1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä älypuhelin..?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja hoo-pee, 9/11/08.

1. hoo-pee

Tykkäykset:
    0
    Vaihtoehtoja tuntuu olevan liikaa ja pää menee pyörälle. Eli osaisikohan joku neuvoa että mitkä puhelimet voisivat olla hyviä minulle? Ajattelin satsata korkeintaan noin 500e puhelimeen (ei ole pakko maksaa sen vertaakaan), mutta jos se ehdottomasti paras puhelin mulle oliskin 600e nii ei se niin tarkkaa ole. Mutta siis kutakuinkin siellä pyöritään.

Ajattelin aluksi että hommaan iPhone 3g:n mutta siinä oli niin paljon puuttuvia ominaisuuksia ja hinta oli sen verran suolainen että ei ehkä kuitenkaan...

Nämä seuraavat asiat ovat minulle tärkeitä:

-Navigaattori! Käytän sekä autossa että kävellessä.

-Ääninauhuri (ei ole pakko olla kovin hifi, mutta sitä tulee kyllä käytettyä)

-Hyvä kalenteri ja herätyskello

-Netti ja sähköposti

-Kaiutinpuhelut

-Suht iso näyttö (en kuitenkaan ole katsomassa leffoja puhelimelta joten mitään megasuurta ei välttämättä tarvitse olla, mutta ihan perusnäyttö ei käy)

-Jonkinlainen kamera pitää olla, ja mielellään myös videokamera, zoom ja salama (ei pakollisia). Mitään taidekuvia en ole kuitenkaan ottamassa puhelimella.

-Helppokäyttöisyys/hyvä käyttöliittymä/luotettavuus (mitään tilttailevaa konetta en halua)

-Itselläni on macbook, ja yhteensopivuus sen kanssa olisi tietty plussaa. Bluetooth olisi kiva, ainakin jos sitä pystyy oikeasti hyödyntämään vaikka juuri macbookin kanssa.

-koko ja paino: ei haittaa jos ei ole maailman pienin, mutta mitään halkoa en halua. Haluaisin että puhelin on kuitenkin taskussa päivittäin, muutenhan voisin alkaa samantien kantaa läppäriäni mukana koko ajan...

Pelit ei kiinnosta tippaakaan, ja muutenkin ajattelin hommata puhelimen hyötykäyttöön enkä viihteeseen. Surffailuun en puhelinta osta, mutta olisi kiva jos sillä pystyisi tarkistamaan esimerkiksi julkisen liikenteen aikataulut, tai googlettamaan kiireessä jotakin.

Tuota Nokia e71:stä olen nyt vähän tutkinut ainakin. Muita ehdoituksia? Perusteluja? Mikä tahansa merkki käy eikä ole väliä että onko kosketusnäyttö tai liukunäppäimistö...kunhan vain homma toimii.

2. E71 olisi kelpo valinta.

Jaa tämä viestiketju