Mikä ratkaisu WMA-tiedostojen toistamiseen?

JH1

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Lumia 950 Single Sim
Minulla on läppärin kovalevyllä about 100 cd-levyä häviöttömässä WMA-formaatissa ja niitä olisi kiva kuunnella puhelimellakin - häviöttömässä muodossa tietysti. (y)Vaihdoin muutama päivä sitten Lumiasta Samsung Galaxy A70:een ja olen kopioinut WMA-tiedostot Google Play Musiciin, mutta se käyttää häviöllistä koodausta mikä ei minua miellytä. Mikä olisi fiksuin ratkaisu, että voisin kuunnella musiikkia häviöttömässä formaatissa A70:n muistista, muistikortilta tai vaikkapa muistitikulta (OTG-kaapeli löytyy)?

Lumian kanssa homma toimi hienosti, koska WMA ja korkean resoluution audiotiedostot toimivat ihan luonnostaan. Toki puhelimen ja muistikortin kapasiteetti oli koetuksella. :)

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4938
Puhelinmalli
S10e
No varmaan helpoin on laittaa muistikortille.

bsod

Kaikkien alojen asiantuntija
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
541
Puhelinmalli
SGS8
Minulla on läppärin kovalevyllä about 100 cd-levyä häviöttömässä WMA-formaatissa ja niitä olisi kiva kuunnella puhelimellakin - häviöttömässä muodossa tietysti. (y)Vaihdoin muutama päivä sitten Lumiasta Samsung Galaxy A70:een ja olen kopioinut WMA-tiedostot Google Play Musiciin, mutta se käyttää häviöllistä koodausta mikä ei minua miellytä. Mikä olisi fiksuin ratkaisu, että voisin kuunnella musiikkia häviöttömässä formaatissa A70:n muistista, muistikortilta tai vaikkapa muistitikulta (OTG-kaapeli löytyy)?

Lumian kanssa homma toimi hienosti, koska WMA ja korkean resoluution audiotiedostot toimivat ihan luonnostaan. Toki puhelimen ja muistikortin kapasiteetti oli koetuksella. :)
Häviöttömän formaatin hyvä puoli on, että se voidaan häviöttömästi muuttaa johonkin toiseen paremmin tuettuun häviöttömään formaattiin :) Itse asiassa datan säilyvyyden kannalta on jopa välttämätöntä välillä uudistaa arkisto, jotta tallennusformaatille löytyy tukea mahdollisimman pitkään.

kerbo

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
71   0   0
Reaktiopisteet
1052
Puhelinmalli
S10
Osaako kukaan suositella sovellusta millä WMA-tiedostoja on näppärä toistaa?
Samsungin oma playeri (Samsung Music) noita ainakin osaa toistaa. Ei taida enää vakiona olla luurissa, mutta galaxy storesta ainakin löytyy.

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
238
Puhelinmalli
S10
...tai Playsta,

JH1

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Lumia 950 Single Sim
Kiitokset kerbolle ja jaska915:lle. (y) Googlatessa törmäsin itsekin tuohon Samsung Music -sovellukseen. Täytyneepä kokeilla. Voisi muistikortinkin päivittää isompaan.

Anarion

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
315
Puhelinmalli
Huawei P30
Kannattaa muuntaa koko kokoelma FLACiin. WMA:n tuki on varsin nihkeä ja esim. Windows 10 tukee FLACia suoraan (Android myös).

JH1

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Lumia 950 Single Sim
Asensin Samsung Music -sovelluksen ja kopioin muistikortille WMA-tiedostoja. Artistien, albumien ja kappaleiden nimet näkyvät oikein, mutta levykansien kuvat eivät paria poikkeusta lukuun ottamatta näy. Onko niin, että Samsung Music ei osaa hakea levykansien kuvia vaan ne pitäisi kopioida itse? Tämä ei ole mikään kynnyskysymys, mutta kuvat helpottaisivat levyjen tunnistamista. Windows Phonen Musiikkisovellus osasi hakea kuvat ja jos ei löytänyt, sinne pystyi kopioimaan kuvan itse.

GSMArenan mittausten mukaan Lumia 950:ssä on parempi äänenlaatu kuulokkeilla kuin Galaxy A70:ssä, mutta minun mielestä asia on päinvastoin ainakin n. 40 ohmin luureilla. Ajattelin kuitenkin käyttää Galaxy A70:nkin kanssa ulkoista DA-muunninta ja kuulokevahvistinta.

varma

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Monta vuotta käytössä ollut erinomainen Poweramp Music Player (soittaa mp3, mp4 / m4a (sis. alac), ogg, wma, flac, aalto, apina, wv, tta, mpc, aiff; V3 soittaa myös opuksia, dsd (dff / dsf), mka, tak, flv (audio). Maksullinen kylläkin mutta todella hyvä.

Poweramp Music Player

JH1

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Lumia 950 Single Sim
Monta vuotta käytössä ollut erinomainen Poweramp Music Player (soittaa mp3, mp4 / m4a (sis. alac), ogg, wma, flac, aalto, apina, wv, tta, mpc, aiff; V3 soittaa myös opuksia, dsd (dff / dsf), mka, tak, flv (audio). Maksullinen kylläkin mutta todella hyvä.

