1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mielipidekeskustelu merkeistä.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jacce, 26/11/05.

1. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Eli jos haluaa puhelimen..ostaa nokian
    Jos haluaa lisäksi jotain muuta ostaa jonkun muun merkin..

2. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    no joo.
    Itse olen montaa merkkiä käyttänyt / kokeillut.
    Tässä mietteitä lyhyesti käyttämistäni merkeistä:

Nokia: Tällä hetkellä ykkös merkki, parhaat luurit ostanu aina nokialta. Yksi malli (6610) kävi 2 kertaa huollossa, muuten ei ongelmia nokian kanssa, hyvä merkki.

Motorola: Kuraa, olen kaksi vähän vanhempaa motorolan mallia omistanut, en tykännyt lainkaan. Nykysissä motorolissa surkea käyttöliittymä, ei hyvä.

Panasonic: Oli hyvä luuri niin pitkään kun kesti, n. vuoden käytön jälkeen suoraan sanottuna "levisi käsiin". Muitakin pikku vikoja luurissa oli, muuten ihan jees. (gd-67)

Samsung: Hyvän kokoisia puhelimia. Kuuluvuus huono, huomattavasti huonompi kun nokian luureissa, akun kesto myös miinus. Käyttöliittymä ihan jees. X460 rupee hajoilemaan käsiin, pikkusen yli vuoden vanha...

Siemens: SX1, ei kestäny käyttöä. Näppäimet hajoili, huollossa ainakin 3 kertaa. A55,M55,A50 yms yms halppis mallit, kuraa. Ei saa oikein rahoilleen vastinetta, en tykännyt yhtään. Yksi huippu malli siemenssillä on, ME45 (harmi kun ei enää myydä uutena) :)

SE:
    No joo, t610 ja t66 ollu käytössä. T610 käyttis liian hidas, T66 akku surkea, koko hyvä. Nykyset SE:n luurit vissiin pikkusen eri luokkaa, seuraava luuri joko nokia tai se, muita merkkejä turha edes ajatella.

3. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Mun mielipide on: Jos haluaa pelkän puhelimen ostaa jonkun muun kuin nokian. Nokia tekee tällähetkii parhaat älypuhelimet, joilla oikeasti tekee muutakin kuin puhuu.

4. nujumi

nujumi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 820, E71, 9300
    Oma mielipide on, että Nokia tekee parhaat puhelimet. Itsellä kaikki luurit ovat olleet nokialaisia eikä ole mitään syytä miksi vaihtaisin merkkiä jatkossakaan.

5. matuu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Tuntuu ainakin, että nokia pihistelee aina jotain ominaisuuksia, eli puuttuu vaikkapa radio tai autofocus jne...
    Ite en nokiaa tällä hetkellä ostais, kun en älyluuria tarvi ja muita ei ajatellakaan. SE on juurikin sen takia nyt käytössä että sain kaikki tarpeelliset (tai siis kivat) ominaisuudet samassa paketissa.

6. Pry-

Tykkäykset:
    0
    Niin joo, tosin SE:n peruskäyttis on paljon kehittyneempi kuin Nokian S40 ja Windows Mobile on kehittyneempi kuin S60.

7. Seawolf

Seawolf

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Acro S + Dna, Tipo + Sonera, SE Z800i + Dicame
    Joo

Jos halua kumisaappaat tai pyöränrenkaat, ostaa nokian.

Jos taas puhelimesta kyse, niin se on SE.

Taitaa ne kotien ja mummojen puhelimetkin olla made in L&M Ericsson.

8. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Totta. Kommutkaan ei enää ole parhaita älyluureja kun Qtek 9000 kiilasi niiden ohi :)

Samppa teki taas ennen lähes koko ajan samannäköistä luuria, Nokia taas teki laatikkosimpukoita, Siemens mitäänsanomattomia ja SE kivannäköisiä luureja. Ei sitä täydelistä merkkiä löydä koskaan, merkkien välillä hypitään sitä mukaa kun kivoja luureja löytyy. Itellä ollut Nokia, Motorola ja HTC (=Qtek) tulossa. Nokia tekee ihan varmoja perusluureja, mutta jos sattuu saamaan maanantaikappaleen niin se todellakin on maanantaikappale, ilmenee esim. kaatuiluna, sammuiluna jne.

Siemenseillä on hyvä tapa päivittyä kotona.

9. laspa

laspa

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 640 /SGS3 4G
    No omat kokemukset:

Nokia: Ei hyvä. Vain ongelmia ollut, sekä uusissa että käytettynä ostetuissa. Vain N5100 on toiminut moitteetta mulla, mutta siitäkään en pitänyt näppäimien takia.

Motorola: Joskus aikanaan mulla oli t191, ja paras puhelin noista samantason puhelimista mielestäni (3310 jne). Uusista en osaa sanoa.

Panasonic: Veljellä oli jokin panasonic, en muista mallia, kuitenkin gd-jotain, semmonen jossa ei ollut antennia ja tykkäsi kovasti, kuulemma hyvä puhelin. Uusista vaikee sanoa mitn.

SonyEricsson: k500i paras luuri mikä mulla ikinä ollut. Ehdottomasti. Niin käytettävyyden, ominaisuuksien kuin hinta-laatu-suhteenkin katsottuna.

Siemens: Käyttänyt (tai ainakin koekäyttänyt) A60, C60, C65, M65, malleja ja lisäksi joitain vanhempia ja vain c65:stä on moitittavaa: hidas softa ja huono joysticki. Muuten vain positiivisia kokemuksia Siemensistä.
    EDIT: Siemens CF62 jäi listalta pois. Siinä on just semmonen "maanantaimalli" mitä olen kuullut, useammasta lähteestä.Itseen ole kuin kokeillut ko. mallia. Eli ei toimi, ei.

10. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Joka merkillä omat helmensä ja paskanpalansa.

11. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Nimenomaan ja sitä taistelua täällä topikissa on hyvä käydä.
    Mun mielestä siemens on ihan syvältä suurin osa malleista.
    Ja nokia ei paljoa sen parempi ole.

12. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Pihisteleehän se SE:kin, vai onko w800 tai k750i esim älypuhelin.. Kyllä muuta roipetta sitten löytyy..

13. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Nokia on kokonaisuutena ylivoimainen ykkönen.

Nokia on suurista valmistajista juuri tällä hetkellä aikasta ylivoimainen ominaisuuksien saralla. Uusimpien mallien näytöt on markkinoitten huippua, 3 megapikselia tulossa 2006 alussa, videoissa korkeimmat resot, WLAN:ia, löytyy pikapuheet, pikaviestit/Presence monista monista malleista jne...lisäksi radioa löytyy paljon...musiikkipuhelimissa Nokia on juuri tällä hetkellä vielä toistaiseksi altavastaaja muttei välttämättä kauaa. Huhujen mukaan Nokian tekniikkapommitus jatkuu (optinen zoom esimerkiksi tulossa). S60-mallien osuus Nokian mallistosta tulee kasvamaan, pikkuhiljaa malleista suurin osa on jo niitä. Yrityspuolella Nokia on aika vahva myös Euroopassa kun saavat E-sarjan myyntiin. E60/E61/E70/9300/9500-linja on vahva.

Esimerkiks Samsungeista ei löydy Suomesta missään mallista pikapuhe-, pikaviesti- tai Presence-ominaisuuksia. Oikeastaan kokonaisuutena katsottaessa Samsungin malleissa on markkinoiden huonoimmat ominaisuudet. Toki esim. D600:ssa on yhdet peruspuhelinten ykkösominaisuudet.

Siemens on myös surkea tapaus nykyään. Suomessa myyvät lähinnä halpakamaa. Ens vuonna nähdään miten homma lähtee BenQ:n alla toimimaan...toivottavasti paremmin. Toistaiseksi ensi vuoden alkuun vasta julkistettu halpakamaa.

14. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    itse olen käyttäny montaa puhelinmerkkiä, pääsääntöisesti nokiaa. Aina välillä hairahduin ja ostin jonkun muun merkkisen puhelimen... Melkein heti vaihtui puhelin takaisin nokiaan. Viimesin ostos oli samsung, koska merkkiä en ollut ennen omistanut. ja täytyy sanoa että Nokialaisten jälkeen Samsung oli täydellinen ostos. Puhelin pysyi päällä normaalisti, ei jumittanut yms...
    Nyt sitten vaihdoin sampan Eten P300:een. Saa nähdä minkälainen vehje se on. Todennäkösesti jatkan tästä eteenpäin samsungien omistajana... S-E:tä mulla ei ole vielä koskaan ollu, mutta olen jostain saanut kammon puhelimia kohtaan enkä ikinä ole edes ajatellutkaan tota merkkiä.
    Ja surkein floppi oli benefon Q. Puhelin ei toiminut, ei sitten ollenkaan. Kokoajan huollossa, kokoajan tuli lisää vikaa. Onneksi pääsin siitä paskasta melko kivuttomasti eroon.

15. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Itse olen täysin SonyEricssoneitten miehiä kuten isäkin. Nokiassa oli aina jotain vikaa. SonyErkeissä on ollut huomattavasti vähemmän vikaa. Motorolaa olen myös koittanut, mutta käyttis oli jotenkin erittäin epäkätevä. Ja muutenkaan ei oikein iskenyt. Eli siis SonyErkkejä käytän ja tulen tulevaisuudessakin käyttämään.

16. Pry-

Tykkäykset:
    0
    Nokia on tällä hetkellä ylivoimainen ominaisuuksien saralla, kun heidän ensi vuoden malleissa on paljon ominaisuuksia.

17. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Hehe :D

Ei Nokia kyllä mikään ylivoimainen ole, videokuvauksessakaan ei ole kummoinen reso, kyllä esim. Xcutet kuvaavat VGA:ta sillä aikaa kun Nokia mainostaa CIFiä jotenkin mahtavana asiana. 3 Mpix meni jo kauan sitten :D Pienemmät valmistajat tekee samat asiat jo paljon aikaisemmin kuin nokia, mutta Nokia saa ne tuntumaan uusilta mainoskampanjoidensa avulla.

18. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Isoista valmistajista on.

Nokialtakin pitäisi olla ensimmäinen VGA-videota kuvaava puhelin (6280) kaupoissa vielä tämän vuoden puolella.

No ei niitä kovin laajasti ainakaan täälläpäin ole toistaiseksi näkynyt...Euroopassa ei kovin montaa kolmen megapikselin luuria myydä, toki niitäkin on.

19. Wilppa

Wilppa

Tykkäykset:
    0
    No joo kameroissa ja muissa pienet valmistajat ovat edellä, mutta sitten esim. softa-puolella ollaan aika lailla vaikeuksissa (esim. X-cute dv1 ei javatukea.)

20. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Jep, eikä pahemmin taida löytyä Push to talkia/Presenceä/pikaviestejä/WLAN:ia/UPnP:tä/suoratulostukea/...jne myöskään.

Sanotaan nyt vaikka sitten, että Nokia ei ole ylivoimainen ominaisuuksissa vaan ominaisuuksien laajuudessa. Huomaa hyvin esimerkiksi tulevasta uudistuneesta puhelinvertailusta sitten...

Jaa tämä viestiketju