1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä värinäytöllinen puhelin jouluksi?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Pastori, 10/12/02.

1. Pastori

Tykkäykset:
    0
    Olen jouluksi hankkimassa itselleni uutta puhelinta ja markkinoita hyvin vähän seuranneena olen aika pahasti pudonnut kärryiltä näistä jutuista, tai siis lähinnä en osaa muodostaa eroja uusimpien puhelinmallien välille. Ts. tarvitsen asiantuntevien ihmiseten apua jotta saan selville mikä on se tämän hetken puhelimista paras. Tarkoitus olisi hankkia puhelin jolla nyt ainakin seuraavat pari vuotta pärjään, joten hinta ei ole mikään ongelma. Hyvästä puhelimesta voin kyllä maksaa vähän enemmänkin. MMS-tukihan nyt täytyy jo ehdottomasti olla. Samoin hyvät GPRS-, Wap- ja Java-ominaisuudet. Ja siis ehdottomasti värinäyttö, tietysti mahdollisimman laadukas sellainen. Kamera olisi myös kiva saada - ainakin lisävarusteena. Tietysti pieni koko ja siisti muotoilu on aina myöskin plussaa. Muista ominaisuuksista tuskin tarvitsee huolta kantaa, eiköhän kaikista puhelimista nykyään löydy vähintään se kalenteri ja valuutta ym. muuntimet ja jos ei löydy niin ladattavina java-sovelluksina nyt vähintään ne saa hankittua. NIIN, hyvät sähköpostiominaisuudet olisivat myös tärkeitä minulle...

Itse tunnen oikeastaan vain Nokialaisia puhelimia ja niistä olen katsellut 7650:aa, sekä 7210:aa... 7650 vaikuttaa kaikin puolin hyvältä puhelimelta minun tarpeisiini ja ainoaksi ongelmaksi minun silmissäni muodostuukin koko, tosin kannan tällä hetkelläkin taskussani 3210:aa, joten muutosta huonompaan suuntaan ei tapahtuisi, mutta ainahan sitä nyt voisi jotain pienempääkin siellä pitää. :)
    7210:n näyttö ei mielestäni vaikuta yhtä laadukkaalta kuin 7650:ssa ja sen lisäksi siinä on ainakin kaverillani ollut ongelmia äänenlaadussa ja softassa ja sen lisäksi näytön kuva värisee jonkun verran... Muuten ominaisuudet kyllä kelpaisivat ja onhan puhelin nätti kuin sika pienenä.

Mutta ystävät rakkaat, valistakaa vanhaa. Kertokaa hyviä ja huonoja puolia edellämainituista malleista ja esitelkää muiden merkkien vaihtoehtoja. En edes halua kuvitella miten vaikeaa tämä uuden puhelimen ostaminen olisi ensi vuonna tähän aikaan. Alkaa ampua jo yli tämä kilpailu. :) Tai ehkä minä en vain ymmärrä... Yritän silti parhaani mukaan sinnitellä mukana maailman menossa... :) Minustahan ei prkl mitään kivikauteen jämähtänyttä old school -partaa tule! :)

2. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Olisiko mahdollista odottaa sen aikaa, että SE P800 tulisi myyntiin? Löytyy juttua foorumilta, tosin ei se ihan pieni ole.

Hanki tänään tai huomenna ilmestyvä TM, löytyy uusien värinäyttökännyjen vertailu.

3. Flying Finn

Tykkäykset:
    0
    Minä tiedän vain Nokioista, mutta...

