1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä vikana r600? kui paljon imuttaa?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja (*.*), 10/1/03.

1. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    Heips. ois tämmönen ongelma ku tuo ericsonin r600 luuri aina sammuu omituisesti. ei voi pitää yötäkään päälä ku kaatuilee aina ja yrittää käynnistyä uudelleen. mikä siihen auttais? dc:llä ahkerasti imutan.(ainaki yritän) onko muut puhelimet sit samanlaisia? kui kauan on parhaimmillaan pysyny yhteys päällä? mul ei ole ku se n.5tuntia.

Täälä oulunseudulla siirtonopeus on siinä aina melkein n.5kb/s mutta imuroitaessa ei tule ku n.1-2kb/s. sillon tällön tulee alle 1kb/s:(
    Kuin paljon muilla on imuroitaessa nopeus?

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Koita päivittää puhelimen softa huoltoliikkeessä?

Muutenkin jättäisin sen warettamisen pois ainakin matkapuhelinverkkoa tukkimasta...

3. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sammuuko jos se on laturissa kiinni? Jos ei, niin akku voi olla finaalissa, eli akku ei jaksa syöttää tarpeeksi että puhelin pysyisi hereillä.

4. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    Sammuu se vaik on laturisa tai sit ei..kai se on joku ohjelmisto vika. Kävin tuola zeppeliinisä telian liikkeesä ja ei ites ottanu tätä r600:sta vaihosa. Myyjä sano et on nii paljon ohjelmisto vikoja. Saattaa sit olla et josaki hienommasa ois enemmän tekkiä kuin nasalla ja nindentolla yhteensä

5. Thruster

Tykkäykset:
    0
    Itse olen tässä ollut dna:n gprs käyttäjä tämän vuoden alusta ja puhelimena minulla on juuri tämä R600.
    Itsellä on puhelin oudosti sammunu vain kaksi kertaa, käyttöä on ollu runsaasti ja yönkin yli imuttaa ihan mukavaasti. Nopeudet on siinä 4.5 - 5.5kt/s. Muuten on toiminu ihan ok. Softaversiota kannattaa varmaan päivittää, itsellä 5.044.

Sitten en tiedä johtuuko dna:sta vai puhelimesta että puhelin pitää välillä bootata, muuten se ei vastaanota mitään. Tapahtuu herkemmin 'ruuhka-aikana' eli n. 18.00 kieppeillä, myös muulloinkin on käynyt. Johtuukos se puhelimesta vai dna:sta?? Onkos muilla puhelimilla samaa vikaa (siemens)?

Ja yöllä voi ladata muutakin kuin warea.

6. getta48

Tykkäykset:
    0
    Itse olen käyttänyt DNA:n GPRS palvelua kuukauden verran. Käytössä 7650 ja P800. Kumpaakin pitää buuttailla n. kerran vuorokaudessa, tai GPRS siirto menee "jumiin". Laitteen uudelleenkäynnistys auttaa melkein joka kerta, mutta joskus pitää odottaan 10-30min. ennenkuin GPRS herää taas toimintaan. Viimeksi tänään (no oikeastaan eilen 22-23.00) piti buutata P800, ja odottaa muutamia minuutteja, ennekuin laite alkoi taas hakemaan tavaraa GPRS yhteyden yli.

7. osmo

Tykkäykset:
    0
    Itselläni kanssa R600 ja välillä se vaatii sitä yhteyden katkaisua ja puhelimen buuttausta. Tänään toiminut ilman ongelmia klo 17-02, välillä yhteys hyytyy tunnin välein. En ole tarpeeksi tarkkaan vielä testannut että osaisin sanoa hyytyykö yhteys kun puhelinta ei lataa, ainakin ladatessa hyytyilee.

8. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    R600

Minulla on ollut syyskuusta lähtien R600 ja dna käytössä, eikä noita boottaus ongelmia oikeastaan ollut, vaan kertakaikkiaan pysähtyy, eikä enää toiminut.

