1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä liittymäksi?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja wkk, 30/3/04.

1. wkk

Tykkäykset:
    0
    Kilpailu operaattoreiden välillä on kovasti kasvanut viime vuosina. Itse en ole reiluun vuoteen ollut kiinnostunut uusista entistä uskomattomammilta kuulostavista tarjouksista. Itse asiassa ole jotenkin onnistunut välttämään ne lähes kokonaan. Sitten kuulin ACN:sta ja mielenkiintoni jälleen heräsi...

Avasin dna:n pari vuotta sitten. Olin alkuun tyytyväinen halpoihin hintoihin ja ennen kaikkea puolittuneisiin laskuihin. Pitkään pysyinkin tyytyväisenä, kunnes ensimmäisen kerran pääsin kiroamaan liittymääni viime syksynä Ivalossa. Jo matkalla huomasin kuinka kenttä putosi sitä alemmas mitä pohjoisemmaksi menimme. Lopulta perillä kuuluvuus katosi kokonaan.Kaverini puhui koko reissun Soneralla ongelmitta. Sitten loppuvuodesta dna vielä onnistui sekoilemaan laskutuksen kanssa ja räväytti helmikuussa neljän kk:n laskut maksettavaksi. yht.120€:n kertamaksu ei paljoa naurattanut. Tyytyväisyyteni alkoi hiipua.

Nyt kavereillanikin alkaa olla Saunalahtea ja tätä uuutta (?) ACN:ää. Alan pikkuhiljaa itsekin epäillä, että dna olisi se halvin liittymä minulle. Vaihdoin liittymätyyppini tasahintaiseksi(* kun viimeinenkin dna-lähipiiristäni oli vaihtanut liittymää. Sain mukaan kivasti 90€:lla puheaikaa.

Nyt siis kiinnostaa eri liittymien asiakkaiden mielipiteet kilpailusta, kokemukset eri liittymätyypeistä ja tarjouksista. Tarkoitus ei ole aloittaa taas uutta eri liittymien kannattajien välistä sotaa. Yritän vain saada pientä vinkkiä jos tässä joutuu vielä vaikka liittymää vaihtamaan.

Kukaan kavereistani ei vielä ole saanut tätä kohuttua ACN:ää auki, joten erityisesti kiinnostaa juttu siitä. Rajattomat ilmaiset puhelut kuulostavat jokseenkin epäillyttäviltä. Toimiiko käytännössä? Mikä juju siinä on? Löytyykö tyytyväistä Saunalahtelaista? Entäpä dna, Sonera, RL ym.

---

*) dna:n Vakio-M
    puhelut kaikkiin 0,15€/min
    tekstiviestit 0,11€/kpl
    kk-maksu 1,98€/kk

2. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tästä oma ketju täällä. Tiedän tunteen - ex DNA.

Suosittelen tutustumista foorumin anteihin: mielipiteitä on vaikka mihin suuntaan. Nyt on myös 'isot' lähteneet liikkeelle: Sonera one 13 senttiä/min + 10senttiä/sms, kk maksu taisi olla n. 4€ - taitaa jopa vähäisessä käytössä piestä DNAn.

RL odotetaan 'vastausta', huhut puhuu 1.4 alkavasta uudesta hinnoittelusta.

Muista ainakin Tele2, Saunalahti, Kolumbus ja passeli ovat suht halpoja.

Oma ketju - sieltä kannattaa tutkia, on sekä puolesta että vastaan.

Löytyy sekä puolesta että vastaan. Eniten anti-DNAta, mutta pari jolla ei ole ollut yhtään ongelmaa. Eniten tyytyväisiä muilla operaattoreilla, ACN on niin uusi ettei oikein tiedä - toki nyt edellisessä laskussa niillä oli mennyt kaikki päin puuta...

Mutta lue ilman muuta vähäsen muita topiceja - 'varmat':han on Sonera ja RL, muilla sitten saattaa edullisen hinnan takia puuttua jotain ominaisuutta (esim. soitonsiirto) mutta eihän kaikki niitä tarvi.

3. Sjm

Tykkäykset:
    0
    tietty oma vastaukseni voi olla toisten mielestä vähän puolueellinen mutta itsekkään en DNAta ainakaan kannata kenellekkään..

hanki joko saunalahti tai ACN ja et tule pettymään..

ACNältä kaks laskua tullut ja asiallisia olleet.. asiakaspalveluun ei tarvitse jonottaa kuten DNAlla ja sitä rataa.. jotenka ainakin itse olen ollut tyytyväinen.. vaikka aloittelijan kömmejä on ACNässäkin ja ei mikää operaattori täydellinen ole.. Tele2 o kans ilmeisesti aika halpa? mutta kokemuksia kellään?

noh mutta elämässä on tehtävä valintoja ja operaattori hommakin tuntuu olevan jo vähän samalla tasolla kuin jääkiekko.. jokainen kannattaa jotain henkeen ja vereen :)

4. Nemaskus

Tykkäykset:
    0
    No tuohon kysymykseen löytyy mielipiteitä joka laidasta. Itse olen luottanut ja luotan tulevaisuudessakin Soneraan. Varsinkin nyt kun One:n ja Zerofortyn hintoja laskettiin.

