1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Memory Stick muistikortit

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja nalle, 28/7/05.

1. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen ensimmäistä kertaa tekemisissä Memory Stickien kanssa Z800i:n myötä. Kertokaapa siis mitä eroa on seuraavilla sanayhdistelmillä:

- Memory Stick
    - Memory Stick Duo
    - Memory Stick Pro Duo
    - Memory Stick Ultra II Pro Duo
    - Memory Stick Extreme III Pro Duo

Hintaeroja näyttää ainakin tulevan esim. Pro Duon ja Ultra II Pro Duon välille aika lailla. Onko kyse lukunopeudesta vai mistä? Onko näiden välillä jonkinlaisia yhteensopivuusongelmia (tietty kone vaatii tietyn kortin)?

Kiitos sille/niille jotka jaksavat vastata tähän ehkä vähän yksinkertaiseen kysymykseen.

2. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Googlettamalla en saanut selville juuri muuta kuin että Duot on fyysisesti pienempiä, eli näitä mitä kännyissä esim. käytetään. Pro:t taas ovat muistiltaan isompia, nopeampia ja turvallisempia...

Mukaan tuli vielä MagicGate-nimitys, joka tarkoittaa
    Eli ilmeisesti esim. soittoäänet voivat olla "lukittuja" (copyright-protected) joita kykenee siis tallentamaan vain MagicGate Memory Stickeille. Näin minä ymmärsin...

Ultra II Pro ja Extreme III Pro nimitykset edelleen menevät yli hilseen... Lieneekö näistä jommallakulla jotain tekemistä tuon MagicGate systeemin kanssa?

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    En ole itse syvällisesti perehtynyt tähän asiaan, mutta joltain kamerafoorumilta voisi myös löytyä apua. (Nuo muistikortit käytössä Sonyn kameroissa.)

4. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eipä tahdo oikein mistään löytyä...

Suurin ongelma tässä on vain se, vaatiiko matkapuhelin aina tuon MagicGate-kortin ja mitkä korteista ovat tuollaisia. Tuota kun esim. nettikaupoissa ei läheskään aina mainita...

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    No ei käsittääkseni vaadi. Ainakaan P800:n tuotetiedoissa ei puhuta halaistua sanaa MagicGate-korteista.

6. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikä minkään muunkaan SE-puhelimen. Silti mietityttää tuo "copyright-protected content". Itselläni ainakin äänivalikossa parin tilatun soittoäänen kohdalla tuollainen avaimen kuva, eli lienee jollakin tapaa lukittu. Eli mahtaneeko tuolla MagicGate-ominaisuudella olla jotakin vaikutusta noihin...

Saattaapi olla, että murehdin turhia ja teen taas yksinkertaisesta asiasta monimutkaista... :)

7. Seawolf

Seawolf

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Acro S + Dna, Tipo + Sonera, SE Z800i + Dicame
    Mulla on z800i:ssä
    SanDisk Memory Stick PRO Duo Mobile 1.0GB.
    Pakkauksen etupuolella lukee: "Mobile Phone Ready".
    ja takapuolella:" Embedded MagicGate technology for safe transfer of copyright protected content."

Ihan tyytyväinen oon siihen ollu. Eikä ainakaan sen kanssa oo ollu mitään ongelmia. Soittoääninä oon käyttäny tavallisia täyspitkiä mp3- kappaleita.
    Ja vaikka niitä mp-3:sia jokunen siellä on mahtuu kuviakin kivasti.

8. Mawerick-

Tykkäykset:
    0
    onko kellään kokemusta SE S700i:n kanssa, että olisi memory stick pro duo kortti siinä?

9. Mawerick-

Tykkäykset:
    0
    Onkos kellään tietoa oisko S700i:hin päivitys jonka myötä MS Duo Pro palikat kävisi myös siihen ja muistin määrää saisi sitä myötä lisättyä 1Gt:hen tai 512mb:hen.Ja mistä nämä päivitykset saisi?

Entäpä onko ko. luurin joskus tulossa Operan selainta?

Jaa tämä viestiketju