1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä RL:ssa tympii???

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja aksu, 28/9/02.

1. aksu

Tykkäykset:
    0
    Foorumia llukiessa olen laittanut merkille, että RL:lla on enempi kiihkomielisiä vastustajia kuin muilla operaattoreilla. Mikähän tähän on syynä??? Liittyyköhän se Elisaan vai miksi näin? Vai onko tämä vain minun (RL:n tyytyväisen asiakkaan) aistiharhaa. Kysynkin onko jokin tietty asia, mikä RL:ssa risoo?

2. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Taitaa olla aistiharhaa. Itse en kannata mitään operaattoria. Käytössä olleet kaikki suuret eli dna, Telia, Sonera ja RL ja mielestäni kukin saa ihan yhtä paljon haukkuja täälä. Onhan tuossa esimerkiksi dna:sta kokonainen ketju auki jossa porukka haukkuu sitä, laskutusta, palveluita jne. Teliaa kohtaan myös auotaan päätä päivittäin, liiketoimintaa, jne. Soneraa taasen kritisoidaan esimerkiksi korkeista hinnoista. Joten kait sitä nyt Radiolinjaakin tasapuolisuuden nimissä pitää haukkua =) täydellistä operaattoria ei ole.

3. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samoilla linjoilla jukran kanssa, en todellakaan ole huomannut mitään mainittavaa kiihkoamista RL:ää vastaan.

Jos yleisesti sanoisi, niin eniten porukan eri leiriehin jakava operaattori olisi ehdottomasti Dna, jolla on selkeät kannattajat ja vastustajat (itse lukeudun jälkimmäisiin). Sonera taas on kuin vähän sellainen iso paha ylikansallinen riistoyritys, jota vastustetaan jo ihan periaatteesta ja ollaan harmissaan siitä, että suuri osa tavallisesta kansasta ei ole vielä ko. lafkan mädännäisyyttä huomannut. :)

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Minun mielestäni radiolinjassa tympii 5 kirjainta:
    ELISA.

Olemme olleet Radiolinjan asiakkaita vuosina 1996-2000.

5. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Ei ole vain sinun aisti harhaa. Itse olen ollut vuoden RLän asiakas ja todella tyytyväinen. Tossa viikko sitten tortaina avasin DNAn ja heti alko vaikeudet. Avas väärällä numerolla jne. RLän kanssa ei minkäänlaisia ongelmia. RL ainan omistan ja nyt on DNA vakio totean vaan laadusta pitää maksaa. Eli 1cnt minuutti enemmän ku DNAlla se on pieni hinta laadusta. DNAlla en ole kertaakaan soittanut muualle kuin DNAn aspaan. mihinkään muualle en ole soittanut enkä soita.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Huomiota ko firma on saanut mainonnastaan ja siitä on tullut vähän keskustelua. Aikaisemmin tuli sanomista hinnankorotuksista. Muuten kai palaute ihan positiivista.

7. Bjoerne

Tykkäykset:
    0
    Joo, minusta Sonera on se iso paha johon en koske pitkällä tikullakaan. Toinen on Telia (ei lähe minun rahat ruotsiin). Radiolinjan käyttäjänä vuosilta 1997-2002 ei ole mitään muuta pahaa sanottavaa kuin, TUO GPRS HINTA!!! dna:ta tullut nyt käytettyä about puoli vuotta eikä vielä muuta pahaa sanottavaa kuin, että GPRS aukaisuun meni lähes viikko (Aukaisivat vasta puolen tunnin jonettelun ja aspaan soiton jälkeen), sekä, että lapissa ei oikein ollut kuuluvuutta!

8. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Mitäpä noita valittelemaan. RL ollut lähes alusta asti tämän vuoden alkuun. Hinnoittelu ei ole enää tätä päivää. GPRS vielä kauempana. Kuuluvuudesta mökkiseudulla vielä ankara miinus. Joku tulee AINAlla autuaaksi, minä en.

9. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Minua kismitti Radiolinjan huono kuuluvuus. Tuntui että pätki aina juuri siellä missä meikäläinen oli. Ja toinen ovat sitten nämä soveliaan mainitsemat mainoksiin liittyvät epäasiallisuudet.

Tietysti tuo huono kuuluvuus on suhteellinen käsite ja parantunut hitaasti koko ajan, mutta aika ikävät kokemukset jäi silloin joskus.

Ei minusta Radiolinja sen huonompi operaattori ole kuin muutkaan, kukin valitsee itselleen mieluisimman.

