1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Matkapuhelin ala, Tarttes tehä jotain!

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja walta, 31/5/03.

1. walta

Tykkäykset:
    0
    Kyllä matkapuhelin ala on muista elektroniikka tuotteista erinlaisin.
    Olemme valitettavasti ainoa ala joko myy tuotteittaan hyvin alhaisilla katteilla.(jos ei ollenkaan) Asiakkaillamme suurimmalla osalla on myytti että kauppias tienaa puhelin myynnillä hyvin. Vaikka tosiasia on että aikapitkälti menee vain varastosta läpi... No nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan operaattoreiden lasketut liittymäkorvaukset. Ns.villit kauppiaat tippuvat yksi toisensä jälkeen. Näyttää olevan joka paikkakunnalla sama tilanne että yks sössii hinnan alas ja muut seuraavat. Miksiköhän?Harvat liikkeet uskovat asiakaspalvelun voimaan, enempi hintojen. Mutta eipä asiakastakaan saa liikkeeseen uudestaan jos palvelu on huonoa. Suoraan sanottuna aika usein tuntuu että ilmaseksi pitäis puhelin liikkeestä antaa kun on niin kallis. Omasta mielestä esim nokia 3510i ei ole kallis ominaisuuksiinsa nähden. Yleinen hinta taitaa olla 169,- tällä hetkellä. Itse ainakin mietin jos operaattorit saa rahastaa asiakasta miksei kauppias. Puhelin joka maksaa sen 169,- on vain pieni hinta mitä sillä operaattorille laskua tehään.Eihän tässä hommassa ole mitään suhtellisuuden tajua. Toivottavasti pikku hiljaa ala kehittyy tästä polkumyynnistä pois niin että kauppiaat ja myyjät voivat hyvin. Tällä hetkelle alasta hyötyvät vain operaattorit ja valmistajat. Kannaattaa katsoa nokian hinnastoa koko ajan kauppiaan kate alenee suositushintoihin nähden, vaikka asian pitäisi olla jo toisin päin kun laite myynti ei ole kasvussa suuremmin. Ja kylkiäset pois liittymän otosta, jos ei liittymää vaihda kun esim repun takia ei suhteellisuuden taju nyt hurja ole....

p.s onneksi en enää ole yrittäjä vaan myyjä mukavalla kuukausi palkalla. rauta taottiin silloin kun se oli kuuma ja jätettiin muille jäähtymään...

2. krisu

Tykkäykset:
    0
    OT Kun et kerran osaa vielä yv:tä kattoa niin sanon sen suoraan: vaihda avatar hyvän sään aikana. Minulla oli ensin. /OT

Tarvikkeissa on hyvä kate.

3. shack

Tykkäykset:
    0
    Vaan kuinka kauan?

4. Zache

Tykkäykset:
    0
    No kyllä kalliimmissa puhelimissa näyttää liikkeiden kate olevan kohdillaan. Silloin kuin ostin p800:n niin kyselin kaupoissa sen hintaa niin se oli 950e+ , idesanissa taisi olla 830e ja saksasta sen olisi saanut reiluun 730euroon muistaakseni. Ja jos hintaeroa alkaa tulla toista sataa euroa saksaan verrattuna niin kyllä sen sitten kuluttaja sieltä tilaa. Tosin itse tilasin puhelimen idesanilta ja olen tyytyväine saamaani palveluun vaikka kysymykset sähköpostin välityksellä esitinkin. Ja digikameroihinkin tuntuu pätevän sama asia kuin kännyköihin että ne saa vähintään 100e halvemmalla saksasta kuin suomesta, joten eipä niitäkään tartte täältä ostaa. (verkkokauppa tosin taisi pudottaa omien kameroidensa hintaa.)

No asiakkaana olen sitä mieltä että operaattoreidenkin rahastuksessa pitäisi jokin järki olla, mutta toki kauppiaankin olisi mukava saada elantonsa. En tosin keksi mitä mystistä niissä kännykkäkaupoissa myydään että niitä joka kulmassa pitäisi olla.

Kyllä, olen samaa mieltä... liittymäähän siinä myydään. Mutta tuossa ollaan saatu juuri sitä mitä ollaan haettukkin eli syydetty hyvää rahaa mainoskrääsänä sen sijaan että oltaisiin myyty parempia palveluita. Siitäkinideasta joku konsultti on saanut hyvät rahat.

Jaa tämä viestiketju