1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Matkapuhelinetu @ 372€ mikä luuri?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja oltorno, 3/2/14.

1. oltorno

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Note3
    1,5v vedelty omalla luurilla töissä ja nyt tuli sitten kysästyä niin saisin matkapuhelinedun. Luurin hinta kuulemma pitäisi olla 200-300€ alv 0%. Eli tuo 372€ max hinta alveineen.

Ongelmahan lähinnä on nyt se kun mulla on jo Note 3. Tuota ennen mulla oli 1,5v Note 1. Eli tuosta nyt voi päätellä, että kovin olen tykästynyt ks. malliin.

Yrittänyt kattoa mitä malleja mitä tossa 300€ nurkilla pyörii, mutta ei oikein mikään kiinnosta. Tykännyt tuosta noten isosta näytöstä ja kynällekkin sillon tällön löytyy käyttöä töissäkin.

Heittäkääs nyt säkillinen perusteluja millä saisin perusteltua tuon Note 3:sen itselleni. Tosin kunnallisella niin tiedä sitä auttaako perustelut edes. Kaikki mikä liittyy työntekijän palkkaa ja vastaavaan tuntuu olevan hyvin hyvin vaikeaa. Huomattavasti helpompaa on vuotaa rahaa ulkopuolisille...

Työnkuva karkeesti lääkintälaitekorjausta, sähköhommia, arkkitehti/sähkö/lvi kuvia tulee kahteltua. Etäohjaus luurilla olis varmaan mihin vois yrittää perehtyä ja sillä perustella.

Jos ei keksi mitään järkevää tolla 300€:llä yks varmaan on jos jatkaa oman luurin käyttöä, mutta talon liittymällä. Vähän tyhmää siinäkin on missata se 300€... Tosta notesta kun varmaan sen 400€ heittämällä saa käytettynä.

2. Tune Vieras

Meillä oli entisessä firmassa käytäntönä jos luuri maksoi yli sallitun, niin työntekijä maksoi ite loput siitä. Voithan sä yrittää tommosta ehdottaa.

3. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Miksi ihmeessä hommaisit väkisin työluuriksi Note 3:n jos sulla sellainen on jo itselläsi?

4. oltorno

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Note3
    Koska sen maksaa työnantaja ja voin myydä vanhan pois... Sehän olis sillä selvä jos saisin 300€ kouraan ja jatkaisin vanhan luurin käyttöä, mutta ei onnistu.

Epäilen, että onnistuuko edes se, että jos pidän vanhan luurin ja liittymä työnantajalta koska silloin luuri olisi minun omaisuutta, mutta sillä pääsisi mm. työnantajan verkkoon jne. Todennäkösesti se ladataan täyteen paskaa tietoturva softaa yms. joten sen pitäisi olla uusi luuri.

Tota lopun maksamista voi yrittää. Kunnallisesta en tosin tiedä kun jos täällä vaikka himoitsee roskikseen menevää tavaraa niin helpompaa on hakea se ehtoolla roskiksesta kuin yrittää maksaa siitä jonnekkin jotain. Käteisellä jos ostat jotain talolle niin rahoja ei saa koskaan pois.

5. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Itse käytän henkilökohtaista luuriani työnantajan liittymällä. Erona sitten niihin nähden jotka käyttävät myös työnantajan tarjoamaa puhelinta on se että voin käyttää juuri sellaista luuria kuin haluan ja se on minun vaikka lopettaisin kyseisessä työpaikassa.
    Meillä ei tosin ole niin tarkaa tietoturvan osalta, että jotain erillisiä tietoturvasoftia pitäisi asentaa koska käytännössä käytän puhelimessa vain firman sähköpostia.

Eli sinulla ei siis ole parhaillaan myöskään työnantajan liittymää? Jos näin, niin ota työluuriksi vaikka Lumia 925 Elisalta?

