1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä ongelma? Kaveri saanut Saksaan saman viestin jo 12 x ?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja -Markus-, 30/8/06.

1. -Markus-

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Eli, mistäköhän johtuu, että olen lähettänyt kaverille Saksaa toiseen suomalaiseen liittymään yhden tekstiviestin mut se on saanu sen kuulemman jo reilu 10 kertaa??

Onko tähän olemassa mahdollisesti jotain pikakorjausta?

2. Junior

Tykkäykset:
    0
    Soita operaattorisi aspaan. Jostain syystä vastaanottokuittausta viestin perillemenosta ei koskaan tule eli samaa viestiä välitetään yhä uudestaan ja uudestaan.

3. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Laskun kasvamisesta ei kannata huolehtia. Vain yksi lähetetty viesti laskutetaan ja kuten Junior jo sanoi on viestikeskuksessa kuittausongelma. Tarkalleen en tiedä miten usein viestiä lähetetään keskukselta eteenpäin. Onkohan se niin kauan kuin puhelimessa on viestin voimassaoloajaksi määritelty (ainakin Nokialaisten ominaisuus.).

4. -Markus-

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Jotenkin kyllä luulen, että se ongelma on tuolla Saksan päässä. Eli jotain vikaa paikallisessa verkossa.

Täytyy katsoa toimiiko viestit oikein kun kaveri saapuu Suomen verkkoon.

5. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    kaveri oli saksassa alkukesästä ja sama homma. mun tekstari hänelle tuli varmaan 20 kertaa. eipä siihen muu auttanut kuin kaverin pistää luuri kiinni joksikin aikaa.
    mikä liittymä siellä saksassa olevalla kaverilla? mun kaverilla oli silloin kolumbuksen liittymä siellä saksassa...

6. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    kerropa kaverille että buuttaa luuriin

tilannehan johtuu juuri siitä että kaverin puhelin ei kuittaa sanomakeskukselle että viesti on tullut perille. buuttaus pitäisi auttaa

7. -MAH-

-MAH-

Tykkäykset:
    0
    Jos kännykän uudelleenkäynnistys ei auta, pyydä kaveriasi valitsemaan hetkeksi jokin toinen paikallisen operaattorin verkko puhelimeen asetuksista ja sitten takaisin, saattaa auttaa.

P.S. toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin, teksti saattaa olla epäselvä...

8. -Markus-

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Sillä taitaa olla kans Kolumbuksen liittymä. Täytyy kysellä tarkemmin kun se tulee Suomen puolelle, että rauhottuko toi viestiliikenne ollenkaan.

9. quagmire

Tykkäykset:
    0
    Isoveli sai Kuwaitiin minun lähettämän viestini viime vuoden puolella yli 30 kertaa. Soitin Saunalahden aspaa, jossa teknisen tuen hemmot kuittasivat viestini lähetysjonosta pois, jolloin ongelma poistui. Eli ongelma on vieraan maan verkossa, mutta se poistuu, kun lähettäjän operaattori ottaa viestin lähetysjonosta pois.

10. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Häiriö tuntuu esiintyvän Kolumbuksen ja Saunalahden liittymissä, olisiko Elisan systeemissä jokin ongelma?

11. quagmire

Tykkäykset:
    0
    Itse käsitin asian siten, että vieraan maan gms-viestikeskukselta ei tule kuittausta tänne Suomeen syystä tai toisesta. Tämä ei tapahdu aina, vaan välillä.

12. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän sama vika esiinny toisinaan myös sinun TeliaSoneran liittymilläkin ;)

13. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    No problems so far :)

Jaa tämä viestiketju