1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä mättää numeronsiirrossa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja MadFin, 16/4/04.

1. MadFin

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung SGH-E730 / Saunalahti
    Eli löytyisiköhän täältä ammattitaitoa, jota ei ole löytynyt Soneran eikä Saunalahden asiakaspalveluista.

6.8.2003 kyllästyin Soneran kalliisiin hintoihin ja tilasin Saunalahdelta TivKor-liittymän (numeronsiirto). Tilausvahvistus tuli samantien. Mitään ei kuulunut pitkiin aikoihin ja tavallaan unohdin koko tilauksen. Lokakuussa viimein kyselin, että milloin liittymäni avautuu, jolloin sain vastauksen, että liittymän tulee olla minun nimellä. Luonnollista, mutta en tullut ajatelleeksi (olin siis vain käyttäjä nimellä). No, yhteydenotto Soneraan ja liittymä siirrettiin samantien minun nimelleni ja minusta tuli liittymän täysimittainen haltija. Yhteydenottoa puhelimelle Saunalahteen, että laittakaas pojat nyt homma pyörimään (sivuhuomautus: olisin toivonut, että Saunalahti olisi ilmoittanut minulle tästä nimisekaannuksesta).

Koska mitään ei edelleenkään tapahtunut, 14.11.2003 peruutin TivKor-liittymän tilauksen ja sainkin vastauksen, että liittymän tilaus ei ole enään voimassa. Tammikuussa mieltäni alkoi jälleen korventaa, joten ajattelin tilata Saunalahti GSM -liittymän. Jostain syystä surffailin oma.saunalahti.fi:n ja kirjauduin vanhoilla tunnuksillani ja yllätys olikin suuri, sillä sieltä ilmeni, että TivKor-liittymän tilaus oli edelleen voimassa, vaikka se oli jo peruutettu. Puhelin kouraan ja selvittämään asiaa. Asiakaspalvelusta vastannut henkilö sulki liittymän ja laittoi uuden tilaukseen, tällä kertaa siis Saunalahti GSM:n. Jo seuraavana päivänä sain liittymäsopimuksen & SIM-kortin.

Em. sopimuksessa mainitaan, että liittymä aukeaa n.10 päivän sisään ja saan tästä ilmoituksen tekstiviestillä ja vanha liittymä sulkeutuu. Tänään on 16.4.2004 ja edelleen käytän Soneraa. Saunalahden asiakaspalvelusta harvemmin vastataan sähköposteihin (tai vastaukset ovat: selvitämme asiaa, otamme uudelleen yhteyttä) eikä soittaminen innosta, sillä jonotusajat ovat luokkaa 20min.

Eli mikä ihme on, kun en saa liittymää siirrettyä? Tietoni Soneralla ja Saunalahdella ovat samat, mutta numeronsiirto ei ota onnistuakseen.

2. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Ihan vinkiksi, että se asiakaspalveluun puhelimitse jonottaminen _kannattaa_

luulen, että asiat selviää, kun soitat ekana soneralle ja sitten saunalahdelle.

3. Mokamies

Tykkäykset:
    0
    Numeronsiirrossa hoidetaan ongelmat aina vastaanottavan operaattorin kautta - eli yhteys Saunalahteen.

4. MadFin

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung SGH-E730 / Saunalahti
    Ja tätähän on tehty, mutta siellä ei ole mitään saatu mitään aikaiseksi. Kuuluu "nyt pitäisi siirtyä", mutta ei se vaan siirry

5. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    No, kuten arvata saattaa, niin kohta plehti tulee, ja pyytää sulta puhelinnumeroasi ja asiakasnumeroasi YV:llä, ja asia lähtee "selvittelyyn" ;)

Näitä ongelmia on nyt Saunalahden kanssa ollut useammankin kerran, ja lopulta ovat vasta ratkenneet kun pääpamppu tulee hoitaan asiat kuntoon :)

6. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Soneran aspaan on kuulemma helppo päästä ja voisit kysäistä sieltä onko siirtopyyntöä saunalta tullut Soneralle. Pystyy edes jotain päättelemään siirron tilasta.

Jaa tämä viestiketju