1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miksei Nokialta langattomia kotipuhelimia?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Xenonit, 17/7/02.

1. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    tai jos on niin ei ole ainakaan mua vastaan tullut!

Ehdottomasti paras langaton mitä olen käyttänyt ja tälläkin hetkellä omistan on Ericsson DECT R260,muistelis.. Eli puhelin jossa on numeronäyttö ja vastaaja samassa..

2. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Ei kotipuhelimet ole enää muodissa... vaikka kyllähän niillekin vielä monilla löytyy paljonkin käyttöä.

3. jim77

Tykkäykset:
    0
    Olen samaa mieltä paras oli Erkin 260 ja sekin, koska se oli
    kännykän tyylinen. Näppäimistövalot oli ainoa puute.

Ja myöskin totta on, että pääasiassa yritykset nykyään hommaa
    uusia kiinteitä puhelimia ja nekin "yritys ISDN" malleja eli liian
    nappikauppaa Nokialle..

Sitäpaitsi haluaisitko bugittavan langattoman mitä pitää jatkuvasti
    käyttää huollossa ja softapäivityksessä? :p

4. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Aika hauska jim..;) Bugittavan paskan.. Tota en tullut ajatelleksi mutta Nokian inssit vissin tuli=)

5. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    No minä en varmaan ole sitten niin kovin muotitietoinen, mutta Siemensin Dectiä käytän päivittäin. Puhelin toimii aina moitteettomasti(jo vuodesta 1998) ja äänenlaatu on erinomainen. Akkukin kestää riittävästi.
    [Vitsi] Nokialle mahdoton tehtävä:)[Vitsi]

Lisäksi työpuheluita menee aika paljon lankapuhelimiin, niin tuleehan siinä säästöäkin. Mulla on vaan perusmalli, esim. ilman puhelinmuistiota. Käytännössä tulee aika usein numero haettua Erkistä ja sitten näppäiltyä se Siemensiin. Nykyisissä Gigaseteissa näkyy olevan ledivalokin, mitä muuta voi enää kaivata:)

6. jim77

Tykkäykset:
    0
    OK, mutta muiden kirjoittajien kanssa ehkä laskettiin tilastoa kun nuoripari muuttaa omaan kämppään niin heittäisin, että lonkalta alta 5% hommaa sinne kiinteän lankapuhelimen. Sitä tarkoitin "poissa muodista". Ja niinkuin tuumasin niin virmat niitä varmaan käyttää jatkossakin pitkään.

7. Harald73

Tykkäykset:
    0
    Ja vielä pitäisi ihmisten alkaa beta-testaamaan lankapuhelimia näinä aikoina, huh huh. Eikö ole hyvä, että markkinoilla on toimivia tuotteita?

8. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Meiltä löytyy siemenssin gigaset 3000 micro ja hyvin on toiminut. Siinä on todella vahva lähetin = todella hyvä kenttä. Se on ihan kuin pieni kännykä ilman sim korttia.

9. J-HK

Tykkäykset:
    0
    Miksi ei Nokia valmista myös koti-puhelimia?.

-Itse olen myös monta kertaa miettinyt samaa. =/
    -Tässä olisi Nokialle myös uusi business!!!. =)
    lähetä kehitystoivomus:
    nokia.mobile.phones@nokia.com

10. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Siemensillä on kyllä ilmeisesti ihan hyviä kotipuhelimia. Ovatkin aika paljon kännyköiden näköisiä, mitenkäs ominaisuudet?

11. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Kyllä niistä löytyy kotikäyttöön ihan riittävästi ominaisuuksia. Kaikki jutut eivät vaan toimi Suomessa, ainakin tekstiviesti on sellainen.

Linkki Siemensin langattomiin.

12. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    56
    Itse kannan töissä Siemens Gigasetin langatonta ja hyvinhän tuokin on toiminut ja aika pieni/kevyt tuo myöskin on.
    Kokemusta ei muuten ole näistä mutta olen käytellyt olikohan se nyt Telia 10 merkkistä halkoa (jota oli muuten helppo skannerilla kuunnella) jota nyt ei voi verrata näihin nykyisiin.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Nokia on joskus tehnyt langattomia luureja, muistaakseni tais löytyä DECT versiokin.
    Yrityksille niillä oli (kai niitä jonkin verran on toimitettukkin) tarkoitus tuoda GSM tekniikkaan pohjautuva systeemi, hommaa jarrutti tietenkin operaattorien hankaus.
    Idea oli kuitenkin että firmalle oma suljettu GSM tukiasem, missä tavalliset GSM/GPRS luurit toimis päätelaitteina, firman alueelta pois lähtiessä puhelut Roamais yleiseen verkkoon. Kustannus taso samaa luokkaa kuin isomman talon DECT systeemi.
    Etuna käyttäjä tarvitsee vain yhden päätelaitteen, onhan niitä GSM/DECT luureja, mutta useimmiten vanhentunutta tekniikkaa tai muita ihmeellisyyksiä.
    Niin ja löytyy niitä softa bugeja DECT systeemeistäkin...

14. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Itse kanssa muista noin pari vuotta sitten kun joku hehkutti että kohta tulee sellanen koti-GSM ettei muuta tarvitakaan!! Eli puhelin osaisi valita halvan kotiverkon kodin lähettyvillä ja muuten se toimisi perinteisen GSM-puhelimen tavoin..

Sellanen kiinnostaisi edelleen kovasti

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ericsonilla oli GSM kotiversio suunnitteilla asia "unohdettiin", yhden Dect/GSM toivat mutta ei voinut yhtäaikaa käyttää, ja laite oli kaksvuotta myöhässä --> vanha

16. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Kerrotko tarkemmin?

Jaa tämä viestiketju