Kävin viime vuoden puolella dna:n asiakkaana ja huomasin kuuluvuuden/laskutuksen toimivuuden ja palasin soneralle. Lisäksi en dna:lta saanut joulukuussa luvattua 90e puheaikahyvitystä tammikuun laskussa, joten paluu soneraan oli taattu.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Myös Radiolinjan verkossa voi tulla kuuluvuusongelmia pohjoisen peräkylillä. Saunalahti on yrittänyt "kiristää" Soneraa laskemaan verkkovuokraa uhkaamalla vaihtaa Radiolinjan verkkoon. (Saunalahti vaatii verkoltaan laatua; Saunalahdella eivät kuitenkaan näemmä ole halukkaita laadusta maksamaan.) Saunalahden asiakaspalvelu onkin omaa tasoansa eli huono (tai no - onhan ACN suunnilleen samaa tasoa). (Verkoltaan vaativat laatua - asiakaspalvelultaan eivät?) Jossain halvat hinnat näkyvät. Huomioi nämä jos Saunalahteen vaihdat.

ACN:stä taas ei voi kukaan tietää, onko puljua vuoden päästä enää olemassakaan.

6. SYS 49152 Vieras

Ilmoittaudun, tyytyväinen käyttäjä oon dnalla, Radiolinjalla ja Sauniksella. Erityisesti paljon parjattu dna on mun kohalla toiminut erinomaisesti, ei mitään aihetta valittamisiin. Ei laskuissa, kuuluvuudessa tai muussa toimivuudessa eikä aspan kanssa. Ja myös Radiolinja on saanut viime aikoina paljon negatiivista kritiikkiä, suurin osa aiheetta. Sekin toiminut mulla vallan erinomaisesti kaikilta osin. Sauniksen kohdalla on muuten ok mutta aspaan on hiukkasen jonoa välillä mitä en ole dnan ja Radiolinjan kanssa huomannut. Ja yks laskutusepäkohta (peritty kk-maksu kahteen kertaan) mutta en viitsinyt niin pienen summan takia alkaa reklamoimaan, etenkin kun viimeks jonottelin aika pitkään niin juttu pääsi unohtumaan kun sain sit aspan tytön kiinni. Ja kuuluvuudessa Saunis on heikommalla kuin dna ja Radiolinja täälläpäin, Soneran verkko kun ei tällä kohtaa ole vahvimpia vaikka niin mainostetaan Soneran verkkoa parhaimmaksi. Se onkin vain mielikuvamainontaa.

7. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Saunalahden tyytyväisenä käyttäjänä täällä ollaan kanssa..

8. Sjm

Tykkäykset:
    0
    mistähä taas moinen syytös.. iha samalla tavalla se on olemassa kuin saunalahtikin.. ja itseasiassa on pikkusen isomman rahan firma ku moni muu suomen maalla.. ja ainaha sitä numeroa voi vaihtaa jos ei tyydytä tai jos menee sitten vaikka konkkaa niiku te kovasti toivotte..

että kummallisia syytöksiä..

9. terpaa

Tykkäykset:
    5
    acn:llä ei taida mms viestit toimia. Mahtaakohan wappikaan toimia.

Itse olen tyytyväinen saunalahden asiakas.

10. khan

Tykkäykset:
    0
    Sillä ei ole merkitystä, onko emoyhtiöllä iso rahapussi. Jos Suomen toiminnot eivät kannata, niin tuskinpa ne loputtomiin tänne pumppaa rahaa. Silloin he varmaankin keräävät kimpsunsa ja kampsunsa ja menee tekemään bisnestä muualle.
    Eli asiakkaan kannalta näyttää ihan samalta kuin että joku suomalainen firma menisi nurin.

Jollei nyt ihan offtopiciksi menisi, niin pitää kyllä sanoa että dna on hoitanut ex-Telia asiakkaitaan hyvin ainakin omalta kohdalta. Asiakaspalvelusta on tullut aina vastaukset kysymyksiini ja laskutus ei (ainakaan vielä) takkua.

11. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Toimii, laitoin kaverin T68i:iin Soneran asetukset.

12. majuho

Tykkäykset:
    2
    Saunalahden GSM löytyy, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Plussana vielä laskujen seuranta kuluvalta ja menneiltä kuukausilta netin kautta.

