1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Microsoftin tarkka liikkeentunnistus voi tehdä peliohjaimet tai hiiret turhiksi

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 28/6/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]

    Kun Microsoft aikoinaan julkaisi Xbox One -pelikonsolin, kerrottiin Kinect-liikkeentunnistimen olevan olennainen osa järjestelmää. Sittemmin Microsoft kuitenkin toi halvemmalla tarjolle Xbox Onen ilman Kinectiä, eikä tuleva Xbox One S edes sisällä enää Kinect-liitäntää. Vaikka Kinect on konsolipelimaailmassa jäänyt selvästi paitsioon, on Microsoft löytänyt sille uusia sovellutuksia virtuaalitodellisuuden parissa.

    Microsoftin tutkijat ovat kehittäneet käsien ja sormien tunnistuksen hurjasti entistä tarkemmaksi Kinectin avulla, ja uusi järjestelmä saattaa luoda houkuttelevia ohjausmahdollisuuksia virtuaalitodellisuuskäytössä.

    Käsi sormineen on monimutkainen ja vaikeasti seurattava kohde, mutta tutkijat ovat onnistuneet luomaan uuden menetelmän käden mallintamiseen ja liikkeen seuraamiseen. Järjestelmän sanotaan toimivan jo niin tarkasti, että käyttäjä voi tuntea virtuaalihahmon käsien olevan hänen omansa. Vaikka ohjelmiston pyörittäminen vaatiikin laskentatehoa, se voidaan saada toimimaan tarkasti ja sulavasti kuluttajaluokan laitteilla.


    Järjestelmän ansiosta käyttäjä voi nähdä omien käsiensä liikkeet reaaliajassa virtuaalisessa ympäristössä, mikä saa erilaiset askareet tuntumaan luonnollisemmilta kuin erityisten ohjainkapuloiden liikuttelu. Tutkijat ovat myös todenneet, ettei varsinainen kosketuksen puute ole suurikaan haitta. Virtuaalisista ohjaimista voidaan esimerkiksi tehdä niin ohuita, että käyttäjä voi painaa sormensa yhteen, jolloin syntyy mielikuva esineen koskettamisesta. Samoin tutkijat toteavat, että näkö ja kuulo voivat auttaa luomaan mielikuvaa jonkin todellisen esineen koskettamisesta.

    Microsoftin järjestelmä on tässä vaiheessa vielä puhtaasti tutkimus- ja kehitysvaiheessa ja ratkottavia ongelmia sekä viimeistelyä riittää vielä, mutta järjestelmää on kuvailtu lupaavaksi niin pelaamisen kuin myös esimerkiksi käyttöliittymäsuunnittelun kannalta.

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju