1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Matkapuhelin operaattorin valinta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja MB-320, 17/6/07.

1. MB-320

Tykkäykset:
    0
    Edessä olisi matkapuhelimeen sim-kortin hankinta , ongelmana on valita sopiva .
    Asun alue on K-Pohjanmaa .

Ongelmana on se , että puhelinta en varsinaisesti käytä kuulolaitteen vuoksi kovin paljon , kuin tekstiviestin osalta yhteydenpitoon .
    Tekstiviestejäkään en hirveästi lähettele .

Itse matkapuhelin muilla ominaisuuksilla ei ole mitään merkitystä minulle .

Tästä syystä ylläpito kulut pitäisi olla mahdollisimman pienet .

Olisikohan tuo Kolumbuksen K1 käyttökelpoinen ?

2. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    joo joku 69 liittymä eli K1, SL Ykkönen, TF Pulina tai dna Onni.

noista itsellä kokemuksia Ykkösestä ja onnista ja kumpikin on toiminut ihan ok.

sauniksella ja tf:llä asiakaspalvelu vain netissä/puhelimen päässä. dna:lla voit asioita myös myymälässä ja ilmeisesti kolumbuksen asiakkaana elisan myymälöissä? dna ja kolumbus taitavat olla myös ainoat joilta saat sim-kortin haettua liikkeestä, eikä tartte odotella sitä postista. ja jos simmi hukkuu niin saat helposti haettua uuden tilalle.

kuuluvuuksissa ei ole oikeastaan muita kuin paikkakohtaisia eroja nykyään. eli sillä ei juuri ole väliä minkä verkon ottaa käyttöönsä. toki kannattaa testata että juuri sun asuinpaikassa ei ole aukkoa jollaki op:lla. Tämän voit selvittää kun kysyt tuttavilta mitä ovat käyttäneet siellä päin.

3. albatross22 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsellä on kokemusta sekä DNA Onni että Saunalahti ykkönen liittymästä. Mielestäni molemmat toimivat yhtä hyvin ja liittymien hinnoittelu on hyvin kilpailukykyistä. DNA:n etuna on juuri tuo että saat sim-kortin suoraan liikkeestä, eikä Postin välityksellä. Näin ollen saat luultavasti myös ongelmatapauksissa helpommin palvelua suoraan DNA myymälästä.

Esimerkiksi alta olevasta osoitteesta voit vertailla eri liittymien hintoja, omien käyttömäärien mukaan:

http://gsm.filppa.com/

4. Slotte

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    UVTC.com; Laadukkaimmat 900 MHz matkaverkot Suomes Ruotsis &Norjas; puolisol dna 5½ vuoden asiakkuus
    Ylläpitokustannuksiin sisältyy myös administraatio -kulut esim. laskutuksen ja operaattorin ja liittymätyypin valinnan suhteen.
    Sen huomioon ottaen, voit valita joko:
    [ul][li]Sonera, peruskäyttöön, valitse pieni paketti, mutta aluksi yläkanttiin, vähitellen pienennät sitä.[/li][li]Go Mobile Prepaid mikäli jossain vaiheesa kuitenkin alat käyttää MMS.[/li][/ul]

Lisää kirjoitin aiheesta viestissäni:
    http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=552828&postcount=89

5. albatross22 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nyt en kyllä pysynyt mukana. Miksi ihmeessä valita Soneran liittymä tai Go Mobile Prepaid pieneen peruskäyttöön? Tulee paljon kalliimmaksi kyseiselle käyttäjälle. Ei ole väliä mihin liittymälaskuriin pistää pienen määrän puheluita sekä pienen määrän tekstareita, niin Sanalahti Ykkönen, DNA Onni sekä Cubio Save on ne ylivoimaisesti halvimmat vaihtoehdot. Ei millään pahalla, mutta pitää ehdottomasti olla Sonera fanaatikko, mikäli aikoo valita Sonera liittymän tähän käyttöön. Mitää luultavimmin kyseinen henkilö ei myöskään käy usein ulkomailla.

6. Slotte

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    UVTC.com; Laadukkaimmat 900 MHz matkaverkot Suomes Ruotsis &Norjas; puolisol dna 5½ vuoden asiakkuus
    Syytteesi: Olet väärässä noissa kaikissa väittämissäsi. Jos lukisit taustaani, mitä olen kirjoittanut jo aiemmin:
    http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?p=493188#post493188

T: katso vain, Sonera tarjoaa hyvinkin pieniä paketteja, (lisäksi lankaverkosta ilman kotisopimusta on edullisinta soittaa Sonera-verkkoon), S on näistä ja muistakin syistä kustannus-turvallisin valinta hyvin vähäiseen ja alkeelliseen käyttöön.

