Matkailuketju

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
370
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Vihaan tuota lentämistä yli kaiken juurikin noiden asioiden takia. Täytys maksaa ittensä kipeeks että sais paremmat paikat. Keväällä espanjan reissu neljän tunnin lennolla niin ei kyllä ole sen arvoista. Mieluummin hyppään vaikka omaan autoon tai junaan ja reissu sitten lähemmäs. Pari vuotta sitten oli kyllä eeppinen roadtrip saksassa. Hotellit varas aina edellisessä hotellissa ja sit vaan autolla seikkailemaan. Oli helppoa ja sai mennä omaan tahtiin. Kaks viikkoa meni hetkessä.

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8597
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
Mukavimmat lennot oli aikoinaan matka Reykjavikiin, kun sekä menomatkalla että paluumatkalla olin Icelandairin lennoilla yksin kolmen hengen rivillä ja sekä edessä että takana oli useampikin tyhjä rivi. Todella rauhassa sai matkustaa.

3

35736

Palaute - 0%
0   0   0
Aina ku mä oon lentänyt, ni kone ollut aivan täynnä. Onneks oon yleensä saanut ihan hyvän vierustoverin eli useimmiten se on ollut nainen. ?

kurrre

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
280
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
Ite aiemmin vihasin varsinkin pidempiä lentoja, sen takia että ajatuskin ahtaassa 8-10h istumisesta ei houkuttanut. Mutta jossain vaiheessa aloin miettimään asiaa niin, että eipä sille minkään voi ja parempi ehkä vaan olla ajattelematta koko lennon pituutta. Nykyään menee 8-10h lennot yllättävänkin kivuttomasti. iPadi syliin, aivot narikkaan ja pelailee/kattelee leffoja koko lennon. Pahin virhe ehkä on se, että alkaa tuijottamaan ruuduista että paljonkos sitä matkaa on vielä jäljellä, se alkaa vaan ahdistamaan. Rennosti vaan ja aivot nollille, se on mun vinkki pitkille lennoille :)

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8597
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
Aina ku mä oon lentänyt, ni kone ollut aivan täynnä. Onneks oon yleensä saanut ihan hyvän vierustoverin eli useimmiten se on ollut nainen. ?
Nainen minullakin on yleensä ollut vierelläni, ja vieläpä sama nainen. :) Hyvä vieruskaveri on ollutkin. Tuo Reykjavikin lento oli erilainen, koska olin matkassa yksin

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
7144
Puhelinmalli
S10
Joskus keväällä taisi Finnairilla olla virheitä nettiyhteyden laskutuksissa ja luottokortteja oli veloitettu XX kertaa. Finnairilla en hetkeen ole lentänyt enkä ainakaan sellaisella koneella johon olisi nettiyhteyden saanut. Nyt siihen oli mahdollisuus ja tietysti netin otin. Hämmennystä aiheutti lähtöselvitys jossa tyrkytettiin nettiyhteyttä. Miten ihan todella yksinkertaiselta vaikuttavat asiat voi olla näin vaikeita; osta nettiyhteys vaikka olet sen jo ostanut?! Alla tänään illalla aspan kanssa käyty chat-keskustelu aiheesta. Ei mennyt ihan putkeen tämäkään.

Sinä | 21:34:51
Hei! Olen ostanut lennolleni (varausnumero: Q5KXXX) nettiyhteyden mutta kun tein lähtöselvitystä, niin minulle tarjottiin mahdollisuutta ostaa nettiyhteys. Eikö etukäteen tekemäni maksu wifistä ole onnistunut vai mistä tämä johtuu.

<tyypin nimi> | 21:36:36
Hei lähtöselvitys kysyy sitä joka tapauksessa voin toki tarkistaa asian varaukselta, jos saan varaustunnuksen

Sinä | 21:37:08
Varaustunnus oli jo tuossa mun avauksessa, eli Q5KXXX

<tyypin nimi> | 21:37:24
Pahoitteluni

<tyypin nimi> | 21:38:30
Wifi on varauksella mutta sitä ei ole veloitettu

Sinä | 21:38:44
Mitä tämä tarkoittaa?

<tyypin nimi> | 21:39:15
Voin laittaa sinulle maksulinkin Wiifistä

Sinä | 21:40:11
Laita ihmeessä mutta tarkasta samalla, onhan varauksella kuitenkin maksettuna seat & meal -paikka. Sähköpostiin olen kyllä saanut kuitin sekä netistä, että tuosta paikasta.

<tyypin nimi> | 21:40:38
Se oli kyllä varauksella
Katsoin sen jo

Sinä | 21:41:51
Netistä olen saanut kuitin Electronic Miscellaneous Document Receipt 105-8211XXXXXX

<tyypin nimi> | 21:41:56
Maksulinkki lähetetty

Sinä | 21:44:42
Onkohan teillä näiden netinkäytön maksujen kanssa taas jotain ongelmia. Luottokorttiani on veloitettu 12,95 € 30.6.2019 tuosta netistä?