10. Vesa

Tykkäykset:
    0
    Olen monta vuotta puhunut pelkästään Telian verkossa. Telian cityverkon kuuluvuudessa ei ole koskaan ollut mitään valittamista. Avattuani viikko sitten RL:n Tandem Koti -liittymän olen nyt sitten tehnyt ensimmäistä kertaa tuttavuutta RL:n verkon kanssa. Hämmentävää, miten paljon heikommalta äänen laatu vaikuttaa RL:ssa. Eikä se mitään, mutta puhelut pätkivät jatkuvasti, vaikka puhun Helsingin keskustasta Helsingin keskustaan. No ehkä tämä on ohimenevää.

11. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Kumma juttu.. Minulle soittelee lähes päivittäin yksi tuttu rl-liittymästä ja kuuluvuus on hyvä, ei pätki tms vaikka paikka jossa kaveri soittelee on sellainen kivenonkalo, jossa kuuluvat kaikki operaattorit heikosti.
    Mutta lähes aina kun adapter soittelee sonerasta, puhe pätkii ja toisinaan todella pahasti..

12. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kun radiolinja tuli hpy:n osallisuus ärsytti.
    Ja kun vielä (teleläiset)laittoi huhun rätinälinjasta.
    En ole koskaan edes ajatellut ottaa RL.
    Tässä asiassa olen kyllä näköjään joukkosielu vaikka
    yleensä rimpuilen vastavirtaan.

No DNA on tämänpäivän rätinälinja,koska ottaa markkinoita isommilta.
    Ainakin rutinaryöpystä päätellen.
    Mutta silti olen DNA:han tyytyväinen.
    Jos RL laskisi gprs hinnat DNA:n tasolle niin miksipä ei voisi olla
    käytössäni myös RL.

13. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuuluvuus on erittäin paikkakohtainen juttu, vaikka eroja suurissa linjoissakin löytynee. Yksittäisten havaintojen kohdalla siis kyse on suurelta osin sattumasta; jossain toisessa paikassa kuuluu joku operaattori ja muut eivät - jossain muualla taas tilanne on toinen. Myös puhelimella on merkitystä erittäin paljon.

14. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Bird puhuu asiaa. Kuuluvuus on tosiaan paikkakohtainen asia. Toisessa paikassa kuuluu toinen operaattori paremmin, toisessa toinen. Esimerkiksi vanhempieni kesämökillä ylivoimaisesti parhaiten kuuluu Radiolinja. Muutenkin olen ollut tyytyväinen Radiolinjan kuuluvuuteen siellä, missä itse liikun.

15. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Ei siinä muuta, mutta kun adapter soittelee puhelimella, jonka kuuluvuus pitäisi testien mukaan olla 9.. ja kun hän soittelee telialla ei tuota pät-ki-mis-tä löydy.. :) ..mutta niin, kuuluvuudessa on eroja..

Siis tarkoitatko nimitystä "rätinälinja" ihan vain sinä nimityksenä millä siitä puhutaan?
    Jos näin on, niin eikö koskaan korviisi ole kantautunut Soneran "surina" ja se sitten pelotellut mieltäsi ?

16. Canis lupus

Tykkäykset:
    0
    Alustus oli:
    "Kun radiolinja tuli hpy:n osallisuus ärsytti."
    Ja lisä pointtina oli tämä nimitys homma
    Kun vielä jatkoin:
    "Tässä asiassa olen kyllä näköjään joukkosielu vaikka
    yleensä rimpuilen vastavirtaan"
    Vuosia kun käytössäni oli Tele/sonera joka silloin toimi lähes joka paikassa.
    Ja se ei silloin todellakaan surissut.Todellakaan ei ollut mitään syytä kokeilla "rätinälinjaa"
    Kokeilut aina maksaa aikaa tai rahaa.

Lue kokonaisuus.
    Tarkoitukseni oli sanoa että minulla ei ole RL vastaan niin negatiivista ettenkö voisi sitäkin harkita jos se alentaisi hintojaan.
    Varsinkin gprs.

17. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Jaa että rällä kallis?

Eipä tullut mieleesi, että jos sonerasta puhutaan surinana, ja se pelaa moitteitta, niin myös radiolinja, josta puhutaan rätinälinjana toimisi yhtä lailla...

Mieti loppuun.

18. Canis lupus

Tykkäykset:
    0
    Mainitsin nimeenomaan GPRS hinnoittelun.
    Ihan sikamaisen kallista.

Mulla oli käytössä Tele/sonera joka toimi hyvin.
    Kokeilut maksaa rahaa ja aikaa.
    Mieti loppuun.

19. kellotin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Jukra kiteyttää mielipiteene tod. hyvin. Minulle on jotenkin jäänyt se kuva että radiolinja olisi kallein operaattori, mutta näin ei ole(vai)?

20. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    "Varsinkin gprs" -sanoit. Joten tarkottanee, että myös muukin olisi kallista.

No mitä sitten alkaa selittelemään, että et vilkaissutkaan rälläkkään siitä johtuen, että siitä puhuttiin "rätinälinjana"....

Jaa tämä viestiketju