Go Prepaid on erinomainen tulevaisuuden kannalta pitkän tähtäimen panostuksena, koska mistä sen tietää jos vaikka 10 vuoden päästä MMS olisi aivan eri suosi-tasolla kuin tänäpäivänä! Eihän ne hinnastot takuita ole, eivät, mutta uskoisin ett Go Prepaid hinnastossa on kuitenkin oikea asenne, en tunne heitä henkilökohtaisesti ollenkaan, mutta näin olen analysoinut.

7. albatross22 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En voi nyt valitettavasti millään yhtyä tuohon Sonera "mainostukseen" :) Mielestäni Sonera on ilman muuta huonoin vaihtoehto pieneen peruskäyttöön. Miksi maksaa joka kuukausi reilusti enemmän, vain ollakseen Soneran asiakas?

Lisäksi minulla on huonoja kokemuksia Soneran asiakaspalvelusta. Eräs ystäväni joka osaa huonosti suomea soitti hiljattain Soneran asiakaspalveluun. Koska asikaspalvelija ei osannut tai viitsinnyt puhua ruotsia, niin hän löi luurin ystväni korvaan. Minulla oli Soneran liittymä vuosina 1997-2000, joten Sonera ei ole minulle mitenkään vieras yritys. Katson kuitenkin että sekä Saunalahdella että DNA:lla on vähintään yhtä hyvä asiakaspalvelu. Minun kokemusteni perusteella DNA:lla on näistä kolmesta paras asiakaspalvelu. Tiedän että DNA:lla oli ongelmia asiakaspalvelun kanssa vielä pari vuotta sitten, mutta tilanne on muuttunut radikaalisesti parempaan suuntaan. Matkapuhelinkäyttöni on ns. "peruskäyttöä", eli en käytä esim. 3G:tä. Ymmärän kuitenkin hyvin että Sonera mahdollisesti tarjoaa parempia palveluja kuin muut operaattorit, jos puhutaan ns. vaativista asiakkaista tai yritysasiakkaista.

8. edelpils

Tykkäykset:
    0

Ei pidä paikkaansa.

9. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eiköhän tämä orastava Sonera vs muut vääntö ole nähty jo tarpeeksi monessa ketjussa. Kysyjälle en sitä halvimmaksi vaihtoehdoksi väittäisi koska normaalilla laskuopilla se ei sitä ole useimmilla käyttäjäprofiileilla ole.

Vähäiseen käyttömäärään sopisi hyvin.

10. aimo Vieras

Tuo menee jo täydellisesti yli hilseeni. Esim. Elisalla ja Saunalahdella on MMS yli 0,10 €/kpl halvempi kuin Go prepaidilla. Tietysti jos haluaa maksaa tuplahintaa niin mikäs siinä.

11. Slotte

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuten saattoi huomata, sanoin kylläkin että Go Prepaid hinnastolla on oikea asenne.
    Kyllä mielestäni näin aivan oikein: kun viime vuonna jossain vaiheessa vertailin eri operaattorien hinnastoja, niin taisi kyllä hyvinkin Go olla edelläkävijä MMS hintojen pienentämisessä!

En tiedä mitä kukin luuli tai, ei mutta MMS lähettäminen ei yhtikäs mitään luurilta vaadi, voi kirjautua operaattorinsa verkkosivuille ja lähettää se MMS, sitä paremmin vain jos esim muutenkin ruukaa tallentaa kuvat tietsikalle.

Niin, ja ei ne minuutti ja tekstari -hinnat kaiken ratkaise, kai nyt jokin seikka saattaa olla sen reilun € lisähinnan väärtti tai paljonko siitä nyt tulee verrattuna kaikista edullisimpaan "69"-tyyppiseen. Siis kuukaudessa

En minä mitään puollustele, ihan samantekevää, kirjoitan vain koska tuon esiin mielipiteitäni, en minä sitä luulekkaan että kukaan ei muistaisi ajatella Soneraa vaihtoehtona. Minä vain olen tällainen, toivon ja haluan tulla oikein käsitetyksi, eli että minä en todellakaan tyrkytä! OK, haluan jatkossa panostaa vielä enemmän siihen että minua ei koettaisi tyrkyttävänä vaikka sinäänsä itse en edes tarkoita tyrkyttää vaan haluan että jokainen tekee oman valinnan.

12. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Saunalahden jälleenmyyjiltä saa kyllä heti SIM-kortin mukaansa ja aukeaa parhaassa tapauksessa muutaman tunnin kuluessa (toisin kuin pari ensimmäistä kommentoijaa väitti).

13. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    en tiedä miten on muualla suomessa mutta ainakaan täällä ei ole sauniksen jälleen myyjää. en ainakaan tiedä yhtään sellaista. voi olla että etelä-suomessa on niitä mutta ei oo itelle tullu vastaan...

14. -MAH-

-MAH-

Tykkäykset:
    0
    Saahan noita käsittääkseni ainakin Elisa Shopiteista.

15. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1

Jaa tämä viestiketju