1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksi 6600 on mono???

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja ssevon, 10/9/03.

1. ssevon

Tykkäykset:
    0
    Olenko ymmärtänyt oikein että 6600 ei tue stereo-ääntä?

Ei ainakaan ole stereo-head-settiä listattuna Nokian compare phones sivuilla.

Kyllä minä segmentoinnin päälle ymmärrän - mutta tämä on too much

voihan takapymppy!

t, S

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    En kiistä etteikö se joillekkin ole valinta perusta, mutta kuinka moni p800ssa on sitä streota tarvinnut?

3. ssevon

Tykkäykset:
    0
    Ei varmaankaan varsinaisesti tarvinnut, mutta kyllähän edes jonkinasteisen musiikinkuuntelun mahdollisuus laajentaa puhelimen käytön mahdollisuuksia valtavasti.

Olisihan se kivä, kun ei tarvitsisi erillistä MP3-soitinta. Ei paljoakaan innosta vaihtaa SIM-korttia toiseen puhelimeen jos lähtee lenkille, ajamaan nurmikkoa jne.

tylsä liike Noksulta mun mielestä

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ehkä sitten on väärän puhelimen valinnut, jos ei tarvitse kaikkia 6600:n ominaisuuksia niin samoihin aikoihin on kaupoissa muitakin s60 sarjan koneita joissa on myös streoääni.
    :)
    No ei se varmaan ainakaan ketään haittaisi vaikka siinä se olisikin.

5. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Käsi pystyyn;) Itseasiassa tuo stereoliitäntä oli se "viimeinen pisara", joka sai minut ostamaan P800, eikä 3650. Halusin näet puhelimen, jota voisi käyttää myös mp3-soittimena. Ja kun näillä erillaisilla matkapuhelinfoorumeilla on tultu pyörittyä olen huomannut, että en todellakaan ole ainoa, joka tuota p800 stereoulostuloa tarvitsee. Väärässä paikkaa on nokia mielestäni mennyt säästämään.

6. ssevon

Tykkäykset:
    0
    Olen samaa mieltä,

minulla on P800:n ja olin odottanut 6600:aa mahdollisuutena palata Nokian kaidalle polulle - nyt en ole niin varma.

Olisi kuvitellut, että olisivat varmistaneet business-käyttäjien paluu P800:sta Nokian käyttäjiksi, mutta ehkä eivät enää ole kiinnostuneita meistä "kadotetuista sieluista"

7. spadge

Tykkäykset:
    1
    joo sitä itekkin kovasti ihmettelen. No antaa toi SX1:nen valoa tunnelin päähän et sais toimivan mp3-soittimen ja puhelimen yhdessä (en halua p800:sta). Kyl varmaan jää toi 6600 hankkimatta kyseisen "ominaisuuden" takia...

8. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Minua toi ei ainakaan haittaa millään tavalla, sehän on vaan puhelin. Soittimet soittimena ja puhelimet puhelimena.. :)

9. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    No jos tuon asenteen ottaa, niin mitäs millään sähköposti/netti-ominaisuuksilla, kalenterilla tai kameralla puhelimessa tekee? Paremminhan kaiki nuo hoitaa erillisillä laitteilla. Itseasiassa tuo p800 hoitaa kannettavan soittimen roolin huomattavasti paremmin, kuin yksikään kännykkä hoitaa tällähetkellä kameran roolia. Tällä tarkoitan myös japanissa myytäviä megapikselikameroilla varustettuja kännyköitä.

Meitä on tietysti moneen junaan, mutta minä en jaksa kannella monia laitteita mukananin, kun saman voi hoitaa yhdellä.

Mikäs tuossa p800 on niin vastenmielistä? Kosketusnäyttö kenties? Tuo minua nimittäin hiukan laitetta ostassani epäilytti, mutta 4 kuukautta laitteen kanssa on saanut minut kosketusnäyttö "faniksi". Huippu vehje, varsinkin kun luurin saa nyt jo n.600 eurolla.

10. ssevon

Tykkäykset:
    0
    P800 on ollut markkinoilla 10 kuukautta, ja Nokialla ei oikeastaan ole ollut kilpailijaa koko aikana.

