Mielipiteitä Applesta firmana

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
1103
Puhelinmalli
iPhone SE, S10+
Onko tosta googlen photos säädöstä jotain linkkiä? Että olis kuvia vuodettu?
Ei ole ainakaan minulla tiedossa että näin olisi käynyt. Kyseessähän oli alunperinkin käyttöehtojen sanamuodoista johdettu potentiaalinen väärinkäyttötapaus, ei toteutunut uhka. iCloud taas on omalta osalta onnistunut hukkaamaan kuvia ja muutenkaan toimintavarmuus ei oikein vakuuttanut. Esimerkiksi pienen tallennustilan (taannoinen duunin kautta ollut 16GB 6s) kanssa tämä kuvien offloadaus pilveen ei oikein toiminut, kun luuri päätti randomina vedellä yli 10 vuotta vanhoja originaaleja laitteelle ja sitten valitti että täällä on tila lopussa.

jca

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
590
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Onko tosta googlen photos säädöstä jotain linkkiä? Että olis kuvia vuodettu?
Käyttöehdoissa kerrotaan, että Google saa käyttää kuvia miten tahtoo. Minä haluan ajatella omistavani omat kuvani, eikä niin että esim. kuvat läheisistä ovat jonkun yhtiön vapaasti riistettävissä.

petri_71

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
327
kommentoin vaan sen verran että Googlen palvelut on käyttäjille ilmaisia silti firma tekee satumaisia voittoja. Ei mulla muuta.
Ai niin minulla ei ole mitään salattavaa...

hakke

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
88
Puhelinmalli
Honor View 20
kommentoin vaan sen verran että Googlen palvelut on käyttäjille ilmaisia silti firma tekee satumaisia voittoja. Ei mulla muuta.
Ai niin minulla ei ole mitään salattavaa...
Taitaa googlen raha tulla miltei kokonaan yrityspuolelta.

hakke

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
88
Puhelinmalli
Honor View 20
Näin varmaan mutta tätä Google myy. Mikä on kauppatavara?
Kuluttajat tietysti. Mutta ei se tarkoita, että google myy sinun tai minun tietoja kolmansille osapuolille. Käyttävät kerättyjä tietoja kohdennettuun mainontaan, toisin sanoen esittävät mainoksia tuotteista, jotka saattavat sinua kiinnostaa. Tuosta voi sitten olla montaakin eri mieltä.

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
1103
Puhelinmalli
iPhone SE, S10+
1

17702

Palaute - 100%
7   0   0
Aika päivitetylle mainokselle. What happens on your iPhone stays on your iPhone. And we know exactly where.
Miksi tuo ketään yllättäisi. Esimerkiksi ”missä on”- varkaiden jäljitys vaatii ilmiselvästi toimivaa sijaintitietoa...

jsalmika

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
581
Puhelinmalli
Pikkulippulaiva
Itse en kyllä tallenna kumpaankaan mitään sellaisia kuvia millä olis jotain väliä.
Eli siis joko uploadaat yksittäin ne kuvat, joilla ei ole väliä tai - jos käytät automaattista kameran synkronointia pilveen kuten kai meistä useimmat - käyt poistamassa käsin ne, joilla on väliä?

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
2191
Puhelinmalli
Iphone Pro Max 256
Eli siis joko uploadaat yksittäin ne kuvat, joilla ei ole väliä tai - jos käytät automaattista kameran synkronointia pilveen kuten kai meistä useimmat - käyt poistamassa käsin ne, joilla on väliä?
En yleensä tallentele mitään sellaisia kuvia mihinkään millä olis suurempaa merkitystä. Reissukuvia ja muuta turhaa. Välillä tulee aina poisteltua turhia kuvia googlesta ja icloudista.

zxr

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
121
Joku noheva käyttäjä oli selvittänyt että Samsungin laitteet lähettävät tietoja kiinalaisille palvelimille. Kyseessä siis valmiiksi asennettua spywarea jolla on pääsy kaikkiin käyttäjän tietoihin o_O
Chinese Spyware Pre-Installed on All Samsung Phones (& Tablets)

Eli sen lisäksi että kaikki tieto menee Googlelle se menee myös Kiinan hallitukselle. Onko Suomessakin myytävissä luureissa tuo vakoilupökäle jota ei saa edes peruskäyttäjä poistettua? Asiasta raportoinut käyttäjä ilmeisesti asuu USA:ssa, aiemminhan oli puhetta että Kiinassa oleskelevien tietoja sikäläinen isoveli saa ihan luvan kanssa käyttöjärjestelmästä riippumatta.

Minun mielestä jokainen näistä tietovuotouutisoinneista sataa Applen laariin. Aiemman perusteella Android-fanipojat alkavat että taas selittää että kyllähän Applekin ihan varmasti tätä tekee ja kun väitettä tarpeeksi toistetaan niin siitähän tulee totta. Todisteista viis.

FalcoLB

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
34   0   0
Reaktiopisteet
969
Puhelinmalli
¯\_(ツ)_/¯
Joku noheva käyttäjä oli selvittänyt että Samsungin laitteet lähettävät tietoja kiinalaisille palvelimille. Kyseessä siis valmiiksi asennettua spywarea jolla on pääsy kaikkiin käyttäjän tietoihin o_O
Chinese Spyware Pre-Installed on All Samsung Phones (& Tablets)

Eli sen lisäksi että kaikki tieto menee Googlelle se menee myös Kiinan hallitukselle. Onko Suomessakin myytävissä luureissa tuo vakoilupökäle jota ei saa edes peruskäyttäjä poistettua? Asiasta raportoinut käyttäjä ilmeisesti asuu USA:ssa, aiemminhan oli puhetta että Kiinassa oleskelevien tietoja sikäläinen isoveli saa ihan luvan kanssa käyttöjärjestelmästä riippumatta.

Minun mielestä jokainen näistä tietovuotouutisoinneista sataa Applen laariin. Aiemman perusteella Android-fanipojat alkavat että taas selittää että kyllähän Applekin ihan varmasti tätä tekee ja kun väitettä tarpeeksi toistetaan niin siitähän tulee totta. Todisteista viis.
Wuhuu, ilmaista pilvitallennustilaa Kiinasta! Saisi ottaa Apple mallia, on se niin surkea se heidän ilmainen tallennustila... :p?

jca

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
590
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Luulin että Samsung lähes ainoita ”luotettavia” Androidissa. Olin väärässä.

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
35   0   0
Reaktiopisteet
9271
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
Viimeksi muokattu:

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
17126
Puhelinmalli
P4

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
1103
Puhelinmalli
iPhone SE, S10+

Turha varmaan haikailla end-to-end kryptattuja iCloud backuppeja ihan lähiaikoina.
Siltä näyttää. Tietokoneellehan saa edelleen kryptatun, mutta siinä on toki sidottu tähän koneeseen.

stunned

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
829
Puhelinmalli
RN4, Mipad 4, Nexus 10, Nexus 7 2013
Ei aukea hyville eikä pahoille:

(toisin kuin toiset, jotka jo tehtaalta lähtiessään sisältävät tarvittavat ohjelmistot tietojen vuotamiseen:Mielipiteitä Applesta firmana)

Turha varmaan haikailla end-to-end kryptattuja iCloud backuppeja ihan lähiaikoina.
Tai sitten aukeaa

jca

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
590
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Mitä tuo iCloud backup pitää sisällään?

Top Bottom