1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mielenkiintoinen tilanne

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Karu Jaetkae, 28/6/03.

1. Karu Jaetkae

Tykkäykset:
    0
    Laittelin äsken asiakkaalle ilman suurempaa kiirettä 3510i:n täysin pelikuntoon. Samassa yhteydessä Telen vanha kortti vaihdettiin uudeksi. Jouduin laittamaan vanhan kortin toiseen puhelimeen, koska asiakas ei muistanut numeroansa ja soitin omaan puhelimeeni nähdäkseni sen.

Turisimme niitä näitä tutuista suvuista ja odottelin palveluasetuksienkin tulot uuteen korttiin ja esittelin vielä Tolpankin toiminnan.

Ja kas kummaa, vasta asiakkaan lähdettyä huomasin, että vanha kortti pelitti edelleen toisessa puhelimessa. Tosin tässä vaiheessa asia huomattiin ilmeisesti jossain muuallakin koska kerkisin avata puhelimen takakannen ja katsoa että mikähän kortti siellä nyt oikein on niin siinä yhteydessä kentät sitten silmieni edessä haipuivat.

Jäin miettimään, olisiko teoriassa näitä kortteja voinut hetken aikaa käyttää päällekkäin samaan numeroon?

Toki tiedän, mitä Soneran tekninen vastaa mutta onko kukaan kokeillut käytännössä pelittääkö yhteys hetken kahdelta kortilta?

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos tarkoita pelittämisellä että kortti on sisässä ja puhelimen näytössä näkyy operaattori teksti, tilanne aivan normaali, puhelin ei vielä tiennyt ettei sen kotti toimi, paikallaan olessa luuri saattaa olla vaikka tunnin kuvailemassasi tilanteessa. Puheluita ei voi vastaanottaa eikä soittaa, soittoa yrittäessä tai solua vaihtessa luurikin tippusi verkosta.

3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itse olen huomannut saman asian. Kun olen sulkenut liittymän, puhelimessa on vielä voinut olla kenttiä siihen saakka, että on yrittänyt soittaa. Silloin kentät ovat hävinneet, eivätkä tulleet enää takaisin.

4. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Jep, saattaa mennä useitakin tunteja ennen kun vanhasta kortista katoaa kentät. Jos puhelin on koko ajan samalla alueella, se ottaa yhteyttä verkkoon vain muutaman tunnin välein ja huomaa vasta siinä vaiheessa ettei homma enää toimikaan. RL:lla taitaa olla aika 4h, Soneralla olen huomannut 4 tai 6h aikoja alueesta riippuen, ajan näkee Nokian netmonitorilla.

Jaa tämä viestiketju