1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä on paras liittymä?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja MW, 8/5/03.

1. MW

Tykkäykset:
    0
    Tää topikki on ollu varmaan tuhat kertaa mutta tarvisin mielipiteitä....
    Liittymä pitäisi olla edullinen ja saada palveluita! Nykyinen Telia Prepaid on kallis ja surkea. Miten on kuuluvuuden laita? Asun nimittäin tässä posiolla... Rovaniemi 100km--->Posio----->Kuusamo 60 km

2. krisu

Tykkäykset:
    0
    Minä suosittelisin Soneraa. Parhaat palvelut, paras kuuluvuus, kohtuulliset hinnat ja monen vuoden kokemuksella myös luotettava.

3. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itse taas suosittelen dna:ta...itellä toiminut hyvin ei ongelmia eikä muutakaan moitittavaa.

sonera oli ennen ja en oo mistään ollu onnellisempi kuin siitä että vaihdoin ton saakelin kalliin liittymän pois

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Kuuluvuusaluekarttoja löytyy vissiin melkein jokaisen operaattorin nettisivuilta ja jälleenmyyjiltä ainakin. Niihin kannattaa tutustua ja toki myös kokeilla eri operaattoreiden kuuluvuutta itselle tärkeillä paikoilla (koti, työ/koulu, mökki, etc) - vaikkapa lainaamalla kaverin liittymää.
    Soneran kuuluvuuttahan kehutaan maan parhaaksi ja ei varmaankaan suotta. Mutta väittäisin esim. Radiolinjan kuuluvan ainakin kaikissa taajamissa yhtälailla ja vastaavasti myös Soneralla on katvealueita... eli kenttäkokeet kannattaa.
    Dna:n kuuluvuus lienee noinkin pohjoisessa huonoin (ja Telia käyttää samaa 2G:n verkkoa siellä).
    Soneran hinnoittelu on viime aikoina kohtuullistunut ollen nykyään hyvinkin kilpailukykyinen tietyllä soittoprofiililla. Toinen harkinnan arvoinen voisi olla esim. Cubio, joka käyttää Radiolinjan verkkoa; aika houkutteleva hinnoittelu tällä uudella tulokkaalla. Ja Radiolinjalla itselläänkin on toki aika monipuolisia liittymiä varsinkin erikoisempaan käyttöön (Tandem Yö, Tandem Tekstari...)

5. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Yhdyn krisun kommenttiin ja suosittelen Soneraa. Dna oli minulla ennen ja kun luovuin halvasta sain kalliimman, mutta toimivan.

6. Omenanraato

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mulla eikä kenelläkään ketä tunnen ole ollut ainoatakaan onglemaa dna:n kanssa

7. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuokin on ihan käyttäjäkohtaista... Ja toisaalta, eihän tuohon alkuperäiseen kysymykseenkään ole oikeaa vastausta -se selviää vain vertailemalla ja kokeilemalla.

Itse olen saanut tarpeekseni denikasta toimimattomuuden, laskutuksen kummallisuuksien ja yleisen palvelutason takia. Pakko vaan pitää vielä hetken aikaa hyllynreunalla, kun kaikki ei vieläkään osaa soittaa/viestittää soneran numeroon, joka on ollut aktiivikäytössä kohta puolikkaan vuoden.

8. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Sonera tai Radiolinja on hyvä. DNA:sta ja Saunalahdesta/Jurppiista on ollu vaan ongelmia (kavereilla kylläkin, itse ymmärrän paremmin kun vaihtaa niihin :)...

9. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Eli silloin kun soittelee (pelkästään) Soneran liittymiin tai ainoastaan iltaisin.

10. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Radiolinjaa voi suositella. Hyvin on toiminut ja kuuluvuus riittänyt niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

11. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Kuuluvuuden takia kannattaa valita Sonera tai RL tai joku niiden verkossa toimivista palveluoperaattoreista. Cubio saattaisi olla hyvä valinta, riippuu tietysti siitäkin mihin suuntiin soittelee.

12. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Mikäli on tarkoitus käyttää maksullisia lisäpalveluja tai lisäarvopalveluja, niin Soneran ja Radiolinjan prepaidit on pakko sulkea pois.

Noin pohjoisessa asuvalle Sonera lienee (kuuluvuuden puolesta) ainoa järkevä vaihtoehto. (Oletan ettei dnan/2G:n verkon kuuluvuus riittänyt sinulle.)

13. Omenanraato

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ite oon ollut parina viimekesänä dna:n kanssa lapissa ja ekana vuonna ei toiminut ollenkaan siellä mutta viime vuonna kuului jo joka paikassa missä sonerakin....mm. just posiolla ja myös pohjoisempanakin

14. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuli ihan mieleen, että riippuu myös siitä mitä tarvitset palvelupuolelta.. Lähinnä noista lisäpalveluista. Jos on käyttöä faxille, gerpsille tms...

15. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kyllä DNA kuuluu Posiolla siis Posion keskustassa ja sen läheisyydessä hyvin, mutta kun menee jokusen kilometrin pikkutietä, ei kuuluvuutta ole yhtään. Valteteiden varrella kuuluu myös hyvin, mutta kun tieltä lähtee jollekin pikkutielle, ei sitä kuuluvuutta ole.

Korvatunturilla tuli käytyä noin 6 kk sitten ja 50-70 kilometriin ei dna:lla ollut yhtään kuuluvuutta. Silloin tuli naureltua kun Soneralla pysty hyvin soitteleen. En tosin tiedä, onko tilanne muuttunut, muttei tuonne viidakkoon sitä verkkoa varmaan kannata rakentaa, niin epilen.

16. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä minä veikkaan, että tuo pohjoinen on kuitenkin sellainen turistirysä, että sinne aika paljon vedetään mastoa. Olihan tuo 2v sitten vielä Kuopiosta Kannonkoskelle (siinä Viitasaaren ja Jykylän välillä) sellaista tuskaa kun ei verkkoa ollut juuri missään, mutta vuosi eteenpäin ja hop, alkoi löytymään verkko. Tai melkein koko matka, viimeisimmät siltapaikat ennen perillepääsyä oli aivan ummessa.

Jos pohjoiseen menee, niin kyllä se on melkein valittava Soneran ja Radiolinjan välillä.

17. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Nojuu... näinhän se on. ;)

Ilta- ja viikonloppupuhelut 13 sentillä/min kaikkiin liittymiin on kyllä ihan kilpailukykyinen hinta tuolloin etupäässä soittelevalle.

18. MW

Tykkäykset:
    0
    Minun kaverini sanoo että hänelle tulee Soneran laskussa jotain "sisältöpalveluja" Aika merkittävä summa. Oletteko kuulleet moisesta?

19. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No ne on näitä kaikenmaailman tekstiviestipalveluita (logojen ja soittoäänien tilaus, erilaiset kilpailut, numerotiedustelu jne) pääasiassa kait. Myös esim. Remmi-viestit kirjautuvat kohtaan sisältöpalvelut.

20. krisu

Tykkäykset:
    0
    Taitaa olla halvin iltahinta tätänykyä. Ja mullahan koululaisena lähtee lähes 100% puheluista iltasin ja vklppusin.
    Sisältöpalveluista tulee laskua jos käyttää niitä. En ole itse ainakaan mitään ylimääräsiä huomannut.

Jaa tämä viestiketju