1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä BT sovitin kannattaa ostaa 7650:n kaveriksi?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Bluetooth, 5/11/02.

1. Bluetooth

Tykkäykset:
    0
    eli tarkoitus olisi surffailla GPRS:llä läppärin kautta.

2. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Mulla toimii Mitsumin USB Bluetooth adapteri hyvin 8910:n kanssa. En oo kokeillu 7650:iä...

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Minä hankkisin Avaksin (A-Link) BT-USB-sovittimen.

Linkki sovittimen tietoihin

On käsittääkseni asiallinen peli ja uusien ajurien pitäisi toimia 7650:n kanssa ilman (suurempia) virittelyjä.

4. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Mulla taitaa olla tuo sama kuin veppiksellä ja toimii kuin unelma 7650:n kanssa. Suosittelen sitä!

5. per

Tykkäykset:
    4
    A-linkistä on valitettavasti sellaisia kokemuksia ettei sitä voi kellekään suositella.

1) ei mene usb-porttiin tarpeeksi syvälle

2) lepsu ja paskalaatuinen muovivempele

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ettei sulla olis joku maanantaikappale? Mun mielestä noi kaikki halvemman hintaluokan BT-sovittimet on sellaisia nitiseviä muovikuorisia "avaimenperiä". En ole aiemmin kuullut, että yhdessäkään sovittimessa olisi ollut ongelmia USB-liittimen sopivuudessa. Ettei olis tullu pieni sorvausvirhe tehtaalla?

No joo...jokaisella on tietysti oikeus omaan mielipiteeseensa. Ja kaikkihan on mahdollista kun puhutaan elektronisista härveleistä.

7. per

Tykkäykset:
    4
    Tuo sovittimessä oleva täysin turha nivel on syvältä ja itse usb liitiimen ympärillä oleva muovivalu on muodoltaan sellainen että se estää useassa koneessa sovittimen painamisen niin syvälle liittimeen että se saisi kontaktin. Olen itse kokeillut härveliä varmaan parissa kymmenessä eri paikassa ja se toimii ihan OK jos saat sen tungettua edes liitiimeen. Olen valitettavasti joutunut toteamaan että useammassa koneessa sen käyttö on mahdotonta.

8. getta48

Tykkäykset:
    0
    Itse tilasin juuri 7650 malliin, EPoX valmistajan BT-USB sovittimen. Verkkokauppa.com sivustolla hinta 61€ + posti. Tämän foorumin käyttäjien mukaan toimii vaivattomasti, kunhan jaksaa säätää yhteysasetukset käyttöjärjestelmän puolesta kuntoon. Saan palikan kohtapuoliin, ja postaan tänne jotain infoa näiden kahden yhteiselosta.

9. Bluetooth

Tykkäykset:
    0
    Kiitos tähänastista neuvoista...

... en ole vielä tilannut omaani eli annetaan aiheen kypsyä.

10. Juksu

Tykkäykset:
    0
    Ootko saanu toimimaan EPoX BT-DG02 / 7650 Yhdistelmääsi?

Mulla ei onnistu, käyttis Windows98. Asennusohjelma sammuttaa koneen "ihan issesseen"...ja sitten alkaa ScanDisk pyörimään...ei ainakaan toi 1.2.2.6 softa mulla asennu kirveelläkään oikein.

Jos vaan jääräpäisesti käy koko asennuksen läpi (äskeisestä huolimatta) ja tökkää BT-palikan koneeseen, Windows löytää sen ja asentaa ajureita.

Mutta sitten: "ERROR: unable to start the Bluetooth stack service" tulee joka kerta ruutuun.

Mikäkö neuvoksi ???

