1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Matkapuhelimella maksamisen vaikeudet, oletko törmännyt ongelmiin?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja J.J-75, 22/2/10.

1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Silmiini osui muuan juttu HS.n sivuilta... Mutta mihin olette törmänneet ja mimmosiin vaikeuksiin matkapuhelimella matkalipun ostaneena tms. Miten selvinny tilanne ja onko mennyt kuinka pahaksi tilanteet?

On paljon palveluita joita voi ostaa matkapuhelimella, juomia automaateista, lippuja ties mistä jne... Onko jäänyt viestejä saamatta tai palveluita?

http://www.hs.fi/keskustelu/Vaadi+o...readID=230274&tstart=0&sourceStart=0&start=20

VR:n "asiakaspalvelu"
    matkustaja | 20.2.2010 15:47

Suosittelen harkitsemaan ennenkun vaaditte oikeuksianne VR:n kanssa asioidessa.

Ostin kerran lippuni netistä ja tilasin sen kännykkääni. Junassa kännykkäni näyttö meni pimeäksi. Konduktööri tuli tarkastamaan lippuja ja yritin saada kännykkäni toimimaan, jotta voin näyttää hänelle tekstiviestin, jossa on lipun tiedot.

Hän vaati minulta uuden lipun ostamista, sillä en pystynyt näyttämään hänelle lippua puhelimestani. Yritin tiedustella onko junassa mahdollisuutta saada nettiyhteyttä ja päästä avaamaan sähköpostia, sillä minulla oli lipputiedot myös sähköpostissani. Konduktööri sanoi ettei junassa ole mitään tälläistä mahdollisuutta, että joko poistun junasta tai ostan uuden lipun. Menetin hermoni konduktöörin kanssa väitellessä, sillä hän ei osoittanut minkäänlaista yhteistyökykyä, olisimme voineet esimerkiksi laittaa sim-korttini hänen puhelimeen, jolloin viesti olisi saatu näkyville. Sanoin hänelle tämän tarinan kuuluisat viimeiset sanat: "Haista paska".

Konduktööri ilmoitti minulle, että ellen poistu junasta seuraavalla pysäkillä hän kutsuu poliisit poistamaan minut junasta. Seuraavalla pysäkillä konduktööri tuli ilmoittamaan, että minun täytyy poistua. Tässä vaiheessa kännykkäni näyttö oli herännyt eloon ja näytin lippuni konduktöörille, mutta hän ei suostunut sitä enää tarkistamaan, hän ilmoitti, että juna ei liiku ennenkuin olen poistunut junasta. Sanoin, etten voi poistua junasta, koska minulla on vaihtoyhteys ja minun täytyy ehtiä tähän seuraavaan junaan. Ja lisäksi minulla oli lippu, jota hän ei enää suostunut tarkastamaan.

Hän soitti poiliisit paikalle ja juna odotteli laiturilla melkein puolisen tuntia. Muut matkustajat samassa vaunussa yritiivät puhua hänelle järkeä ja kävin itse pyytämässä häneltä anteeksi hermostumistani.

Juna lähti vihdoin liikkeelle ja hän tuli ilmoittamaan minulle ette poliisi ei ehtinyt tällä asemalla paikalle, mutta hän on soittanut poliisit seuraavalle asemalle. Poliisit tulivat junaan seuraavalla asemalla. Selitin heille tilanteen ja näytin heille lippuni. He sanoivat nauruaan pidätellen että eiköhän jatketa matkaa, konduktöörin puhistessa taustalla, että eikö tästä voisi ainakin jotain muistutusta kirjoittaa hänelle.

Poliisit poistuivat ja juna jatkoi matkaa. Kirjoitin tästä VR:lle asiallisen palautteen, johon EI KOSKAAN VASTATTU MITÄÄN!

Käytän mielelläni raideliikennettä, mutta mikäli olisi mahdollista valitsisin jonkun muun palveluntarjoajan kun VR:n.

2. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Yliopistolla joskus (yhden käden sormilla laskettavasti) on tullut ostettua kännykällä automaatista juotavaa, kun ei ole ollut sopivia kolikoita mukana. Muistaakseni kahdesti automaatin numeroon soitettuani ei palvelu ole kuitenkaan saanut juoma-automaattiin yhteyttä. Puheluista ei veloitettu, mutta kurkkukin jäi kuivaksi. Toisella kerralla ehdin kävellä sen jonkun sata metriä seuraavalle automaatille, joka sitten toimi normaalisti. Tämä ei tietenkään auta, jos paikassa sattuu olemaan se yksi ainokainen automaatti. Ainakaan itseäni ei tämä palvelu vielä ole luotettavuudellaan vakuuttanut.

3. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    itse olen kymmeniä (jopa satoja?) kertoja tilannut juotavaa käynnykällä limuautomaatista ja aina on olen saanut limpparin. Tänään tilasin viimeksi.

4. HateBreeder

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 8
    Juu itsekkin tuota limuautomaattia käyttänyt silloin tällöin. Joskus se ei vain anna limsaa vaikka sitä koneen mukaan on ja puhelimen veloituksesta en ole varma.

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jos se laite "hokaa" ja antaa myöhemmin jollekin muulle sitten? ;)

Jaa tämä viestiketju