1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

MC60 Akun kesto

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja mannemersu, 30/12/03.

1. mannemersu

Tykkäykset:
    0
    Kuinka kauan muilla akku kestää? Ohjekirja lupaa 100-300 minuuttia mutta minulla uudenkarhea (10 kertaa ladattu) akku kestää alle tunnin puhetta.

2. glottis78

Tykkäykset:
    0
    Ja et muuta puhelimella tee kuin puhut? Et siis mitään muuta... ja kai muistit ensin ladata luuria 18-tuntia ja sitten kuluttaa akun aivan tyhjiin pari kertaa ennenkuin käytit sitä uudelleen?

Jos näin on niin sitten voipi kyseessä olla "viallinen" akku :)

3. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    tuo saattaa kyllä olla normaalia, pura vielä pari kertaa akku tyhjäksi ja lataa täyteen. Jos ei ala vielä 5 latauskerran jälkeen toimimaan vie akkusi vaihdettavaksi

4. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Mulla kesti työkäytössä 2päivää.

5. Sir Buzku

Tykkäykset:
    0
    m55:Dessä tarvittiin 6 latausta koko toimivuuden aikaan saamiseksi.

6. misucat

Tykkäykset:
    0
    Joo, mä huomasin saman. Valittelin tuolla jossain että akku kestää vaan pari päivää, mutta näköjään muutaman latauksen jälkeen saa vasta täydet tehot irti. Nyt kestää hyvin :)

7. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Nämä eivät päde litiumakkuihin. Litiumakku ei varsinkaan pidä tyhjäksi purkamisesta. Mutta se pitää paikkansa, että vaaditaan useampi lataus aivan täyteen, ennen kuin akun suorityskyky on parhaimmillaan.

8. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Kyllä tuo on alkuun hyvä tehdä myös litium akulle!
    eli ladata pitkälataus ja käyttää tyhjäks ja taas pitkä lataus, joku kolmisen kertaa.

9. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    "Pitkäksi" (ja varmasti täyteen) lataukseksi riittää se, että latauksenosoitin pysähtyy ja siihen ladataan tunti pari päälle. Suotta ladataan yli puolta vuorokautta. Ja kuten jo todettu, pitkä lataus kannattaa tehdä alkuun useammin, kuin kerran.

En lisäksi ymmärrä, mistä pukkaa päälle tämä kehoitus litiumakun käyttämiseen tyhjäksi, kun se koski nikkeliakkuja.

Jos tulee lähipiirin kanssa puheeksi uuden (litium-) akun lataus, minä ainakin varoitan kaikenlaisten myyjien (ei mitään henkilökohtaista, mutta tämä sama asia tulee aina eteen) vanhentuneita neuvoja uskomasta.

Nyt varmaan joku myyjä kommentoi, kun amatööri on kommentoinut.

10. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itselläni on tapana suositella lithiumakulle ensimmäistä latausta juuri edellä mainitulla tavalla. Eli täyteen ja pari tuntia yli. Tyhjäksi päästämisestä en yleensä puhu mitään, sillä en katso sen olevan tarpeellista. Nikkeli-metallihydridi akuille suosittelen 16 h esilatausta ja sen jälkeen pari seuraavaa latausta tyhjästä ja myöhemminkin silloin tällöin tyhjäksi päästämistä ja aina täyteen asti lataamista, eli ei vajaita latauksia.

11. lapa86

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE W800i
    mulle liikkeessa sanottiin, et ei kannata paastaa li-ion akkua ihan tyhjaksi. on kuulema huonoksi agulle. ugh

12. Unski

Unski

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 & Huihai P9
    Mulla kestää 1-2 vrk vähäisellä käytöllä. Puhelin on kuukauden vanha, käytettynä ostin vähän aikaa sitten. Sais tuo vähän paremmin luvan kestää kyllä...
    EDIT: kesti se nyt jopa 3vrk kun ei tullu soiteltua juuri ollenkaan.

Jaa tämä viestiketju