Ensimmäisessä takuuhuollossa uusivat softan ja taas toimii. Muutaman viikon jälkeen pysähtyy ja ei auta mikään, taas huoltoon.
    Toisen huollon jälkeen jää käyttäjätunnus/salasana kohtaan odottamaan vaikka tuomiopäivään asti, eli ei toimi.
    Kolmanteen takuuhuoltoon lähettäessä pyysin jo uutta puhelinta ja niin sainkin uuden, oli ollut logiikkavika, mutta kyllästyin jo Ericssoniin ja vaihdoin samantien Siemens M50.

Hyvää palvelua Soneran myymälässä sikäli että sain aina huollon ajaksi tilalle käytetyn S45:sen, koska se oli niin kallis ettei sitä kukaan osta.

Suurin lataamani tiedosto R600:lla oli 80Mt ja suosittelen käyttämään latauksessa FlashGet-ohjelmaa.
    Siemensit tuntuvat hyviltä koneilta, ei pysähdy jotta pitäis boottailla, aina yhteys onnistuu, nopeus on hyvä, ainut tuo latausongelma, mutta akku kestää kuutisen tuntia, saas nyt nähdä miten jatkossa. PV.

PS. Alkuperäinen DRS11 datakaapeli olisi myynnissä H: 20 e.

9. Thruster

Tykkäykset:
    0
    Eli näyttää muillakin olevan ongelmia R600 kanssa.
    Olen aina selvinnyt sillä että olen vain bootannut puhelinmen ja heti on sen jälkeen yhteys taas pelittänyt. Jumiutuessa windowsin (2000) alapalkin kahdesta limittäisestä tietokoneruudusta (se yhteys ikoni) se lähempi vilkkuu eli signaalia vissiin lähtee mutta ei tule mitään takaisin. Ja siis sitten kun on puhelimen käynnistäny uudestaan on heti toiminu taas.

Nyt ehkä pikkasen harmittaa kun ei ottanu siemensiä jos se kerran ei vaadi moista kikkailua kuten R600. Tosin nyt voi ladata puhelinta samalla ja sitä ainakin arvostan. Niistä Siemensin usb-kaapeleiden saatavuudesta kun ei kai vieläkään ole tietoa (vai ?).

Tarkennuksena vielä että yhteys hyytyy (helpommin) silloin kun yhteyttä rasittaa oikein kunnolla, esim. avaa monta ikkunaa ja vaikka lataa samalla jotain. Kuitenkin olen saanut muutamaan kertaan yöllä ja päivälläkin ladattua yli 100 megasia tiedostoja ilman ongelmia kunhan vain ei ole samaan aikaan surffaillut.

10. PeeVee

Tykkäykset:
    1

11. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    98 windoossilla täälä surffataan. Mitä minä olen kuullu nii eikö se ole netti yhteys paljon nopeampi xp:llä kuin esim.98? gprs-verkossa ei taida mitään vikaa olla. Se jotenki menee solmuun datan kans tuo puhelin. Meikällä sammuu ja käynnistyy uudelleen. Pitää viiä liikkeeseen päivitettäväksi. Eikö sit siemens luuria pysty lataileen surfatesa? Mikähä ois hyvä puhelin nettisurffaukseen.......muitakin ku tää r600.

Suurin imuttamani leffa oli n.180mg. Siinäki meni n.1kk:( ku lasketaan kaikki sammumiset ja tappelut.

12. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Minulla suurin imurointi 80Mt. FlashGetillä voi jatkaa vaikka seuraavana päivänä.
    Ei pysty Siemensiä lataamaan samalla, mutta on tehty itse kaapeleita joilla on mahdollista, täytyy harkita.
    Teoreettinen maksiminopeus koneelle päin on 53600 bittiä/s ja käytännössä on 5.7 kilotavua/s kuten kuvista näkyy tässä: http://kotisivu.mtv3.fi/PeeVee (toimiiko se kun just päivitin?)
    Tuskinpa XP:llä on mainittavasti nopeampi, saahan sen mukana roppakaupalla itselleen ongelmia ja harmia lisää.
    Puhelimien vaihtoehdot taitaa olla aika vähissä. P.V.

