1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä liittymä GPRS-internet yhteyksiin?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Ricky, 23/9/02.

1. Ricky

Tykkäykset:
    0
    Olen ajatellut heittää vanhan modeemin mäkeen ja laittaa joko R600 tai S45/ME45 hoitamaan GPRS internet yhteyksiä. Mikä liittymä kannattaa hankkia puhtaasti GPRS käyttöön? DNA vaikuttaa ainakin nopeasti katsottuna edullisimmalta ratkaisulta, mitenkäs Sonera ja Radiolinja? Olin joskus katsovani että soneralla on joku 10MB raja...? DNA:lla näyttää tosin olevan aika vaihtelevia mielipiteitä, toisilla toimii paremmin, toisilla taas huonosti. Millainen on Radiolinjan ja Soneran GPRS hinnoittelu? Mikä kannattaisi hommata...? kiitos!!

2. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikös se täällä aika moneen kertaan ole todettu, että Dna on kiinteähintaisena GPRS-käyttöön ylivoimaisesti paras vaihtoehto, jos aikoo siirtää dataa vähänkin enemmän. Näin ainakin minä olen käsittänyt, vaikkei mitään omakohtaista kokemusta hommasta olekaan.

3. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Dna:n kiinteä hinta on tietenkin, kuten mainittu, edullisin, mikäli dataa liikkuu paljon. Soneralla Open Data ja Pro Data -paketteihin kuuluu kiinteä määrä datasiirtoa kuussa, jonka jälkeen lisäkilot maksavat lisää.

Eli mitä enemmän surffaat, sitä suuremmiksi kulut nousevat Soneralla ja RL:llä, Dna:n hinta sallii rajattoman surffaamisen kk-maksulla.

Dna:n yhteyksissä on varsinkin nyt viimeviikkoina esiintynyt ongelmia.

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    dna Perusliittymä

5. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Kun aikoinani päätin kustannussyistä luopua modeemista ja siirtyä GPRS:n käyttöön oli valinta selvä. Vain DNA:n hinnoittelulla on mielekäs lopputulos saatavissa.
    Nettikäyntini ovat lähes pelkkää selailua, mutta nyt puolen vuoden aikana olisin Radiolinjalle joutunut maksamaan tiedonsiirrosta n.1500 euroa. Tämän hetkiset kulut ovat 6*16,55 euroa. Mitä itse arvelet, kumpi kannattaa ottaa? Se 10 MB täyttyy hetkessä, sillä ei kyllä katso kuin postit ja jotain pientä lisäksi.

6. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    ...ei kyllä enää viikkoon. Tässäkin selailen parhaillaan ja DNA-GPRS on ainoana yhteytenä ulkomaailmaan...

7. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu, ongelmat ovat selvästi ainakin toistaiseksi poistuneet, ainakin siinä laajuudessa, mitä niitä juuri oli.

8. Kuuba

Tykkäykset:
    0
    Kyllä ainoa oikea ratkaisu on DNA GPRS ja Siemens ME45 tai S45

DNA:lla oli ongelmia viime viikoina, mutta nyt näyttää taas paremmalta
    Toivottavasti ongelmia ei enään tule

9. RonJeremy

Tykkäykset:
    0
    pitääkö kutinsa huhu että me45 ei skulaa gprs:ssä jos on xp!?!?!?

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ei pidä enää. Ongelma on korjattu.

11. ObE

Tykkäykset:
    0
    Mistäs tämä johtui? Puhelimen softaversiosta?

12. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyseessä oli yhteensopivuusongelma (muistaakseni) puhelimen ja XP:n tavassa käsitellä tiedonsiirtoyhteyksiä. Ongelma ilmeni vain kyseisellä yhdistelmällä. Foorumilta saattaa löytyä lisää tietoa haulla. En muista enää tarkkaan asiaa.

13. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    mikä?

ystäväni vaihtoi DNA:n tuohon Markantalon CHOICE liittymään joka on heillä myytävä RL:n GPRS palvelu,koska hän ei muutenkaan käytä nettiä kuin tuona 18-06 välisenä aikan niin tuo palvelu sopi hänelle hyvin,maksaa vain 10€kk ja on kuulemma paljon sujuvammin toimiva palvelu kuin entinen,onko kenelläkään muilla kokemuksia ja minkälaisia?

14. hiltieetu

Tykkäykset:
    4
    Re: mikä?

Juu, sama kokemus. Rl choise edullisempi ja toimivampi. Tietty jos tarvitsee välttämättä ja paljon yhteyttä päivällä, niin dna edullisempi ja parempi. Itse kyllästyin dna:n virittelyyn, kun minulla se ei toiminut ja aspa-linja oli usein kuumempana kuin gprs-linja ja toisekseen päivä käytön tarve vähäisempää. Oman kokemuksen perusteella, luulisin että dataa liikkuu saman verran/vrk molemmissa kiinteään hintaa, jos dna on lataa vuorokauden ja rl 1/2 vuorokautta täyttä..

Tässä lienee myös alue kohtaisia tai muita henkimaailmaan liittyviä eroja toimivuudessa.

Dna:sta kokemusta reilu vuosi, rl:stä nyt reilu kuukausi.

Jaa tämä viestiketju