1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Matkapuhelininfo ja SpamCop

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja Kotkis, 30/10/02.

1. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Käyttääkös kukaan muu MailWasher-nimistä sähköpostien "pesuohjelmaa"?
    Itse olen nyt n. viikon-pari käyttänyt ja ihan asialliselta ohjelmalta mielestäni vaikuttaa: ohjelma hakee palvelimelta viestien otsikot ja sitten itse voi päättää, haluaako sen ladata, tuhota vai "bouncata" (viimeisin tarkoitettu spämmereitä vastaan, lähettää vissiin tekaistun "osoite ei käytössä" -viestin takaisin).
    Ohjelman asetuksista voi myös valita kohdan "Check the origin of the email against DNS spam Blacklist servers" - tällöin ohjelma varoittaa, että nyt taitaa viesti sisältää spämmiä...
    Hämmästyksekseni huomasin tänään, että Esalta tulevat ilmoitukset uusista vastauksista "tilaamiini" aiheisiin on nyt varustettu varoituksella: Origin blacklisted by SpamCop!! Esim. eilen ei tekstiä vielä ollut.
    Miten & kuka on saanut moisen varoituksen aikaan??! Mitenkäs se spamcoppi oikeen toimii? Saako sinne kuka tahansa ilmoittaa, että tuolta tulee spämmiä ja ne lisää sen muitta mutkitta mustalle listalleen??
    Aika erikoista - en minä ole kyllä koskaan saanut Esan osoitteesta mitään, mitä en ole pyytänyt.
    Muilla kokemuksia?

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Toi Blacklisted servers tarkoittaa käsittääkseni palvelimia, joiden kautta on lähetetty spammia. En tiedä millä menetelmällä noita palvelimia sinne lisätään, mutta todennäköisesti jos valituksia tulee tarpeeksi monta tietystä palvelimesta, niin se lisätään mustalle listalle.

Esan osoitteen kanssahan tuolla ei välttämättä ole mitään tekemistä, ennemminkin palveluntarjoajan sähköpostipalvelimen jota Esa käyttää. (Esalla siis ei todennäköisesti ole mitään tekemistä koko spämmin kanssa.)

No nämä olivat aika teoreettisia pohdintoja, toivottavasti niistä oli jotain apua.

3. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ahaa... eli olis sitten joku muu kuin matkapuhelininfo.com, josta on valitettu ja sen takia myös tämä joutuisi mustalle listalle...? Ehkäpä se on niin, vaikka aika epäreilulta tuntuu. Minä olen jotenkin luullut, että se olis nimenomaan tuo lähettäjän loppupääte, joka pistetään mustalle listalle.
    Eipä tämä tietysti minua mitenkään haittaa - MailWasherissa voi erikseen laittaa lähettäjän "friends"-listalle, jolloin se ohittaa kaikki tällaiset filtterit - mutta ajattelin vain informoida Esaa (ja muita käyttäjiä), että voi halutessaan ottaa asiasta selvää, jos joku on vaikka kiusoillaan saattanut tämän domainin mustalle listalle. Mutta ehkäpä siitä ei sitten olekaan kyse.

Jaa tämä viestiketju