1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

ME45 vs. uudet

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Ginger, 12/10/04.

1. Ginger

Tykkäykset:
    0
    Vanha A50:n alkaa vedellä viimeisiään ja uusi pitäisi saada tilalle. Ennen tätä minulla oli M35i, johon olin hyvinkin tyytyväinen, kestävä ja toimiva puhelin (vaikka onnistuinkin lopulta sen hajoittamaan). A50 toisaalta on ollut aika pettymys, nitisee ja natisee ja muutenkin toimii epävarmasti.

Miten nämä uudet halvat Siemensit (M55,MC60 jne.) vertautuvat vanhaan ME45:een? Yksi vaihtoehto olisi että hankin käytettynä tuollaisen ME45:n, joka on ilmeisestikin erittäin kestävä ja toimiva. Toisaalta noissa uusissa malleissa tulisi toki "paljon" lisäominaisuuksia, mutta niiden tarpeellisuus on vähän niin ja näin.

Eli kannattaako hankkia ME45, jos tarvitsee lähinnä hyvää peruspuhelinta? Miten esim. akun kesto vertautuu näihin uudempiin? Kestävyydessä uskoisin ME45:n vetävän ainakin pidemmän korren.

Kiitos.

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Me45 Kanattaa ehdottomasti hankkia, jos saa edullisesti (~50e). Puhelin on kysytty malli kovaan käyttöön. Ostaessa on syytä varmistua, että tiivisteet ovat ehjät. Lyhyehkön ajan sisään puolenkymmentä on kulkenut kauttani, ja vain yhdessä oli jokin yhteysongelma, joka tosin huollossa saatiin korjattua.

3. arjal Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    37
    ME 45

ME 45 on kova sana. Akku kestää hyvin eli selvästi paremmin kuin S 55:n.
    Jostain saattaa löytyä jopa uusia ja ainakin käytettyjä takuullisiä.

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ja luurin takuun voi tarkistaa tuolta löytyvin tiedoin.
    Eli akkukotelossa olevassa tarrassa on oikeassa yläkulmassa kirjain ja numero, HelpDesk kysyy tätä tietoa josta selviää luurin valmistusajankohta, tehdastakuu on siitä 27kk:tta eteenpäin.

5. joggey

Tykkäykset:
    4
    Kokemusta vain yhdestä yksilöstä. Ollut reilut pari vuotta päivisin puhelinkäytössä ja iltaisin jatkuvasti gerpsimodeemina. Toimii hienosti. Ei käsitelty silkkihansikkain, mutta naarmuja ei ole pahemmin tullut, tuntuu olevan jämäkkää tekoa. Akku luonnollisesti tuollaisessa käytössä kuollut, mutta uusia tuntuu saavan vielä edullisesti.

Näppäimistö kohtalaisen tunnoton, joten himotekstaajalle ei paras valinta, muuten varmasti vieläkin oikein hyvä valinta, jos Siemensin käyttöliittymän logiikan kanssa pystyy elämään.

6. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    no näppöimet on paremmat kuin A50 : ssä, missä oli todella tunnottomat näppikset.

7. Jaune

Tykkäykset:
    0
    Mulla ollut ME45 kovassa käytössä jo parivuotta ja tyytyväinen täytyy olla.

Tosin nyt ihan viime aikoina on joku häikkä akun lataamisen kanssa että kun akku täyttyy puhelin sammuu. Tämä pikkasen ärsyttävää koska käytän puhelinta modeemina ja akku on lähes joka ilta nukkumaan mennessä tyhjä ja luuri täytyy laittaa lataukseen yöksi... ja ei oo yks eikä kaks kertaa kun oon nukkunut pommiin kun se on sammunut ja herätyskello ei oo herättänyt :p

Mutta suosittelen, itse olen jo meinannut vaihtaa puhelinta muutaman kerran mutta kun täällä lukee aina noita kauhu tarinoita noitten uusien luurien ongelmista niin oon pysynyt tässä :p ja muksulle hommasin n-gagen ja nyt 4 viikkoa ollut huollossa... joten ei uskalla vaihtaa :)

8. Ginger

Tykkäykset:
    0
    Kiitos kaikille kommenteista. Tulin sitten hankkineeksi juuri tuollaisen käytetyn ME45:n, takuutakin on vielä jonkin verran jäljellä. Toivottavasti kestää käytössä.

9. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Uusin softa on v30, joten takuun puitteissa kannattaa vielä päivittää jos on kovin vanha luurissa sisässä.

Jaa tämä viestiketju