13. heino79

Tykkäykset:
    0
    pystyy lataamaan surffatessa jos tekee siihen pienen liitoksen. Itseltäni meni alle 5minuuttia kyseisen ominaisuuden tekoon :)

M50 on tosi hyvä puhelin! 2v takuu kaiken lisäks.

14. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulla on ihan sama ongelma T39m & DNA & win2k kanssa! Taidan vaihtaa Siemens:iin, muuten menee hermot.

15. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Lataus

Katsopas tästä:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=1212

Seuraava teksti:
    Ongelma: M50 on ohjelmistovirhe, jonka Siemenskin myöntää. Puhelinta ei saa säilyttää laturissa. Se on estetty siten, että sen jälkeen kun puhelin on ladannut akun täyteen, puhelin unohtaa laturin olemassaolon. ELi jos laturi on kiinni, akku on latautunut täyteen, niin akun voi huoletta purkaa tyhjiin asti, eikä lataus käynnisty uudelleen. Ainoa, missä sen näkee, on, että puhelin ei varoita edes tyhjentyvästä akusta, kun laturi on paikallaan. Itse en käytä puhelinta mihinkään muuhun, kuin modeemina- se on 24 tuntia vuorokaudessa kiinni koneen perässä, siksi tuo häiritsee. Yksi keino on irroittaa laturi välillä verkosta. Näppärimmin tämä käy puoli-ilmaisella (Biltemasta 7 euroa) vuorokausikellolla; siinä lyhin kytkentäaika on 15 minuuttia. Pistetään kaksi tuntia latausta, ja vartin tauko, läpi vuorokauden

Onko latauksessa tämmöinen ongelma akun tyhjentymisen jälkeen jos lataus on koko ajan kiinni? Muuten on hyvä puhelin. P.V.

16. Thruster

Tykkäykset:
    0
    Jaahas, näyttää yhä selvemmältä että olisi pitäny ostaa siemens eikä ericsson. Ei olisi näitä ärsyttäviä boottausongelmia. Eilen lauantaina illalla demosin tätä gprs systeemiä kaverilleni, ericsson näytti parhaat puolensa hyytymällä heti 5min käytön jälkeen. No sitten se kyllä toimi seuraavat 5h mutta kuitenkin. Kokeilen jos toi softan päivittäminen auttaisi asiaa (5.044 -> 6.015), vai meneekö lopullisesti jumiin. Myös nyt päivällä täytyi taas bootata heti kättelyssä ja nyt on toiminu n. 1h ongelmitta. Syö miestä.

Käyttis oli win2000 ja Turussa surffaan.

17. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Boottaus

En muista 5 viikon aikana jonka S45 oli erkin huollon aikana lainassa, bootanneeni yhtään kertaa. Nyt tämä M50 toimii, eilen kävin välillä saunassa ja taas surffaileen, tänään päällä ja välilä syömässä ja milloin mitäkin ja aina toimii. Akkukin kestää yllättävän pitkään ja latautuu tunnissa. Ikkunoita auki useita, välillä imurointia. Hyvä että pääsin Erkistä eroon, hyvittivät 110e koska oli uusi puhelin.
    Niin se oli viimeinen piste, kun uudelle puhelimelle lupasivat 3kk takuuaikaa, vaikka se alkuperäinen osto päivä oli syyskuussa.
    Siemensissä on sentään 2 vuoden takuu. P.V.

18. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    Sehän riippuu siitäki et minkalaisen puhelimen saa kaupasta ku ne sarjana tehhään ja sekkaan pääse vaikka minkalaista sekundaa. Kuten Nokiaki tekkii halvoista osista että tulis tuotantokustannukset mahdollisemman pieniksi ja halvaksi. Kai sitä siemensiä pitää mennä pikapuolin hommaileen ja testaileen. Saa sit nähä miten käy.....

Jaa tämä viestiketju