1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Matkapuhelinta hankkimassa

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Syvertse, 17/7/08.

1. Syvertse

Tykkäykset:
    0
    Elikkäs olen tässä kytkyä ottamassa Soneralta (heille kun töitä teen) ja pitäisi nyt valita kännykkä mallia. Olen kolme vaihtoehtoa itselleni tähän nyt valinnut eli mielipiteitä kaivattaisiin.

Vaihtehdot: N95 8GB, E71 ja iPhone 3G

Kriteerit:
    1. Musiikin äänenlaatu kuulokkeilla
    2. Akun kesto
    3. WLAN käyttö
    4. Muut multimediaominaisuudet

Haluaisin myös kysellä onko noissa malleissa ollut mitään tyyppivikoja tai muita huonoja kokemuksia. Kiitokset etukäteen vinkeistä! :)

2. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    1. Musiikin äänenlaatu on ainakin omien kokemusteni perusteella kuulokkeilla aikalailla samaa luokkaa, tosin en mikään hifisti olekaan.

2. Akun kesto on E71:ssä ja iPhonessa astetta parempi kuin N95:ssä suuremman kokonsa vuoksi, mutta ei mitenkään ratkaisevasti.

3. WLAN-käyttö onnistuu kaikilla kivuttomasti.

4. Muut multimediaominaisuudet nyt ovat sitten aika pitkälle makuasioita, toiset pitävät iPhonen softista, toisille riittää hienosti Nokian ominaisuudet.

Mutta parhaiten se selviää kokeilemalla liikkeessä noita malleja ja valitsemalla suosikkinsa.

Jotenkin tuli mieleen että kyseessä voisi olla trollaus jolla koetetaan jälleen luoda uutta iPhone vs Nokia -ketjua...

3. Syvertse

Tykkäykset:
    0
    Ei ole trollaus kyseessä, vaan ihan oikeasti harkinnan alla nämä ovat. N95:stä olen kokeillutkin ja ihan näppärä vehjehän se on. Noita kahta muuta ei ole mahdollisuutta kokeilla, joten siksipä täällä kyselen, Ilmeisesti E71:ssä ei 3.5mm stereoliitäntää ole?

4. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Äkkiäkös sitä vaikka heti huomenna johonkin Veikon koneeseen tai Sonera Pisteeseen menet noita näpräämään. Ja ei, 3,5mm liitäntää ei ole, mutta sen saa siihen erillisellä adapterilla.

Mutta tosiaan jos täällä erehtyy kysymään Nokian tai iPhonen paremmuutta, niin äkkiä saa sodan leimahtamaan täyteen mittaan.

5. JPW™ Vieras

8GB:n N95 itse olen todennut erittäin hyväksi. ja 8GB on riittävästi musiikki tilaa mulle. Ja mikä positiivisinta, tästä löytyy 3,5mm plugini.

6. Syvertse

Tykkäykset:
    0
    Mites tuossa N95:ssä äänenlaatu? Olen kuullut monesta lähteestä, että laitteella musiikkia kuunneltaessa voi havaita taustakohinaa. Pitääkö paikkansa 8GB mallissa uusimmalla firmwarella? Uusimmasta firmwaresta puheenollen siinä taisi tulla mukana ruudun automaattinen rotaatio puhelimen asennon mukaan.

iPhonesta taas sen verran, että koska laite ei moniajoa hanskaa ei musiikin kuuntelu nettiäsurffatessa taida onnistua?

7. Rewes

Rewes

Tykkäykset:
    0
    Kyllä toi onnistuu ja jopa oikein hyvin. Tupla painallus tuo musiikkisoittimen pikapainikkeet Safarin "päälle", joten ohjelmasta toiseen ei tarvitse erikseen hyppiä, jos haluaa vaihtaa biisiä tai laittaa pauselle.

Itselläni on siis iPhone, mutta en kyllä osaa sanoa onko se varsinaisesti parempi kuin Nokia N95. Netin selailu iPhonessa on kyllä toteutettu esimerkillisesti, jos sitä pitää tärkeänä ominaisuutena.

Jaa tämä viestiketju