1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä uusissa puhelimissa painaa?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja risto59, 19/9/02.

1. risto59

Tykkäykset:
    0
    Minulla on aina kaksi puhelinta: kevyeeseen ja raskaaseen käyttöön. Kalalle, marjaan, sieneen, hirvimetsälle, puunkaatoon, maastopyörälenkille, rullaluisteluun jne. paras on Nokia 6250 (painoa 167 g).
    Paidantaskussa olen jo vuodesta 1991 (Ericsson NH97, paino yli 200 g) pitänyt klipsillä kiinni puhelinta kaikkiin muihin tilanteisiin. Tällä hetkellä siellä on Panasonic GD92 (77 g). Syy, miksi en näe tarvetta puhelimen vaihtoon on näiden uusien puhelinten paino.
    Mikä painossa oikein mättää? Painon vuoksi en suostu kantamaan työnantajan tarjoamaa Commua, enkä mitään näistä uudemmista ns. kehittyneistä puhelimista. Verratkaa itse puhelinten painoja: 6110-137 g, 7210-83 g, 6510-84 g, Erkki T66 59 g. On paluuta antiikkiin, kun uudet tarjokkaat painavat: 7650-154 g ja UMTS6650-141g. Pitääkö opetella kantamaan halkoa taas, kun pääsin siitä eroon jo muutama vuosi sitten?

2. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    No mun mielestä paino on ehkä viimeinen kriteeri puhelinta valittaessa, jos sä et oikeesti jaksa puhelinta joka painaa yli 100g mukana nii kannataisko harkita puhelimista luopumista. Ja jos haluut niin voithan sä käyttää noit sun vanhoja puhelimii, jos ne nyt on sitte niin kevyitä.

3. Devilution

Tykkäykset:
    0
    Ohoh onkos toi 6650kin noin painava? Taitaa nää uudet lisälaitteet painaa aika tavalla...(esim kameran optiikka yms).

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Muistaakseni tuota ei ollut vielä tuolloin saativilla
    Vähän risti riitaista, osa mainitsemistasi kevyistä on tullut vuoden sisään tai ovat vasta tulossa myyntiin.
    Jotkut mallit ovat painavampia kun niissä kerran on tavaraa enemmän, tosin ovat kuitenkin toista luokkaa kuin viimevuosikymmenen alussa olleet laitteet.
    Ekat GSM luurit olivat alussa 50-100% painavampia kuin sen ajan NMT luurit.
    Enkä usko että ensimmäiset UMTS luurit olisivat GSMää kevyempiä, jo sentakia että niissä pitää olla enemmän tavaraa.

5. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Totta tuota 7210 ainaskaan ei voi pitää tuolla vanhemmissa verratavana uudempiin koska sehän ei ole vielä edes markkinoilla..
    Ja nuo mallit joita sanoit raskaiksi ovat kyllä aika raskaita ja eihän 7650 ole mikään pieni mutta niissä on uusia ja mahtavia ominaisuuksia mutta jos haluat uuden puhelimen joka ei paina paljoa niin 7210 tai 6610 tai T66 eivät mitään kovin vanhoja ole vaikka joitain niistä siellä vanhemmissa vertailit, kaksi ensimmäistä ei ole vielä edes myynnissä eivätkä paljoa paina.
    7650 on muuten vanhempi puhelin kuin 7210 ja 6610..

6. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onneksi nykyään löytyy kaikille sopivia vaihtoehtoja, niin painavia kuin kevyitäkin. On vara mistä valita, ennen ei niin välttämättä ollut.

Kyllähän se uusi tekniikka aina painoa lisää. Esim. autothan oli 80-luvulla todellisia peltipurkkeja ja kun tultiin 90-luvulle niin turvavarusteiden ym. uuden tekniikan myötä niidenkin paino lisääntyi satoja kiloja ja siinä pisteessä ollaan vielä...

7. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Eipä tuo puhelimen paino ole koskaan mulle ollu ongelma, saisivat painaa mun puolesta enemminkin. Jos ei jaksa puhelinta kantaa niin kannattaisi mennä salille nostamaan painoja että jaksaa kannatella alle parin sadan gramman painoista puhelinta..heikkoja nämä nykyajan ihmiset..

8. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Heh, tasta ei tainnut olla kyse. Kyllahan commarikin ikavasti venyttaa paidan taskua;). Voisi vahan kevyempi olla.

9. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Mua ei se paino niin haittaa vaan koko. Kun 2v käytti commareita niin teki vaan mieli saada joku pienempi että ei tarvi olla aina vyölaukku tai isoja taskuja mihkä sen pistää. 8910 taas sopii taskuun kun taskuun. Paino on pikku seikka mulle...

10. Bustis

Tykkäykset:
    0
    Aikamoisia halkoja silloin NMT-aikoina tuli kanniskeltua eikä paluu niihin enää kiinnosta. Uusimmat ominaisuudet antenneineen on jo pitkään puristettu aina siihen 80 gramman tienoille ja Ericssonin T66 oli tosiaan ensimmäinen poikkeus vielä kevyempään suuntaan. Toivottavasti ajan mittaan tulee muitakin vaihtoehtoja nimenomaan painon suhteen, varsinaisten ulkomittojen itsetarkoituksellinen pienentäminen ei ole kovin järkevää. Tosin isosta ja raskaasta puhelimesta saa myös ergonomisesti huonon kun tahallaan yrittää (3650).

11. Terro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    90
    Itselläni on kriteerinä, että puhelin mahtuu taskuun.

Ennen oli käytössä 8210 ja nykyään 7650. 7650:n suurempi koko ei kuitenkaan haittaa, koska se mahtuu kaikesta huolimatta hyvin taskuun.

12. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eipä tuo paino ole koskaan merkinnyt itselleni kännyköissä mitään. Enemmän ominaisuudet merkitsee, kuin joku paino. No eipä itselläni ole koskaan ole ollut mitään tosi painavaa kännykkää.

13. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No mahtuuhan se taskuun. Hieman kevyempana sita olisi kuitenkin mukavampi taskussa.

Jaa tämä viestiketju