Poweramp Music Player
Saako tuon sovelluksen avulla aidon 44,1 kHz ulos vai toimivatko puhelimet aina 48 kHz:n näytteenottotaajuudella? Mulla on USB-porttiin kytkettävä D/A-muunnin, josta saa signaalin ulos myös SPDIF-muodossa (optinen ja coax). Kotiteatterivahvistin ilmoittaa USB-muuntimen antaman SPDIF-signaalin näytteenottotaajuudeksi 48 kHz, vaikka puhelimessa toistettavan äänitiedoston näytteenottotaajuus on 44,1 kHz. Olisi kiva saada aito signaali ilman turhaa ylinäytteistystä. Ylinäytteistys jääköön vasta DA-muuntimen vastuulle.

varma

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Saako tuon sovelluksen avulla aidon 44,1 kHz ulos vai toimivatko puhelimet aina 48 kHz:n näytteenottotaa
Saako tuon sovelluksen avulla aidon 44,1 kHz ulos vai toimivatko puhelimet aina 48 kHz:n näytteenottotaajuudella? Mulla on USB-porttiin kytkettävä D/A-muunnin, josta saa signaalin ulos myös SPDIF-muodossa (optinen ja coax). Kotiteatterivahvistin ilmoittaa USB-muuntimen antaman SPDIF-signaalin näytteenottotaajuudeksi 48 kHz, vaikka puhelimessa toistettavan äänitiedoston näytteenottotaajuus on 44,1 kHz. Olisi kiva saada aito signaali ilman turhaa ylinäytteistystä. Ylinäytteistys jääköön vasta DA-muuntimen vastuulle.
Ei saa, minunkin Note8 päästää sen pihalle 48 kHz. On toinenkin hyvä soitin ja ilmainen mutta karumpi, ääni myöskin erinomainen minun makuuni (näähän on tietenkin henkilökohtaisia juttuja) : Foobar

Edit. Powerampissa näyttää olevan asetuksissa omat säädöt USB DACille josta voi valita esim. 44,1 kHz, sitä en tiedä mitä pihalle tulee?

Viimeksi muokattu:

fidelity

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
88
Puhelinmalli
Galaxy S8, Mate 20 Pro
USB Audio Player Pro
Tuolla saat soitettua bit perfectinä. Käyttää omia ajureitaan. Itsellä on iFi xDSD käytössä ja tuo on myös valmistajan suosittelema sovellus.

JH1

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Lumia 950 Single Sim
Ei saa, minunkin Note8 päästää sen pihalle 48 kHz. On toinenkin hyvä soitin ja ilmainen mutta karumpi, ääni myöskin erinomainen minun makuuni (näähän on tietenkin henkilökohtaisia juttuja) : Foobar

Edit. Powerampissa näyttää olevan asetuksissa omat säädöt USB DACille josta voi valita esim. 44,1 kHz, sitä en tiedä mitä pihalle tulee?
Latasin Powerampin kokeiluversion. WMA:t toistuvat hienosti ja levyjen kansikuvatkin latautuivat. Valitettavasti Poweramp tarjoaa USB:n kautta vain 48 KHz. Siellä lukee, että järjestelmä määrää tällaisen taajuuden. Puhelimeni on siis Samsung Galaxy A70. Toimiiko maksullinen versio toisin eli kannattaako se ladata?

bsod

Kaikkien alojen asiantuntija
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
541
Puhelinmalli
SGS8
Latasin Powerampin kokeiluversion. WMA:t toistuvat hienosti ja levyjen kansikuvatkin latautuivat. Valitettavasti Poweramp tarjoaa USB:n kautta vain 48 KHz. Siellä lukee, että järjestelmä määrää tällaisen taajuuden. Puhelimeni on siis Samsung Galaxy A70. Toimiiko maksullinen versio toisin eli kannattaako se ladata?
Ilmainen kokeiluversio pitäisi olla ominaisuuksiltaan sama kuin maksullinen, mutta käyttö on rajoitettu kahteen viikkoon, eli ellei asetuksista muuta löydy, niin maksamalla ei saa lisää ominaisuuksia.

Psaikke

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
1995
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold

Poweramp Music Player
Ehdoton kannatus täältä PowerAmpille!!!! Itsellä myös ollut varmaan kymmenen vuotta käytössä, maksoi joitakin euroja mutta on kyllä sen väärtti.
Olen siinä mielessä vanhanaikainen, etten hirveästi striimaa vaan kuuntelen musaa luurista. Mulla on muutama tuhat biisiä MP3, ym. formaatissa ja PowerAmpissa on mahtava ekvalisaattori ja mikä parasta, biisille voi tallentaa oman ekvalisoinnin. Näin eri volyymitasot saadaan tasattua ja vanhemmalle musalle tarpeen vaatiessa voi tehdä vähän "bassobuustausta". Itselläni ainakin kuuntelunautinto on huipussaan kun ei tarvi välillä volyymia säädellä eri biisien välillä.

Top Bottom