kamerapuhelinten kamerat ovat niin huonoja että niiden ainoa tarkoitus on rahastaa. Tulevaisuudessa mahdollisesti kamerat parantuvat huomattavasti jolloin kamerasta on oikeaa hyötyä, eikä vain prassailun kohde. Kameroilla ei nykyisin saa otettua kuin lavastettuja kuvia, sillä kohteen on oltava lähellä, ja valaistuksen on oltava juuri oikea. Kun edes olisi salamavaloja, nekin ovat onneksi yleistmässä.

Puhelin on puhelin, eikä kamera, linnuveitsi, tai mikään muukaan, ja juuri se että sitä ei ymmärrä on todellistä tyhmyyttä, tuolla logiikalla voisi whirlpool alkaa myymään vain kameroilla varustettuja mikroaaltouuneja ja laittaa hintaan satasen lisää.

Se että on kamerapuhelimia on mielestäni hyvä juttu, älkää ymmärtäkö väärin, mutta se että kameroita aletaan jokaiseen uuteen malliin ahtamaan on mielestäni "raivostuttavaa rahastusta".

Toki kehitys on menossa siihen suuntaan, että ennenpitkään puhelimet ovat kämmentietokoneiden tasolla, kameroineen ja mp3 soittimineen, ja sehän on ihan jees, kehitystä, mutta että huonoilla kameroilla rahastetaan, se hatuttaa.

7. Sham81

Tykkäykset:
    0
    Jeesh on oikeassa!

Mä oon just vaihtaas puhelinta ja on vaikeaa löytää sellanen hyvä puhelin ILMAN typerää kameraa. Kameran pitäs ehdottomasti olla lisälaite. Taas kerran yritetään luoda ihmisille visioita siitä mitä kaikkee hienoo sillä kameralla voi tehdä, mutta ei sillä kumminkaa jaksa kauaa leikkiä. Kuinka moni voi oikeasti väittää, ettei selviytyisi ilman sitä kameraa? Ja ennenku kukaa vastaa tohon, että on puhelimes muitaki turhia juttuja niin sanon vaan, että ne ei nosta hintaa monta kymmentä euroa. Ja eihän tottakai, jos joku haluaa, niin saa mun puolesta ostaa kamerapuhelimen, mutta kun niitä pakko-ostatetaan muille kuluttajille.

8. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Eiköhän se ala pikkuhiljaa menemään siihen, että a) kaikilla valmistajilla tulee vain kamerapuhelimia ja että b) se kameran hinta laskee minimaaliseksi siinä puhelimessa, että ei sillä paljoja hintoja tiputeltaisi vaikka se jätettäisiinkin..

ps. jeesh, mikä on linnuveitsi?

9. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jaa a, sitä en tiedä. mutta linkkuveistä tarkoitin.

10. tbo

Tykkäykset:
    0
    Nyt meni jkarhulta sarkasmi vähän ohi ;) Oma kommenttini oli vain sarkastinen kopioi flamingon vuodatukseen.

11. flamingo

Tykkäykset:
    0
    Jaahas, jälleen kerran herra kaikkitietävä astui peliin. Mistä näitä tyyppejä sikiää joka foorumiin? Koska olen "hiukan hukassa", en tiedä vastausta tähän...

Mutta asiaan: Koska olet niin viisas ja me muut - etenkin minä - tyhmiä niin vastaapa muutaman kysymykseen.

Voisitko perustella, millä tavalla typeriä? Mikä erityisesti oli typerää?

En tajua, voisitko kertoa miksi?

Jos et sitä itse "hokase" niin voin kertoa että sinun kannattaisi hieman harjoitella täällä kirjoitteluasi. Oma kirjoituksesi oli erittäin typerä, sen asiapitoisuus oli lähellä nollaa. Kerrot vain että muiden viestit ovat typeriä, et edes perustele ja lopetat siihen.
    Karhu voisi mennä nyt talviunille ja herätä sitten keväällä paremmin levänneenä ja vähemmän veemäisempänä.

12. tbo

Tykkäykset:
    0
    No sinä varmaan osaatkin sitten kertoa, kuinka paljon halvempi esim. 3200 olisi, jos siinä ei olisi kameraa? Todennäköisesti olisi kuitenkin saman hintainen.

13. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nyt on kyse kuitenkin omisaisuuksista, esim: BT, onko yhtään BT puhelinta jossa ei ole kameraa? yksi ainakin s55. Ja monista business puhelimista. Halpoja puhelimia saa aina, mutta miksi maksaa kamerasta jos haluaa vain esim BT:n?

3200 maksaisi varmaan MUTU 50 - 70 euroa vähemmän MUTU , ei paljoa, mutta tuon hintaluokan puhelimmessa aika iso osa.

Saa toki kameroilla varusteltuja puhelimia tuoda markkinoille, eihän sitä kukaan kiistä, mutta kun kamerapuhelimet tuodaan ns. tavallisten puhelinten kustannuksella, eli kaikkiin kamerat, hinnat ylös (lue: tavallinen puhelin maksaa nyk. ~ 70 - 90 eur) ja kameralla pompsahtaa hinta 270 - 350 euroon.

14. Sham81

Tykkäykset:
    0
    Mä en ymmärrä miksi kaikki ottaa niin tosissaan, jos joku ei halua sitä kameraa. Mulla ei oo ollu eikä oo vieläkää edes tavallista kameraa, enkä oo tarvinnukkaa sellasta. Miksi mun nyt sitte pitäs ostaa puhelin, jossa sellanen on.

Se varsinki vituttaa, että just ne puhelimet, jotka ominaisuuksiltaan tai ulkonäöltään kelpais mulle, on niin kalliita jonku kameran, radion tai mp3-soittimen takia, ettei sellaseen viitti rahaa tuhlata.

15. tbo

Tykkäykset:
    0
    Sallikaa mun nauraa moiselle idiootille ;) Hehhehheeee... 50-70 euroa kamerasta? Oletko tyhmä vai hullu?

16. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sinänsä mielenkiintoinen aihe, olen itsekkin pohdiskellut tätä kysymystä (eli miksi tiettyihin puhelimiin laitetaan kamera, eikä kovan luokan puhelinta esim. Nokialla ole enää ilman kameraa, 6310I oli oikeastaan viimeinen kun 7210/6610/6800/6100 ei esim. ole bt:tä).

Mutta ei mitään mieltä ottaa osaa keskusteluun, jonka taso on tällaista.

17. Sham81

Tykkäykset:
    0
    tbo:

No paljo se kamera sun mielestä maksaa?

5€ vai kenties 10 €?

Digikameratki on ihan ilmaisia, eikö vain?

18. dille Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mitä haittaa kamerasta on? Eikä muuten puhelinten hinnat olisi senttiäkään halvemmat kuin ilman. Miksi ette ruikuta suoraan värinäytöstä tai polyfonisista soittoäänistä?

19. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    no jopa on pojuilla ongelmia, käynnyköitä kun ei voi ostaa samalla periaattella kuin irtokarkkeja. Mutta vahingosta viisastuneena ehdotan kaikille matkapuhelinvalmistajille konseptia jossa tyhjään runkoon voisi jokainen koota haluamansa puhelimen, aina soittoäänien kanavista näytön resoon ja näppäinääniin.

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No pulustellaan sitten omia sanomisia, kun kerta olen alalla työskennellyt lähes kauemmin kun monella on täällä ikää on tuntumaa jonkin verran tullut.

Nokia ei paljon välitä siitä mitä Suomalaiset kuluttajat tahtoo koska markkinat on jossain muualla. On paljon halvempaa nokialle loppujen lopuksi jos ne laittaa kameran moneen malliin kuin et jättää sen pois, kamean kustannukset on niille todella pienet. ja otetaan esim. tällä hetkellä nokian tärkeimmät markkinat eli Aasia. Siellä ollaan rakastuneita kamerakännyköihin ja eikösiinä ole aika paljon syytä sitä laittaa..? Se et esim. jossain pohjolassa sitten siitä itketään ku menee rahaa enemmän ei paljoa pappa nokiaa hetkauta. jne. jne.

Ei firmat tässä maailmassa hyväntekeväisyyttä harrasta vaan bisnes on kovaa ja voitot maksimoitava, valitettavasti...

Jaa tämä viestiketju