1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä purkaa akkua Nokia E90?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja rare, 22/7/12.

1. rare

rare

Tykkäykset:
    3
    Omistan kaksi E90 puhelinta.
    Vanhemman mallisen (vanhan mallinen näppäimistö) firmware: 400.34.93, 21-04-2009, RA-6
    Ja uudemman mallisen, jonka firmware on: 210.34.75, 12-04-2008, RA-6

Vanhemman mallisessa on sisänäytön nappien jättämien jälkien lisäksi mikrofoni vika, muuten toimii loistavasti.
    Uudemmassa ei ole muuta vikaa kuin että tyhjentää akun 1,5vrk. Lisäksi omituista on se että jos lataan akun täyteen ja otan puhelimesta virrat pois niin yhtä lailla akku purkaantuu.
    Olen kokeillut vaihtaa akun tuohon vanhemman malliseen ja siinä se kestää viikon valmiustilassa, niinkuin pitääkin.
    Formatointia olen kokeillut sekä käyttää ilman muistikorttia, kummallakaan ei ole vaikutusta. Myöskään en pidä päällä Wlan hakua tai bluetoothia.
    Päivän verran puhelinta pystyy käyttämään normaalisti ja illallakin on vielä kaikki palkit jäljellä, aamulla puhelin on sammunut. Akku kestää vain jos se on irrotettu puhelimesta kokonaan.
    Osaisikohan joku sanoa että mikä mahtaa aiheuttaa akun purkaantumisen?

Viimeksi muokattu: 20/2/15
  2. Enhancer Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    456
    Eikö tuo nyt ihan ensiksi kannattaisi päivittää uusimpaan softaansa?

3. rare

rare

Tykkäykset:
    3
    No niin. Kävin viikolla imuttamassa koneelle Nokian sivuilta Nokia Suite ohjelman, jolla päivitin E90 uudempaan softaan. Eli tässä tapauksessa 300.34.84, 27-08-2008. Hunajatehtaan firmis sivujen mukaan se on toiseksi viimeisin päivitys kyseiseen puhelimeen, kuitenkaan PC Suite ei anna kuin tuohon edellä mainittuun päivittää.
    Puhelimessahan ei siis muuta vikaa ollut kuin se että söi akkua kuin leipää. Nyt puhelin on ollut 27 tuntia täydellä latauksella päällä offline tilassa ja kolme palkkia on jäljellä. Parannusta siis on tapahtunut, mutta ei se ihan kunnossa vieläkään ole.
    Tuolla samalla akulla sen pitäisi pysyä viikon verran offline tilassa yhdellä latauksella, kun olen sitä tuolla mikkivikaisella E90 luurilla testannut.
    Ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla?

4. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    kräkkäät product coden siitä vanhemmasta NSS:llä siihen uudempaan ja päivität sen tuohon viimeiseen firmikseen. Ja vaihda vaikka akut keskenään myös jos et ole vielä vaihtanut

5. rare

rare

Tykkäykset:
    3
    Miten tuo kräkkääminen käytännössä tapahtuu? Tarvitsisin ihan yksityiskohtaisia neuvoja kun en ole ennen sellaista tehnyt.
    Akkuja olen kyllä vaihtanut useampaankin otteeseen päittäin eikä niissä ole kummassakaan vikaa. Olen kokeillut myös ilman muistikorttia käyttää puhelinta mutta siitäkään ei ole apua.
    Tällähetkellä puhelin on ollut noin 33 tuntia päällä ja yksi palkki on enää jäljellä. Uuden päivityksen myötä palkit sentään vähenee, kun tuolla vanhalla saattoi näyttää täysiä palkkeja juuri ennen sammumista.

6. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
  7. kerosiini

Tykkäykset:
    0
    Löytyikö vikaan selvyyttä? Itse jouduin palamaan hiplausnäyttöpuhelimeen, kun E90 purki akun muutamassa tunnissa vähäiselläkin käytöllä. Alkuperäinen kuuloke pitäisi kans löytää, tarvikemallista kuului huonommin kuin alkuperäisestä "rikkinäisestä" :p

8. rare

rare

Tykkäykset:
    3
    Ei löytynyt lääkettä.
    Ostin huuto.netistä toisen, kamalassa kunnossa olevan mutta teknisesti toimivan puhelimen johon vaihdoin virheettömät kuoret tuosta "akun syöjästä".
    En ihan helposti vaihda kosketusnäyttöön. Työpuhelimena sellainen jo on ja se saa riittää. On kyllä niin kömpelö kuin olla ja voi. Onneksi ei ole oma.

m0k0ttaja tykkää tästä.

Jaa tämä viestiketju