1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Matkapuhelimen kolme tulevaa suuntaa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja postman76, 27/7/06.

1. postman76

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 820
    Pyydän anteeksi kirjoitus virheitä humalatilan vuoksi :)

Hetken aikaa itse asiaa vatvoneena voisi hiukkaisen kysyä miten foorumin väki kuvittelee matkapuhelimen käytön muuttuvan tulevina vuosina. Vai puhutaanko enää ollenkaan puhelimista? Jos nyt keskustelun aluksi jaetaan aihe kolmeen päälinjaan eli normaali käyttö (se 85% osuus kaikista käyttäjistä) tuo äskeinen siis sisältää myös yritys käytön. Multimedia käyttö ~10% käyttäjistä, mutta lisää siirtyy kun ominaisuudet siirtyy halvempiin puhelin malleihin (tämä on se 10% osuus joka foorumin porukka täyttää). Ja sitten on vielä se pakollinen muu osuus johon jäi tuo 5% osuus jotta edes pienin on olemassa :)

Seuraavassa keskityn olennaisesti digi-tv:n tuomiin mahdollisuuksiin mobiili puolella.

No mitä sitten Erkki saa täällä peruskäyttäjä puolella ?

Helppo vastaus on että paremmin toimivia puhelimia. Ja vielä niin kuin käyttäjä luulee niiden toimivan. Ei tarvitse tapella erilaisten insinöörimäisten ongelmine kanssa.

Tässä nyt muutama näkökanta alkuun lisää varmasti on tulossa.

Ise luulen että tulevaisuudessa "nopean tiedon saannin" edellytyksenä on tämä dvb-* tekniikka, mutta se kuitenkin tarvitsee vielä aikaa kypsäkeseen normaalin taatelin tallaajan tekniikaksi. Toisin sanoen tämä tekniikka elää vielä liikaa insinöörien päässä ja ollaakseen tarpeaksi yksinkertaista matti meikäläisen suuhun. Mutta jos päästää jossittelemaan kunnolla niin aisan voipi tehdä tarkoituksellaa. Itse luulen että jo lähi tulevaisuudessa tulemma maksamaan ohjelmamme katsotun ajan mukaan ( tämähän kohdistaa kulut suoraan nkatsottuihin ohjelmiin) Itse ajattelen että tulevaisuudessa maksamme jonkun ohjelman kausi maksun jonka voimme sitten katsoa haluamana ajankohtana halutulla laitteella. Tähän ideaali maailmaan on kuitenkin virlä liian pitkä matka kun kuitenkin ihmisen luonteeseen kuuluu rikastua pienilläkin omaisuuksilla hetkesssä :)

Yritys puolella VOIP on in !!!!!
    No hölmöhän firma saa olla jos ei yritä hyötyöä ilmaisesta puhelin ajasta. Kuitenkin markkina talous iskee tähänkin ja nyt ilmaiset puhelut liukuvat ajan unholaan.

2. muti

Tykkäykset:
    0
    En tajunnut mikä oli postisi tarkoitus? Ilmeisesti haluat kuulla kommentteja tekstistäsi?
    IMO 3 suuntaa tulevat olemaan
    Tämä tavis: normaali puhelin, normaali koko ja normaalit ominaisuudet
    (esim. n70, k600i, z540 ja vaikkapa razr v3)
    gadget fan: koosta ei väliä, kaikki ominaisuudet, high-end puhelin
    (n93, TyTN ja vaikkapa e70)
    Sitten nämä jotka eivät tarvitse oikeastaan mitään muuta kuin pienen puhelimen.
    Kaikki peruspuhelimet

3. R-Pelle

Tykkäykset:
    0
    Joo. Alkolukko tietokoneisiin :)

4. HemppaP

Tykkäykset:
    7
    Kannatan, ainakin näin tyhmissä kirjoituksissa ns. itsestäänselvyyksissä!

Jaa tämä viestiketju