11. getta48

Tykkäykset:
    0
    Enpä ole vielä saanut sovitintani.. krooninen rahapula koettelee. Tavara tuli postiin heti seuraavana päivänä tilauksesta, mutta tilipäivä on vasta myöhemmin.. Anyway, koetan siis heti kun mahdollista, yhdistelmällä Win XP Pro + 7650 + EPoX ja myös toisella koneella, jossa Win ME. Mitä tulee ongelmaasi, luetteleehan järjestelmävälilehti (omatietokone -> ominaisuudet) USB laitteiden kohdalla palikan, ja ei mitään ristiriitoja?

12. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen kokeillut Win 2000/XP:ssä 3Comin, Epoxin ja RaceWoodin BT-USB-palikoita ja parhaat kokemukset on Epoxista. Sillä olen saanut "heittämällä" toimimaan PC Suiten, tiedostojen siirron ja "dialupin" 7650:n kanssa.

Epox on vielä kohtuuhintainen (61 € verkkokauppa.comissa).

t. tero

13. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Kenelläkään käyttökokemuksia tuolla, 7650:n ja Win ME:n kanssa?
    Toimiikohan pc-suite?

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Epox on sitten päivittänyt laitteen mukana tulevan softan, koska se ensimmäinen versio ei todellakaan alkanut toimimaan "heittämällä".

Mikäs versio ajureista ja BT-softasta sulla on tuon Epoxin mukana?

(Oli näköjään ainakin jotain hyötyä valittaa Epoxille ajureiden toimimattomuudesta 7650:n kanssa, vaikka eivät vaivautuneetkaan vastaamaan...)

15. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyllä nykyään (lähes) kaikki sovittimet saa toimimaan, koska ne käyttävät suht. samoja piirejä, ainakin "halpaluokassa". Eri asia sitten on toimiiko sovittimen omille ajureilla vai pitääkö kikkailla ja hakea + asentaa toisen merkin ajurit.

16. Juksu

Tykkäykset:
    0
    Jep, kyllä luettelee ja ilman ongelmia. Paitsi ettei se "BT stack" käynnisty...eli myöskään "BT Connection Wizard" ei käynnisty, ilmoittaa vain, että kaikki BT-toiminnot on pysäytetty, boottaa uudelleen...eikä bootista ole apua.

17. getta48

Tykkäykset:
    0
    Asensitko ensin ajurit ja sitten sovittimen ja välissä uudelleenkäynnistys (MS kun on..), vai vice versa? Huomioi että käytännössä mikään MS tuote ei lataa dynaamisesti ajureita, vaan vaatii ajureiden lataamisen käynnistymisen yhteydessä (lukuunottamatta joitakin ajureita), joten koitapa tehdä homma alusta alkaen vielä uudestaan.

18. Juksu

Tykkäykset:
    0
    Ensin ajurit, sitten sovitin ja välissä käynnistys...nyt pääsin jopa eteenpäin. Kone (EPoXin softa) jopa löytää puhelimen, mutta sitten ei voikaan tehdä mitään...Puhelin on Epoxin softan mukaan kytketty com0:aan (vai onko 10, mutta ilman 1:stä) , mutta 0:aa ei Nokian PC suite tarjoa vaan siis 10:n. Mutta tuohon se ei anna kytkeä, ilmoittelee vaan portin olevan jonkin toisen ohjelman varaama. :( ...KELE! (Kun osaavat olla hankalia nämä, vai osoitanko vaan oman osaamattomuuteni :) )

Eli: pääsin yhden askeleen eteenpäin, mutta...

19. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onko 3com:n paras valinta jos haluaa käyttää BT:ta Linuxissa

Siis olisi tarkoitus myös Linuxia käyttää Bluetooth-yhteydessä 7650:aan. Mitä USB-sovitinta suosittelisitte? Voisi kuvitella että 3com:lle ainakin eniten tukea löytyisi ja interesseissä voisi olla myös Linux-tuen toimivuus.

Onko yleensä kellään kokemuksia Bluetoothista Linuxin kanssa ja millä sovittimilla?

20. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Ei tässä muuta, mutta kun edelleenkään ei toimi pc-suite yhdistelmällä 7650, win me ja actisys ir220l+ irda...

Jaa tämä viestiketju