13. Joplek

Tykkäykset:
    0
    Itse olen Saunalahden suht tyytyväinen TivKor asiakas. Asiakaspalvelu ei ollut ainakaan puoli vuotta sitten kovin hääppöinen jonotuksen ja tukkoisuuden takia. Kuuluvuus (Soneran verkko) ja toimivuus nyt ovat ihan OK. Mutta hinnat ovat OK. Jos haluaa WAP-palveluita käyttää runsaasti niin kannattaa huomioida ettei Saunalahdella ollenkaan kaikki WAP-palvelut toimi mutta toisaalta lukumääräisesti Sauniksella toimivat WAP-palvelut ovat olleet lisääntymään päin.
    Jos arvostaa hyvää asiakaspalvelua, monipuolisia palveluja ja WAP-palveluja ja pitää tarjousten "kyttäämisestä" :) sekä kotiin tulevasta mainosmateriaalista kuten Matkaviesti-lehdestä sekä "yllätyseduista" , niin suosittelen Soneraa varsinkin nyt kun Sonera Onen hinnat laskivat. Itselläni oli viime syksyyn asti Sonera ja tyytyväinen oli silloin kaikkeen muuhun paitsi hintoihin :)

14. wkk

Tykkäykset:
    0
    Soneran one on kieltämättä aika houkutteleva. Hinnatkin kestävät vertailun suht hyvin, mutta ennen kaikkea Soneraan päin vetää varmuus.

Täytyy nyt seurata tilanteen kehittymistä. Puhun kuitenkin sillä 90€:n (10€/kk) puheajalla jonkin aikaa edullisesti, mutta vaihto taitaa olla edessä ellei dna anna muitakin syitä jatkaa asiakassuhdetta kuin puheajat.

Kuulin huhuja, että ACN toisi tämän tarjouksen jälkeen markkinoille uuden liittymätyypin, jossa olisi "todella mullistavat" puhelujen hinnat. Saapa nähdä mitä sieltä sitten oikeasti on tulossa. En kuitenkaan taida lähteä mukaan tämänhetkiseen tarjoukseen, vaikka tarjoavatkin ilmaisia puheluita. En nimittäin loppujen lopuksi montaa ihmistä keksi jolle pääsisin sitten OIKEASTI soittelemaan ilmaiseksi.

Onko Tele2:lla muuten mitään tekemistä Soneran (Telen) kanssa?

15. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Tuo on kyllä todella suuri plussa =)

16. wkk

Tykkäykset:
    0
    Viime kuun lasku tipahti luukusta. Suoritin pienen leikkimielisen liittymävertailun periaatteella kuinka suuri tuo ko.lasku olisi ollut jos omistaisin jonkin seuraavista liittymistä. (En ole varma voiko sitä näin suoraan laskea, mutta kai se periaatteessa on mahdollista).

Puhuttuja puheluita 169,55min
    Lähetettyjä tekstiviestejä 66kpl

Dna Vakio-M (0,15€/min, 0,11€/kpl, 1,95€/kk)
    34,6€

Sonera One (0,13€/min, 0,10€/kpl, 3,99€/kk)
    32,6€

Radiolinja (jonkin ketjun huhujen mukaan 0,12€/min, 0,09/kpl, 3,95€/kk)
    30,2€

Saunalahti (0,139€/min, 0,09€/kpl, 0,0€/kk)
    29,5€

Saunalahti plusplus (0,08€/min, 0,08€/kpl, 4,5€/kk)
    23,3€ (*

ACN (0,15€/min, 0,12€/kpl, 4,75€/kk
    29,6€ (**

Hinnoissa ei alvia mukana.

(* SL++ liittymässä taisi olla joku kumma laskutusmenetelmä ensimmäisistä puhutuista minuuteista, joten sitä ei varmaan näin suoraan saa.

(** Optimistisesti olettaen, että 1/3 soittamistani puheluista olisi ACN-Friends liittymiin.

Mielenkiintoista :)

17. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    293
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    samalla kaavalla laskien www.kolumbus.com ,liittymätyyppi tuo kuukausimaksultaan kallein ,samat soittomäärät ja tekstarit 29,26€ ENKÄ ottanut huomioon mitään heimo puheluita taikka tämänhetkistä ilmaissoittoaikaa toisiin kolumbus liittymiin

olet oikeassa ,sen bastu++++ liittymän laskutuken määrittelyn on suorittanut joko juristi taikka valtion virkamies,selvää siitä ei kukaan saa ikinä (vertailukelpoista lukua) no ehkä se oli tarkoitus :)

18. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Laskin pikaisesti että tuon Sauna++ hinnaksi tulisi 31,25/kk jos puheluiden keskipituus on n. 2 min mikä on aika lähellä keskiarvoa. Sauna+ ja Kolumbus K2 ovat molemmat 29,26 mitkä taitavat olla edullisimmat hinnat.

19. terpaa

Tykkäykset:
    5
    Suht tarkan arvion SL++ puhelukustannuksista saat kun lasket puhelut 0.08e/min hinnalla ja lisäät tulokseen jokaista puhelua kohden 0.0933e(0.08+puolet yhden sykäyksen hinnasta)

20. Anzzi

Anzzi

Tykkäykset:
    12
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z2

Jaa tämä viestiketju