Vaatimusten perusteella ilmiselvästi sopivin olisi mikä tahansa Series 40-laite - 5100, 6100, 6610, 7210 tai 7250 - joskaan kaikkia niitä ei ole vielä saatavissa. Niissähän yhdistyy juuri pieni koko, MMS, Java, GPRS, Wap ja kameramahdollisuus. Kyllähän 7650:ssa on parempi näyttö, mutta kun noita vaatimuksiasi katsoo, niin aika paljon turhasta siinä maksaa. Eikä Series 60-luurit todellakaan ole edes niitä pienimpiä.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kuinka tärkeä se koko on?
    Ilman kokoa niin 7650 on oiva valinta. Ohjelmat pyörii moniajolla, löytyy paljon ohjelma tarjontaa, jos mailia käytät niin pystyt ne hoitaa pienemillä javakoneilla, mutta 7650lla menee paremmin. Jos internettiä olet tottunut käyttää, niin 7650aan löytyy monen moista clienttia

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse suosittelisin 7210:aa mutta ei kannata ehkä ihan heti ostaa. Äänenlaadussa on ollut ongelmia mutta puhelimeen on tullut uusi piirilevyversio jossa ongelmat on korjattu. Myöskin näytöstä on juuri julkaistu uusi parannettu versio. Nyt on varmaan vielä myyjillä hyllyssä "vanhoja versioita" mutta kunhan ne saavat myydyksi niin eiköhän ala parempia olemaan. Myyjät eivät kyllä välttämättä voi itse tietää onko uudempi vai vanhempi versio joten niiltä on turha sitä kysyä, vähän hankala saada selville muuten kuin tietämällä puhelimen valmistus- tai tehtaaltalähtöpäivä...

6. Pastori

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän tuo P800 kieltämättä on kaikin puolin vaikuttava puhelin. (Okei, ei värinsä puolesta, mutta eiköhän sen kanssa pystyisi elämään)
    Hinta vaan tulee aluksi olemaan aika suolainen, onko tuossa mitään niin konkreettisesti parempaa kuin 7650:ssa (johon olen tällä hetkellä kallistumassa), että kannattaisi heti aluksi maksaa siitä noin kova hinta, vai olisiko parempi ostaa nyt tuo 7650 ja myöhemmin mahdollisesti vaihtaa P800:aan, kunhan sen hinta on tippunut jonkun verran?

Ei tuo puhelimen koko nyt loppujenlopuksi mikään ongelma ole, en tule huomaamaan edes eroa 3210:aan. :)

Mites tuo 7650:n näppäimistö? Näyttää suht. pieneltä, onko sen tuntuma hyvä ja käyttömukavuus ok vaikka vähän isommat kourat omistaakin?

7. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onhan siinä p800:ssa tuki mm. mp3:lle, eli olisi sellainen soitin samalla. Ja myös on nettiselain, jota ei 7650:ssa ole.

Jos haluat tinkiä MMS:stä niin ens viikolla ilmestyy Samsungin S100. Entä Motorolan tuleva T720i?

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    p800 on ihan varteen otettava laite ominaisuuksien osalta, joidenkin mielestä käytettävyys on huonompi, toki myös toisen suuntasia kantoja. Ohjelma tarjonta varmaan p800sen osalta keheityy nopeasti. Niin ja jos jouluksi meinaa saada voi tehdä tiukkaa.

9. Mac

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 3Gs DNA
    Tää on nyt hiukan offtopiccia, joten yrittäkää kestää :) Mutta mikähän siinä on, että aina kun joku kysyy mikä puhelin kannattais nyt ostaa, niin 70%:ia vastanneista tarjoaa puhelinta, mitä ei edes ole vielä markkinoilla?

Mutta aiheeseen takaisin: Itsekin suosittelisin 7650:aa. Ainoa vaan, että jos meinaat pitää puhelinta seuraavat pari vuotta, niin mitenhän läppä/näppisliukuri tms. kestää?

10. Pastori

Tykkäykset:
    0
    Itseäni tuo kosketusnäyttö ei oikein vakuuta. En ole koskaan pitänyt kosketusnäytöistä missään laitteessa. Ihan kieroa hommaa ja rähmäkäpälöiden kiusaamista. Tosin kai tuota on tarkoitus jollain mukana seuraavalla kynällä tai tikulla tökkiä, eikä sormilla. :p Toivottavasti ainakin.