Mulla on p800 (ollut koko vuoden). En vieläkään tykkää siitä, mutta vaihtoehtoa Nokialta ei oo, eikä ilmeisesti tuu :eek:(

Jos haluaa puhelimen jossa on "kaikki", niin miksi ei sitten sellaista voisi Nokia myös tehdä? Kyllähän ne saa toivoa että jaksaisi ostaa 2 puhelinta ja sirtää SIMi aina tarpeiden mukaan - mut, en mä ainakaan aio.

Puhelimesta jossa kaikki voi kyllä maksaa businesspuhelimen+entertainmentpuhelimen hinnan verran - kunhan joku vain sellaisen tekisi!

Miksi ei samalle puhelinliittymälle saa kahta SIM-korttia? - sehän ainakin osittan auttaisi! Ei viitti minkään kahden liittymän&soitonsiirron kanssa, se ei oikein ole toimiva "käyttöliittymä"

11. spadge

Tykkäykset:
    1
    kyl toi Series 60, hinta ja itse SE taitaa ne suurimmat syyt olla. mut mut nyt kun alkaa tarkemmin miettiä niin hinta kyl on tullu ihan hyvin alas. mutta kyl toi UIQ taitaa olla vähän vastassa, softaa kyl löytyy paremmin tohon S60:een... ja taitaa olla toi sx1 vielä vähän pienempikin.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    P800:n ei ole ensisijaisesti MP3 soitin, mutta toimiva sellainen kylläkin.
    p800sen tyyppiisiä laitetita löytyy mm. Palmilta, mutta niiden toimivuus puhelinkäytössä on vielä huonompi.
    Usimmiten varsinkin radiota kaipaavalle toimiva ratkaisu on radioHF, koska jokatapauksessa tarvitaan ne kuulokkeet. MP3 soittimen osalta tilanne on vähän sama, mutta ei niin riippuvainen.
    Ja totta että mukavaa olisi jos kaikki tarvittavat juttut on samassa purkissa jo virransaannin kannalta.

En tunne Nokian ajatuksia asian osalta, mutta maalikkona voi ajatella että streo tuen ja tarpeeksi laadukkaan äänentoison tekemiseen vaaditaan vähänenemmän potkua raudalta kuin pelkkä stereoplugi jos homma meinataan tehdä softalla.
    Rautapohjaisena taasen tarvitaan ko härpäkkeet, mikä nostaa myös suunnittelu ja tuotanto kustannuksia, mikä vaikeuttaa hinnoittelua ja se hyppii toisten tuoteryhmien päälle.

Tullollaahan on s60 laitteita joissa on MP3 tuki ja radio.

Joskin p800:nen ja Communicaattorit ovat kuitenkin valmistajille vähän epäkaupallisia tuotteita ja varsinkin Nokia on korostanut tuotteiden oikea-aikaista markkinoille tuontia.

Olen itse kuulunut ja tunnen paljon p800sen käyttäjiä ja en äkkiä montaa keksi jotka sen stereo ominaisuutta käyttävät, mutta ei siitä heille mitään haittaaka ole :)
    hyvin tehdyillä soitonsiirtopalveluilla homma sujuu näppärästi ja saavutetaan joitain lisäetujakin, mutta jos kahtakonetta vain MP3sen takia niin suosittelen tutustuun MP3/radio HFiin.

Ja ne käyttäjätkä jotka haluavat MP3 tuen ja älypuhelinominaisuudet niin ilman muuta kokevat puuteen ratkaisevaksi ja saattaavat olla valmiita tinkiin jostain muusta.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Käyttöliittymä, ei kosketusnäytössä ole mitään vikaa, jos sitä ei ole aina pakko käyttää, mutta ko laite vaatii liikaa kahtakättä.
    Nämä luurit ovat aina sellaisia kompromissejä ja on monta käyttökehdettä missä p800:n on paras. Käyttöliittymää kehittämällä siitä voi saada paljon paremman.

14. ssevon

Tykkäykset:
    0
    kiitos ensin sinulle sovelias että autat minua kysymykseni kanssa

Radio HF kyllä riittäisi minulle 6600 yhteydessä

onko Radio HFää joka kävisi 6600n kanssa?

t, Staffan

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    En näe mitään estettä etteikö se Nokian MP3/radio hf toimisi tuossakin vehkeessä, takuuseen en asiasta mene.

16. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    *ööh* Koska Nokian nykyinen kommu on ollut markkinoilla jo pari vuotta ja P800 vasta vajaan vuoden... Toisaalta 7650 on ollut markkinoilla jo reilun vuoden ja P800 vasta vajaan vuoden ;) -Ymmärrän tätä Nokian käsitystä kilpailutilanteesta, mutta toki Nokian sekmentoinnissa on omat aukkonsa.

Nokialta on useita tuotteita eri ominaisuuksilla ja ostajalla on kaikki valta valita niistä eniten tarvitsemiaan ominaisuuksia sisältävän(-t). Onhan tuohon sekmenttiin missä P800 on Nokialta tarjolla moniakin malleja kuten 9210i, 7650, 3650, 6800 ja tuleva 6600. "Ahdasmielisesti" yksikään noista ei ole kuten P800, mutta asiakasprofiililtaan monikin osuu juuri oikeaan.

No yksi asiakas vähemmän tuskin tuntuu missään ;) Mäkin toivon että 8910:n kuoriin olisi vihdoin leivottu 6600/9210 -kombo 6250:n kestävyydellä, mutta ei - niin ei.

Aika harvassa ovat yhä ne käyttäjät jotka oikeasti tarvitsevat kaikkia noita ominaisuuksia ja aina voidaan keksiä uusia mitä puuttuu :/

Siksi koska GSM-verkko on rakennettu tunnistamaan juuri SIM-kortteja eikä niiden "kutsunumeroita" (puhelinnumeroita) - tähän ominaisuuteenhan perustuu tämä operaattorin vaihtaminen ilman numeron muuttumista (pelkkä SIM vaihtuu).

Teoriassa voit toki ottaa kaksi liittymää samoin ominaisuuksin ja laittaa molempiin soitonsiirrot toiseen ellei numeroon vastata. Teksitiviestien kanssa tämä on teoriassa myös mahdollista, mutta yksikään GSM-operaattori/verkon toimittaja ei maailmassa vielä tätä ominaisuutta tue :/ - harmi sinänsä. Mihinhän pitäisi laittaa palautetta? Uskon että meitä usean kännyn omistajia/käyttäjiä olisi sen verran että palvelun mahdollistaminen (palvelun parantaminen) myisi lisää puhelimia ja liikenteen määrät kasvaisivat.

17. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Tässä olen kanssasi samaa mieltä. Yhdenkäden käyttö p800:lla on parhaimmillaankin hiukan kömpelöä. SE on ilmeisesti itsekin tajunnut tämän ja p810/900 näyttäisi kuvien ja speksien perusteella olla huomattavasti paremmin yhdellä kädellä käytettävissä.

18. Devilution

Tykkäykset:
    0
    Tuosta stereo/mono -äänen vaatimista resursseista tuli äkkiseltään semmoinen mieleen, että kyllähän monoääni vie tiedostonakin huomattavasti vähemmän tilaa kuin vastaava stereoääni joten tästä voisi näin maalaisjärjellä vetää semmoisen johtopäätöksen, että myös äänenprosessointipiiri vaatii stereokäyttöön huomattavasti enempi vääntöä ja myös virrankulutus kasvaa. Pekka P Peruskäyttäjä ei kuitenkaan välttämättä stereoääntä tarvitse, sillä bisneskäytössä ei hirveän usein MP3sia kuunnella. Toisaalta onhan mahdollista että Nuukia tuo sitten puolen vuoden päästä taas i-mallin tästäkin puhelimesta. Jospa siinä sitten olisi tuo äänimaailma stereona plus jotain muuta pientä luksusta sen verran että taas saadaan väki vaihtamaan uudempaan malliin... ;)

19. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Ei mahda Nokia nuin kovaa rauta muutosta i-malleihinsa tehdä, tai mistä sitä tietää...

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyllä taas aivan älytön veto, että on vain monoääni. En koske tuohon puhelimeen pitkällä tikullakaan.

Jaa tämä viestiketju