1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi ei simpukkamalleja?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja alennus, 13/3/03.

1. alennus

Tykkäykset:
    0
    Miksi ihmeessä Nokia ei tee Euroopan markkinoille simpukkamallista puhelinta? Panasonicilla, Samsungilla, Ericssonilla... kaikilla on simpukat, mutta Nokia, eipä olekaan!
    Onko kellään tietoa että olisi tulossa?

2. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ehkäpä Nokia on vaan sitä mieltä ettei Euroopassa oo tarpeeksi kysyntää niille. Itse en kerta ainakaan ostaisi simpukkaa...

3. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
  4. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ihmetyttää myös tuo Nokian politiikka, eli simpukoita vois tännekin päin roudata. Kyllä varmasti löytyy kysyntää niille. Ainakin itse voisin sellaisen hankkia, myös noksulta.

5. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    samalla voit kysyä itseltäs miks nokian markkinaosuus euroopassa on suurempi kuin noiden... me kun nyt euroopassa ei tykätä simpukoista olleskaan!

6. alennus

Tykkäykset:
    0
    Ei luulisi paljon haittaa olevan jos Nokia tekee simpukkamallin meillekin. Saisi Nokiakin ne jäljellä olevat n. 66% käyttäjistä haltuunsa...(!)

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kaippa asiaa ovat miettineet, mutta työtä ja rahan meno syntyy. Perinteisesti Nokialla on ollut karkeasti kaksi puhelinmallia ja joista toisesta kaksi piirilevyversiota. Näiden päälle on sitten laitettu erillaisia kuoria ja softista disblaoitu ominaisuuksia. Jos haluavat simpukka koneita pitäisi tehdä pari uutta rautaversiota. Paljonko tämä lisää kokonaismyyntiä ja paljonko vähentäisi muiden omienmallien myyntiä. Simppukkakoneiden tekemisen voisi olettaa olevan kalliimpaa.
    Kuitenkin noita simpukkakoneita on ollut myynnissä toistakytä vuotta, tietty vankka käyttäjäpiiri niillä on ollut, ratkaisevaa onko uudessa sukupolvessa noihin todellista kiinnostusta.
    Tietyille markkinoille ko yhtiö on antanut ymmärtää että olisi tuollaisia tulossa.

8. Sami

Tykkäykset:
    1
    No esimerkiksi minä olen esimerkki asiakkaasta, joka vaihtoi merkkiä, koska Nokialta ei simpukoita saa. Tuo Korean malli olisi minulle kelvannut erinomaisesti...mutta kun ei niin ei.
    Ja jos Nokia aikoo jatkossakin kasvattaa markkinaosuuksiaan, pitää firman ottaa vakavasti myös simpukkamalleja haluavat asiakkaat. Varsinkin, kun nykypuhelimissa on selkeä tilaus tuollaiselle, kun halutaan iso näyttö ja pieni koko samassa puhelimessa.
    Nokiakaan ei välttämättä osaa arvioida oikein sitä, olisiko simpukkamalleille kysyntää Euroopassa. Lienee selvää, että esim. Motorolan tai Samsungin simpukkamallit eivät ole kilpailleet markkinakärjessä, mutta nimenomaan Nokian simpukkapuhelimelle voisi olla suuretkin markkinat.

9. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Parempi ettei niitä tulekaan tai ainakaan yleistyisi nokian malleissa jos tulisikin, jäisi puhein ostamatta silloin.

10. TeaCup

Tykkäykset:
    0
    Mikä on "simpukka"? Siis muuta kuin merenelävä... :) Olen tainnut kävellä jonkun kännykkä-termi-sanakirjan ohitse.

11. Sami

Tykkäykset:
    1
  12. Aero

Tykkäykset:
    0
    Mitäs vikaa niissä on? Suurempi näyttö ja pienempi koko ei kiinnosta? No voit olla minun puolesta ostamatta sen puhelimen, mutta itse en normaalia puhelinta enään halua (P800 tulossa, muttei se ole normaalinen näppäinpuhelin). Joko kosketusnäyttö tai simpukkakuorissa oleva tuote on kaikkein järkevin ratkaisu, sillä saadaan näytön koko paljon suuremmaksi, jolloin siitä on paljon hyötyä.

Ihmeteltiin kaverin kanssa että mitä ihemettä sillä värinäytöllä ja kameralla 7250:ssa tekee kun kuvista ei näytöllä saa lähes mitään selkoa ja se itse näyttö on niin älyttömän pieni (kun verrattiin GD87). Kaveri miettii vastaostetun 7250:n vaihtoa johonkin simpukkakamerapuhelimeen :)

13. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itseäni ei nuo simpukkamallit oikein sytytä. En kyllä oikein tiedä miksi. Mutta tämän kommentin voittekin ohittaa nimittäin enpä ole koskaan sellaista edes kokeillut!! ;)

14. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minä en ostaisi simpukkaa. En jaksaisi avata sitä koko ajan.

15. Aero

Tykkäykset:
    0
    Siinä mitään jaksamista tarvitsee, yhdellä kädellä onnistuu hyvin.

16. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    candybar >>> simpukka

17. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Nyt ei ymmärrä???

18. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    siis tarkoitin että itse pidän enemmän näistä "candybar" puhelimesta (eli perinteinen luuri, muodoltaan muistuttaa suklaapatukkaa = candybar). siksi sanoin candybar > simpukka.

> on suurempikuin merkki eli sillä tarkoitan pitäväni enemmän toisesta.

Sorry kun meni vaikeeksi. =)

19. Unreal

Unreal

Tykkäykset:
    0
    Mä en diggaile ollenkaan simpukka puhelimista! Mun tietääkseni simpukat kuuluu mereen :p

20. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Yksittaisen kayttajan kommentti ei viela ihmeita tarkoita, mutta Samsungin markkinaosuuden kasvu (nyt jo kolmantena)
    kertoo huomattavasti enemman. Joku ostaa simpukkamalleja ja niiden myynti vaikuttaa kasvavan markkinoita nopeammin.
    Uskoisin, etta Nokiakin on vakavasti asiaa pohtinut.

Jaa tämä viestiketju