1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä on operaattorisi ja miten olet päätynyt siihen?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja aaiitee, 4/5/10.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. aaiitee

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 3Gs+DNA, 2G+DNA, E75
    Minun operaattorini on DNA. Ensin oli kait 10.v sitten Elisa. Jonkin virheen vuoksi laskut olivat kamalia. Otin yhteyttä useamman kerran, mutta ei niistä välitetty. Vaimo sitten puhui viimein jonkun järkevän jampan kanssa ja selvisi, että kaikesta ajasta laskutettiin ulkomaanpuheluina.
    Elisa ei suostunut korvaamaan mitään. Emme ikinä enää ole Elisan asiakkaita!
    Sitten Sonera: kauppakleskuksessa luvattiin, että puhelinlaskut puolittuisivat, kun tehdään soppari Soneran kanssa. Niinpä...
    Laskut kaksinkertaistuivat ja väitettiin, että ns. ilmaiset minuutit olivat loppuneet ja siksi lasku oli suuri. Puhelimen käyttö oli ollut normaalin vähäistä.
    No, emme ikinä enää ole Soneran asiakkaita.
    Sen jälkeen teimme sopparin DNA:n kanssa ja kaikki on ollut OK.
    Puhelimitse on edelleen houkuteltu Elisan ja Soneran asiakkaiksi komeilla lupauksilla. Arvatkaa olemmeko suostuneet?
    Näköjään operaattoreiden henkilökunta lupailee silmät, suut täyteen ja puhelimitse ja suullisesti annetut lupaukset päättyvät kuin perävalotakuu.
    Kuluttajaviranomainen totesi, että näitä on niin vaikea tutkia ja ei edes yrittänyt. Ymmärtäähän tuon; eihän sitä tarvitse tehdä töitä, jos on vaikeaa, jätetään vain tekemättä. Miksi minä en voi tehdä niin?

Poikani oli ensin DNA:n asiakas ja sitten erehtyi Soneraan ja ihmetteli kaksinkertaista laskua! Olin kertonut ja myös vaimo kokemuksistamme, mutta ei ollut mennyt perille. No hän maksoi siitä Saksalaisesta raittiista ilmasta jälkilaskua.

Tällaista, mites muilla?

2. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
  3. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4726
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kaikesta ajasta laskutettiin ulkomaanpuheluiden mukaisesti. Saisikos tarkennusta tähän. Soititte siis kotimaan puheluita kotimaan verkossa ja silti jouduitte maksamaan ulkomaanpuheluita? Otit yhteyttä muttei välitetty? Eli tilannetta luvattiin tutkia muttei mitään yhteyksiä takaisin päin otettu?

Mikäli kotimaassa olette olleet ja normaaleita kotimaanpuheluita soittaneet, ilman että mitään soitonsiirtoja mihinkään suuntaan olisi ollut niin outoa kyllä ja suht helpollahan tuon olisis sitten todistanut että kotomaassa on oltu ja soiteltu.

No millainen oli paketti jonka Soneralta otit ja paljonko on vähäinen kännykän käyttösi. Mikäli sopimustilanteessa olet itse kartoittanut puhelimenkäyttösi väärin on siitä vaikeaa syyttää operaattoria. Tosin on voinut hyppyritukkaständimyyjäkin taidokkaasti puhua sinut ympäri mutta operaattori kuitenkin laskuttaa sen käytön mukaan.

Pitkäänkö tämä asiakkuus nyt on kestänyt?

Aikaisemman tekstin perusteella ette? Arvasinkohan oikein.

Ottaen huomioon että kaikku kauppiaat eivät ole operaattorin työntekijöitä vaan jälleenmyyjiä. En viitsi ruveta arvailemaan mistä olet liittymäsi hommannut kun vaihtoehtoja on aikast paljon. Jatkossa sitten muistanet että sopimuksista paperit käteen jotta itsekkin voi jälkikäteen tarkastaa mitä on tilannut.

Poikasi maksoi oppirahat eikä kuunnellut vanhempiaan. Tämähän nyt selvästi on operaattorin vika

Vielä kun tarkennat muutaman asian niin alkanee viesti saamaan sisältöä. Muutoin vaikuttaa aika trollimaiselta provoamiselta ilman kunnollisia perusteluja.

4. murmelinpapana

murmelinpapana

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    DNA, Htc Dream
    Kyllä sitä DNA:nkin kohdalla voi tulla p*skanjauhantaa vastaan. Olin muutama vuosi sitten eräässä puhelinmyyntiyrityksessä kauppaamassa DNA:n liittymiä ja siellä ihan suoraan valehdeltiin asiakkaille 3G-verkon peitosta. 3G:n kuuluvuusalueena kerrottiin edge-verkon peitto, jos asiakas kysyi (sitä kysyttiin todella usein). Ei välttämättä suurimman osan mielestä pahinta mahdollista valehtelua, mutta kuitenkin, itse olisin aika v*ttuuntunut, jos mulle myytäisiin edgeä 3G:nä. Sanoin useaan kertaan paikan johtajalle, mutta ei tuntunut kiinnostavan. No, nykyäänhän asiat voi hyvinkin olla toisin, kun DNA hoitaa vissiinkin itse liittymiensä myynnin.

5. aaiitee

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 3Gs+DNA, 2G+DNA, E75
    Taidat olla jonkun operaattorin leivissä kun noin trollaat.

6. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Saunalahti ja Totaali-Max, sain pudotettua Soneran 120-200 euron laskut kuussa alle neljäänkymppiin kuukaudessa.

7. sidrend

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & HTC Tattoo + Saunalahti ViestiX 3G. (varalla mm. 5630XM, 5130XM, 5300XM, 6230i jne..)
    Saunalahdelta ViestiX 3G, halusin liittymän mihin sisältyy rajaton 3g data ja tuo oli kait halvin ratkaisu.

8. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4726
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Et siis osaa kysyttäessä sen enempää perustella/tarkentaa kirjoituksiasi. Eipä sitten ole tällä ketjulla paljoa annettavaa joten jatkot sitten tänne.

Ja ei, en ole minkään operaattorin leivissä saati tekemisissä muutoin kuin asiakkaana.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju