1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä kännykkä kestää ja missä on vikoja ??

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Markus74, 19/7/06.

1. Markus74

Tykkäykset:
    0
    Itselläni vanhat nokialaiset 1610, 5110 ja 3110 oli tosi kestäviä. Nyt minulla on 6170 ja vaimolla Samsung x-460, molemmat piti käyttää vuoden aikana 2 kertaa huollossa. Kumpaakaan takuuhuolto ei saanut täysin kuntoon.

Nyt siis olen utelias mikä merkki/malli on luotettava ?

En tarvi kuin soitto ja viestiominaisuudet, mielellään selkeä ja helppokäyttöinen näppäinjärjestely ja tyylikäs ulkonäkö. Ei siis tarvi oikeastaan mitään ominaisuuksia välttämättä.

Kävin räpläämässä Nokian 6030-mallia mutta siinä oli järjettömän pitkä viive kun esim, kirjoitti viestiä.. Onko ne hitaita vai olikohan se huono yksilö ?

Onko tietoa benq-siemens s68 ja siemens me75 kestävyydestä ?

2. Stüldt Håjt

Tykkäykset:
    2
    Esim Nokian 5210 oli itselläni kestävä. Ei ollut mitään vikoja.

3. Nicula

Nicula

Tykkäykset:
    0
    Nokia 3310 oli minulla kestävin. Tällä hetkellä käytössä oleva Nokia 7610 on myös kestänyt käyttöä hyvin.

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Nokia 1100 kestävin uusista puhelimista ja vakain. Muut on olleet surkeita tekeleitä tähän astisista uusista... Uusista puhun kun puhutaan aikakaudesta, kamerat ja värinäytöt.

5. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    5140 ei koskaan mitään ja monesti tiputettu ja heitetty seinään (kovaa).

6. AzizCF

Tykkäykset:
    0
    Kyllä tuo 3660:kin on ollut ihan luotettava peli. Ei ole ollut mitään vikaa (ei siis ole ollut huollossa...) Iskunkestävyydestä en tiedä, kun ei ole tapana heitellä puhelimia seiniin :)

7. Nixeri

Tykkäykset:
    0
    kestää

IMO 3510i on melkosen kestävä. Omassa käytössä ei mitään vikaa vaikken pitänytkäään kuin kukkaa kämmenellä ja kaverilla oli aikanaan tapana heitellä asfalttiin sun muualle.
    Aika rupisen näkönen se puhelin ennen uuden hankkimista oli, ja pari näppäintä toimi huonosti mutta muuten wörkki :p

3310 ei mielestäni oo järin kestävä, tai no kestää se paljonkin mutta mulla on kolmesta hajonnu näytöt ihan vaan kivilattialle putoamisesta yms "peruskolhuista" :p Muutenhan ne on melko yksinkertaisen toimivia ja jämäköitä. 5210 .. noh, yksikään ei oo rikki mennyt mutta jotenkin "lelun" oloinen .. Itse lähtisin suosittelemaan kestäväksi puhelimeksi 3510i:tä, tosin eihän sekään mitävaan kestä..

Niin ja olihan tuo 3200kin perhanan kestävä mutta en lähtis suosittelemaan softansa puolesta, älkää sekaantuko plz :)

8. Xaser

Xaser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    Se paras Nokia 2300 ei mitään vikaa vaikka on heitelty hiekalla pituuttakin :)

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Se minuu ihmetyttääkin, jumalavita, puhelimet pitää kestää seinään heittelyitä ja kun ne ei kestä, saadaan se takuuseen. Sitten kun meikäpoika kirjottelee tekstiviestejä, saan takuuvastaavilta Nokialta tylyjä vastauksia. Ei puhelin ole luotu 2000-3000 viestiä kuukaudessa lähettämään. heh. Kerran sanoin että pitäs varmaan toimittaa huoltoon ja menisi takuuseen paremmin näppäimistöjä myöten, kun kertoisi heittäneensä sen jonnekin. Jaa joo.. mut seinään kun heität, saa palvelua. Mun 5140 ei toiminu normaalisti, ikinä en heitellyt sitä. Se hajosi ihan omineen kun käytti normaalisti kerran se hajosi 2h. Se vaan kuoli. Varmaan ei olisi hajonnut jos olisin heitellyt sitä vaan jonnekin.

Noo, olen aikasemminkin tosta mallista kirjoittanut, ei hyvää sanottavaa. 6100 on pahempi pommi ollut vielä.

10. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Kumma juttu tai sitten huono tuuri mallin kanssa. Itse olen rääkännyt tätä toden teolla, mm. yrittänyt vääntää sitä kahtia, dippailut shottilaseihin, heittänyt ties minne etc. Alkoholilla on voinut olla vaikutusta tähänkin.

11. Nixeri

Tykkäykset:
    0
    Mutta eikös se oo hyvä jos ne kestää sen? Vaikkei sitä harrastaiskaan. Tuosta olen samaa mieltä että miks helvetissä ne pitää takuuseen tunkea jos omaa tyhmyyttä sen hajottaa. Eräs tuttavanikin pisti takuuseen tuopissa uineen puhelimensa, ja läpi meni.

Itse sen sijaan en esim. saanut tuota mun 3510i:tä takuuseen. "Vikana" siinä oli että näyttö oli paljon haaleampi ja sävyttömämpi kuin muiden vastaavissa. Nokia tätä väitti "ominaisuudeksi" juuri sattumalta tuon softaversion omaavassa puhelimessa.

Mutta vielä tuosta kestävyydestä, itse suosin tuommoisia yhdysrakenteisia jämäköitä puhelimia, vaikkei tapana olekaan niitä paiskoa seiniin, niin jo ihan senkin takia että tälläsen rähmäkouran käytössä ne ennenpitkää putoilee. Muutamalla kaverilla noita läppä yms. ihmetyksiä nähnyt ja useammin kuin kerran tulleet näyttämään että "lol tää on kahessa osassa" tms ihan "normaalin" putoamisen päätteeksi.

12. samumanu Vieras

Itellä parhaat "kestävyyskokemukset" on se:n malleista, en tarkoita heittelyjä vaan yleistä vikaantumista. Jos on pakko nokialainen olla niin melkein mitä yksinkertaisempi niin sen parempi, esim 1100 taitaa olla sen suhteen ihan parhaimpia mut tyylikkyyttä jos tahtoo niin en oikein varmatoimista nokialaista keksi vaikka noin 90% vuosituhannen vaihtumisen jälkeen tulleista malleista omistan käyttökokemusta. 6030:aa en uskalla ees suositella kellekään, eräs iso suomalainen sanomalehti julkaisi siitä yleisönosastonkirjoituksen jossa asiakkaalle oli kerrottu huollosta erään haittaavankin vian olevan ominaisuus ja sen kanssa on luultavasti vaan elettävä.

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kait se on totta sitten osittain tuo "maanantaikone" teoria ;)

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ericsson R310s. Kesti jopa pidemmän uintireissun suolavedessä ja sen jälkeisen kuivumisen. Vain pohjaliitin meni pahan hapettumisen takia uusiksi. Erinäisiä putoamisia nyt edes manitsematta.

Maininnan varmasti ansaitsee myös N3310. Olen nähnyt sellaisia yksilöitä joista ei voi kun ihmetellä miten ne vielä toimivat. Toisaalta laitteen rakenne on aika kevyt ja kompakti sekä palikat (kuoret, akku) saa helposti irti joten ei ehkä sittenkään niin suuri ihme.

Nuo omien kokemusten perusteella.

15. AzizCF

Tykkäykset:
    0
    Lisään vielä 1610 kestävien puhelimien listalle... se kestää!

16. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Motorola C115 ainakin toimii moitteettomasti, ei ole yhtään bugia löytynyt. Toki ei niitä tomintojakaan kovin montaa ole ja se logiikka on jotain kummallista...

Eipä ole yksikään luurini vielä hajonnut alle kahden vuoden ikäisenä.

17. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    3330 kyllä kestää..

Mitähän tuokin on kokenut. Asvaltille putoamisen noin 80km/h vauhdista, pikku uintireissun, öljyt päälle auton öljypohjasta. Ja mitä nyt muita pari pikku putoamista jne.

18. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
    Tää ketju liippaa sen verran läheltä samaa aihealuetta, että aattelin sen tähän linkittää.

19. Fotze

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 3GS 16GB White / Sonera
    Itselläni kestävin oli 3110. Sen jälkeen voisi sanoa että 5100. Nykyään kyllä luotan enemmän kestävyydessä SE:n puhelimiin.

Jaa tämä viestiketju