1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mikä älypuhelin soittamiseen?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja zami, 26/10/12.

1. zami

Tykkäykset:
    0
    Nykypäivän hienoissa puhelimissa tahtoo olla se vika, että niiden soitto-ominaisuudet ovat melkoisen heikot.

Nykyään minulla on käytössä Lumia 900 ja mielestäni vanha Nokialainen E90 oli paljon parempi puhelimena. Tosin muut ominaisuudet sitten taas ovat näissä uusissa paremmat.

Haluaisin löytää puhelimen missä olisi esimerkiksi sellainen ominaisuus, että puhelin yrittää automatic soittaa uudestaan, jos numero tuuttaa varattua. Varsinkin Lumian henkilövalikossa numero on niin pienellä fontilla, että joutuu oikeasti katsomaan.

Itse ajan kohtuullisen paljon ja siinähän on hyvää aikaa soitella. Jos joku bluetooth näyttö/handsfree tois tähän jotain apuja niin sekin kiinnostaa, mutta tahtoo oikean puhelimen eikä mitään tietokoneita missä puhelin on se pakollinen paha.

Tattis.

2. emmel

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Jolla, N9, 808, N8, HTC Desire HD
    Minusta Nokian Pureview 808 on paras silloin kun käytetään bt-handfreeta ja soitetaan sellaisille ihmisille jotka löytyvät puhelimen osoitteistosta. Puhekomennot päälle, painat hf:n nappia ja sanot ihmisen nimen kenelle tahdot soittaa. Aivan lyömätön toiminto joka ainakin minun käytössäni toimii luotettavimmin eri puhelimista.

Kokeilin iPhone 4S:ää, Android 4.04:sta (Sekä Samsungin oma Vlingo tjsp. että Googlen Puheentunnistus) ja täytyi ne molemmat myydä pois koska puhekomennot eivät toimineet meluisissa ympäristöissä luotettavasti.

Muista ominaisuuksista saa varmaankin sitten rutkasti keskustelua aikaan mutta Nokian Symbbareissa tuo nimentunnistus on kirkkaasti paras.

Minun viisi senttiäni.

3. zami

Tykkäykset:
    0
    Hiukan liika kallis puhelimeksi. Onkohan nuo Nokian 700 tai vastaava semmonen jota kannattaa testata?

4. emmel

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Jolla, N9, 808, N8, HTC Desire HD
    No äh, puffasin yksisilmäisesti vain Pureviewia koska itselläni on sellainen. Tietysti Nokia 700, N8, etc. Symbian-puhelin hanskaa nuo äänikomennot.

Itse olen aivan riippuvainen tuosta ominaisuudesta kun aina on joku hf korvalla.

Androidiinkin saa esim ohjelman jossa voi itse nauhoittaa äänikomennon ja määrätä kenelle puhelin ko. komennolla soittaa. Nauhoitettu komento vaan vaatii samanlaisen taustamelun aina komentoa antaessa, joka itselleni tuli ongelmaksi. Välillä pitää soittaa meluisalla työmaalla, välillä autossa ja välillä hiljaisessa huoneessa. Androidin ja Iphonen omat äänentunnistusohjelmat toimivat autossa ja kotona jotensakin ok, mutta työmaan taustamelussa alkoivat sekoilla. Symbian toimii tuossa suhteessa liput liehuen.

5. bussifriikki

bussifriikki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    64
    Puhelinmalli:
    Symbian-MeeGo -linjalla mennään
    603:ssa on hieman isompi näyttö, muuten sama

6. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    SGS5 (työ) | Nexus 4 (priva)
    miten olisi multi-SIM -palvelu ja soittamiseen peruspuhelin, jossa ei kosketusnöyttöä? Esim. Asha 302?
    Itsellä E7 ja jopa siinä kökömmät puhelinominaisuudet kuin vanhassa E90:ssä eli en usko, että uudet kalliimmat Nokialaiset auttaa tässä.

Jaa tämä viestiketju