6. oltorno

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Note3
    Mulla ainakin olis haaveena päästä verkkoon kiinni sillä. Jotta sais maksimaalisen hyödyn... Sähköpostit tulee jo uudelleen välitettynä gmaliin. Pitänee selvittää lisää tuota asiaa. Meillä ei ole kuin parilla vanhalla pierulla firman luuri ja ne on pelkkään soittamiseen...
    Meille asennetaan juuri gambron toimesta uutta dialyysin puhdasvesi konetta ja sen parina olevan läppärin etäohjauksesta laite-edustaja muistaakseni taisi mainita team viewrin tai joku muu vastaava se oli mihin itse olin törmännyt kun itse noilla leikkisin kännykän kanssa. Oishan se hienoa päästä siihen kiinni omalla luurilla. Samoten kiinteistövalvonta. Konehuoneesta pääsis suoraan kännyn kanssa näppäämään kun nyt paikotelleen vaati sitä, että toinen koneella ja toinen konehuoneessa...

7. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    No juu, noilla vaatimuksilla kannattaa unohtaa muut kuin Android. :/

8. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6605
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Teamviewer löytyy kaikille alustoille

9. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Toimiiko myös yhtä hyvin joka alustalla?

10. oltorno

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Note3
    Tuli vähän kyseltyä niin ylläripylläri eipä siihen mitään hienouksia saa eli etäohjausta ja talon fileihin pääsyä. Muutoin kuin jotain raksanetin filejä mitkä on netissä ja jos ite pitää jotain backuppia cadkuvista synkattuna johonkin dropboxiin tai vastaavaan, mutta sillonkin se pointti päästä aina tuoreimpiin kuviin puhelimesta ei oikein toimi.

Olihan se vähän kaukaa haettua kun kysymys on kuitenkin tälläsestä puljusta missä tulostimen asennukseen tarvitsee soittaa atk tukeen ja jos niitä ei satu heidän arkistosta löytymään niin laitetaan lähituki paikalle joka kurvailee paikalle 70km päästä sitten joskus kun tulee... Puhumattakaan jostain eksoottisesta ohjelmasta mikä pitäisi kiirellisenä saada koneelle. Joudut anomaan ensin lupaa asentaa ohjelman paikasta X missä varmaan suurennuslasilla katotaan mikä ohjelma se on ja saako sen asentaa. Tämän jälkeen tiimi Y suorittaa asennuksen. Ja itse revit vieressä hiuksia kun sähkömittareiden etäluku piti saada toimimaan perjantaina aamusta parin ohjelman asennuksella, mutta ei nyt astialle päästään vasta keskiviikkona. Kaikesta tästä hienosta maksamma 250e/kk per kone. Siis pelkästä atk tuesta.

No kuitenkin hakintaesitys täytetty Note 3:sella ja katotaan meneekö läpi. Tämäkin taas tätä byrokratian ihmeitä. Täytän monijäljennös lapun ja pyydän esimiehen nimmarin. Postitan lapun hankintatoimistoon jossa ihmiset tekee taikojaan lapulle ja kysyvät koko tekniikan yksikön johtajalta siunauksen. Jos siunaus tulee niin se siirtyy tekniseen varastoon joka tilaa sen jostain minkä jälkeen se sitten joskus varmaan tulee tänne.

Nyt kun tässä valitetaan niin valitetaan meidän varastostakin. Kaikki tavarat pitäisi tilata meidän omasta varastosta, mikä sijaitsee siellä 70km päässä ja sieltä kulkee tavarat 3x viikossa tänne. Ei siinä mitään, mutta varasto ohjelma on niin kryptinen, että sieltä ei löydä yhtään mitään. Tuotteista ei ole mitään kuvia vaan kuvauksia mitkä on usein sinnepäin. Uskon, että tuo on tarkoituksella tehty niin vaikeaksi ettei ihmiset yksin kertaisesti tilaa sieltä mitään. Onneksi saadaan käyttää paikallisia kauppoja + nettikauppoja vaikka teoriassa ei vissiin saataisi, ainakaan pääkallopaikalla vastaavat työntekijät eivät saa. Jos ei saisi niin tässä hajoaisi pää.

Se siitä avautumisesta kunhan ottaa vaan pannuun tuo kuinka vaikeaksi työnteko välillä tehdään.

Jaa tämä viestiketju