1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä älypuhelin sopisi parhaiten minulle?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja jawos, 20/12/12.

1. jawos

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy 3
    Olen hankkimassa uutta puhelinta haarukalla ~350-500€. Mielellään Androidi.

Käyttäisin lähinnä pelien pelaamiseen, videoiden katsomiseen ja netissä surffailuun. Ainoaksi kännykäksi siis, enkä ole suunnitellut roottaamista tms. Vanhalla Galaxy Apollolla ei ole tullut pelattua kuin pikkupelejä, mutta esim. GTA voisi kiinnostaa jos on tehokas känny.

Mielessä on ollut Samsungin Nexus, joka maksaa n. 370€, mutta toinen vahva (ja varmasti parempi) vaihtoehto on HTC One X, joka sitten maksaakin about 520€. Kysymys onkin, olisiko One X niin paljon parempi minun käyttötarkoituksiini kuin Nexus, että minun kannattaa maksaa siitä 150 euroa enemmän? Entä onko muita hyviä vaihtoehtoja samassa hintahaarukassa?

Ei kauheasti huvita satsata kauheita summia puhelimeen, mutta tehokkaaseen (ja mahdollisesti pitkäikäiseen) kyllä voi vähän enemmänkin käyttää.

Lisäksi vielä: Kannattaako kytky? Olen käyttänyt parin vuoden ajan Tele Finlandia, sen kytkyihin kuuluvat esim. Galaxy S3 ja Xperia S (https://kauppa.tele.fi/telefinland/valikoima/puhelimet.aspx)

2. Hannu83 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    SGSII, SGSIII. Saunalahti
    S3 saa jo 499?

3. jawos

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy 3
    Saa joo, olisikos se parempi vaihtoehto sitten (verrattuna yli satasen halvempaan Nexukseen, joka on hiukan parempi kuin S2)?

4. kartami

kartami Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    423
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3T
    Nexuksessa on se hyvä puoli että aina on uusin Android luurissa. Ei tartte odotella jaksaako valmistaja sellaisen värkätä. Mutta tietysti myös launcheri on "perus" launcher, josta osa tykkää ja osa ei. Uupuu nuo valmistajien tekemät widgetit jne.

Jos Antero pitäisi hommatta itse kallistuisin Nexuksen puoleen..

ja ps. Xperia S:ää en suosittele, kokemusta on.

5. jawos

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy 3
    Androidi ei ihan pakollinen ole.

Olisiko muita ehdotuksia sitten (ottaen huomioon, että käyttö varmaan painottuu pelaamiseen)?
    Paljonko prosessori muuten vaikuttaa pelaamisen laatuun, kun esim. One X+:ssa ja S3:ssa on neliydinprosessori ja Nexuksessa tuplaydin?

6. jawos

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy 3
    Jaa, Verkkokauppa.com:issa One X maksaa 530€, mutta CDON:issa se maksaakin 435€.

Taidanpa sen ostaa.

7. kartami

kartami Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    423
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3T
    Ei tuolla prosessorilla varmastikkaa kauheasti näissä merkitystä ole. Enemmän peleihin vaikuttaa GPU joka näissä uusissa tämän hintaluokan luureissa on varmasti riittävä. Ei kannata noita numeroita liikaa tuijotella, Android puolella on mennyt tuollaiseksi kilpavarusteluksi josta tulee ihan vanhat PC ajat mieleen.

Pelikoneena voisi olla hyvä iPhone mutta hinta on suolainen. Itse suosin tätä WP:tä mutta pelitarjonta ei vielä ole sillä tasolla että ykkös vaihtoehdoksi sinulle suosittelisin. Muuten kyllä erinomainen käytettävyydeltään, ja itse olen kaikki softat löytänyt jota itse tarvitsen.

edit. hyvä hinta CDON:ssa HTC:n luurista.

8. mika83 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    69
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note2
    Melkeen tohon hinta luokkaan suosittelisin Samsung Galaxy Note siis 1 malli. Peli ja netti käyttöön parempi kuin HTC. On vaan mukavampi pelata 5.3" näytöllä, samoin videoiden kattelu mukavampaa. Itellä oli tuo 1Note 8kk käytössä ja olin kyllä todella tyytyväinen. Ja tietenki jos vaan raaskii niin Note2 ois kaikkein paras. Todella tehokas ja nopee. Ja on muutenki kyl paras luuri mitä mulla ollu ikinä kädessä. Mut kyllä toi 1Note on kans kova kaveri tohon käyttöön.

9. ronsulaattori

ronsulaattori Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    255
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gt
    Tuossa tapauksessa suosittelen ehdottamastin Sonyn Vitaa, jos se painottuu lähinnä pelaamiseen, videoiden katsomiseen ja netissä surffailuun!
    Vitan saat halvimmillaan alle 180€ ;)
    Rahaa jää sitten kohtuu hyvään puhelimeen!

Jaa tämä viestiketju