Mp3-soitin löytyy jo omasta takaa ja internetin selaamisen taidan hoitaa kannettavalla tietokoneella GPRS:n avulla. En näe ainakaan tällä hetkellä syytä odottaa kalliimpaa puhelinta, vaan taidan todellakin kallistua tuon 7650:n puoleen. En ole siitä juuri pahaa sanottavaa kuullut, luin tuon uuden Tekniikan Maailmankin. Testissä ei tosin ikävä kyllä ollut vielä tuota P800, mutta jokatapauksessa tuo vakuutti minut 7650:n hyvyydestä, mutta vielä saa yrittää kääntää päätäni jos on eriävä kanta asiaan...

11. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    On tämä varmasti faktaa, jos on niin lykkään mahdollista 7210 ostoa vielä vähän pitempään.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyllä on täyttä faktaa, nuo korjaukset on nokia ihan "julkisesti" huolloille kertonut!

13. Pastori

Tykkäykset:
    0
    Vielä sellainen juttu joka on itselleni myös jäänyt täysin epäselväksi kun ei ole ollut tarvetta tutustua asiaan. Eli minkälaisen kännykkäliittymän tarvitsen jotta saan käyttööni kaikki MMS, Wap, GPRS jne. jutut. Tällä hetkellä ja jo useita vuosia minua on palvellut Radiolinjan kaksitaajuusliittymä, Tandem se taisi silloin olla nimeltään kun sen otin, ties mikä lie nykyään, joten joudunko hankkimaan uuden liittymän samalla kertaa? Ja jos joudun, niin mikähän se olisi se paras vaihtoehto? DNA:n GPRS:stä muistelen kuulleeni paljon hyvää, mutta mikähän se totuus nyt on tässäkin asiassa.

Juu, poistun kahville pohtimasta tätä asiaa ennenkuin katkeaa verisuoni päästä. Milloinkohan olen viimeksi ollut näin vaikean päätöksen edessä... En ainakaan muista että olisin. :)

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ovat lisä palveluita Soneralla, Radiolinjalla, DANlla, Telialla, saatavilla liittymiin paitsi eutkäteenmaksettuihin.
    Jos ei massa GPRS käyttöä, niin RLn GPRS oiva valinta sinun tapauksessa. Eli tilaat vain haluamasi lisäpalvelut. (GPRS,MMS)

15. Terro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    90
    7650 on kyllä 'kuningas' puhelin tällä hetkellä. Myös mahdollisuus lisätä uutta softaa puhelimeen on ominaisuus, mistä ei välttämättä enää osaisi luopua (nimenomaan Symbian-ohjelmien). Hintakaan ei ole enää paha.

Näppäimistö on mielestäni varsin hyvä.

16. Yksikkö

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    S7 ja 950 xl
    mun mielestä 7250 sopii noihin kriteereihin kuin nyrkki silmään....

17. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6629
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Ai tuo siis tulee jo joulumarkkinoille?

No ei kyllä taida valitettavasti tulla. itse kallistuisin tuon 7650:n tai Siemens S55 puolelle...noista jommankumman itsekkin tässsä muutaman viikon sisällä ostan

18. Yksikkö

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    S7 ja 950 xl
    no en huomannu että jo jouluksi mut jos jaksaa odottaa"hiukan"

19. Pastori

Tykkäykset:
    0
    Joo 7250:n olen huomioinut, mutta kun ei voi olla varma siitä millon se tulee myyntiin, niin hankin nyt sitten tuon 7650:n ja myöhemmin sen sitten voi vaihtaa tuohon jos on ylipäätään tarvetta. Kiitos vaan kovasti kaikille avusta, pukille raapustan tässä lähiaikoina ja ilmoitan tarvitsevani 7650-puhelimen. ...Palataan asiaan siinä vaiheessa kun saan sen käsiini enkä opi käyttämään sitä. :) Kiitos ja kuulemiin.

Jaa tämä viestiketju