<tyypin nimi> | 21:45:19
Ethän kerennyt maksaa tuota linkkiä vielä

Sinä | 21:45:45
No en ehtinyt koska olen sen ihan varmasti jo maksanut :)

<tyypin nimi> | 21:46:00
Hyvä minä selvitän asiaa

<tyypin nimi> | 21:47:38
Korjaan aikaisempaa Wifi näkyi varauksella maksamattomana mutta siitä on varauksella kuitti joten kyllä se on maksettu
Kaikki on ok
Tämä oli minun virheeni

Sinä | 21:48:01
Ei se mitään, hyvä kun asia selvisi.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
3531
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Joskus keväällä taisi Finnairilla olla virheitä nettiyhteyden laskutuksissa ja luottokortteja oli veloitettu XX kertaa. Finnairilla en hetkeen ole lentänyt enkä ainakaan sellaisella koneella johon olisi nettiyhteyden saanut. Nyt siihen oli mahdollisuus ja tietysti netin otin. Hämmennystä aiheutti lähtöselvitys jossa tyrkytettiin nettiyhteyttä. Miten ihan todella yksinkertaiselta vaikuttavat asiat voi olla näin vaikeita; osta nettiyhteys vaikka olet sen jo ostanut?! Alla tänään illalla aspan kanssa käyty chat-keskustelu aiheesta. Ei mennyt ihan putkeen tämäkään.

Sinä | 21:34:51
Hei! Olen ostanut lennolleni (varausnumero: Q5KXXX) nettiyhteyden mutta kun tein lähtöselvitystä, niin minulle tarjottiin mahdollisuutta ostaa nettiyhteys. Eikö etukäteen tekemäni maksu wifistä ole onnistunut vai mistä tämä johtuu.

<tyypin nimi> | 21:36:36
Hei lähtöselvitys kysyy sitä joka tapauksessa voin toki tarkistaa asian varaukselta, jos saan varaustunnuksen

Sinä | 21:37:08
Varaustunnus oli jo tuossa mun avauksessa, eli Q5KXXX

<tyypin nimi> | 21:37:24
Pahoitteluni

<tyypin nimi> | 21:38:30
Wifi on varauksella mutta sitä ei ole veloitettu

Sinä | 21:38:44
Mitä tämä tarkoittaa?

<tyypin nimi> | 21:39:15
Voin laittaa sinulle maksulinkin Wiifistä

Sinä | 21:40:11
Laita ihmeessä mutta tarkasta samalla, onhan varauksella kuitenkin maksettuna seat & meal -paikka. Sähköpostiin olen kyllä saanut kuitin sekä netistä, että tuosta paikasta.

<tyypin nimi> | 21:40:38
Se oli kyllä varauksella
Katsoin sen jo

Sinä | 21:41:51
Netistä olen saanut kuitin Electronic Miscellaneous Document Receipt 105-8211XXXXXX

<tyypin nimi> | 21:41:56
Maksulinkki lähetetty

Sinä | 21:44:42
Onkohan teillä näiden netinkäytön maksujen kanssa taas jotain ongelmia. Luottokorttiani on veloitettu 12,95 € 30.6.2019 tuosta netistä?

<tyypin nimi> | 21:45:19
Ethän kerennyt maksaa tuota linkkiä vielä

Sinä | 21:45:45
No en ehtinyt koska olen sen ihan varmasti jo maksanut :)

<tyypin nimi> | 21:46:00
Hyvä minä selvitän asiaa

<tyypin nimi> | 21:47:38
Korjaan aikaisempaa Wifi näkyi varauksella maksamattomana mutta siitä on varauksella kuitti joten kyllä se on maksettu
Kaikki on ok
Tämä oli minun virheeni

Sinä | 21:48:01
Ei se mitään, hyvä kun asia selvisi.
Mahtavaa. Asiakaspalveluun kyllä pitäisi saada parhaat voimat eikä kampata kadulta jotain urpoa jolle ei opeteta mitään. Kai tämäkin on taas jonnekin ulkoistettu

Janza182

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
982
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S8
Pitääpäs tarkistaa laskutus netistä ettei ole mennyt montaa kertaa. Ei siinä, eihän se sujunut hyvin toi tilauskaan kun vetäs nettikirjautumisen jumiin ja sano mene tiskille. Mut kuten toisaalla mainitsin niin oli kyl hidas netti!

Mut aiheeseen. Kirjoitellaas kokemuksia japanista näin kun 1vrk takana. Lisätietona ett mun eka aivan yksin matkailu ja aiemmat reissut on pysynyt euroopan rajojen sisällä.

Lähdetään siitä ett lento meni kivasti. Vieressä oli 2 norjalaista animefanityttöä jotka pelaili nintendoa ja nukku = ei häiriötä :LOL:

Lentokenttä on paljon pienemmän oloinen mitä odotin. Yksi huomio että työntekijät kentällä hyvin iäkästä porukkaa. Arvostan että pidetään töissä.
Kentällä meni hetki haahuillessa kun oli ennalta tilattu wifi ja siitä ei missään lappua ett missä se tiski löytyy. Kysymällä sit löyty ja ei oikeastikkaan ollut lappuja. Sit seuraava ongelma lykkäs kun suicakorttia masiina ei suostunut mulle tekee niin ettii tiski mistä sen saa ihmiseltä..
Ka lopulta pääsi jo kentältä tokion shinjukua kohti ja hotellissa oli sovittu aikasempi sisäänkirjaus (korvausta vastaan) mut huono englannintaitoinen respa ei sitä osannut järkätä niin säästypähän rahaa. Jätin laukun ja lähdin taaplaa kylälle.

Onhan tää ihan mieletön mesta. Uutta viimesenpäälle taloa ja viskaat kivellä niin oot buddhalaistemppelissä :oops: tuli ekana päivänä käveltyyn luurin mukaan hitusen vajaa 20km. Ilta menikin vähän huonommin kun iski järkyttävän pääkivun. Ilmeisesti suurin syy oli tälle kahvittomuus kahvinarkilla. Metrossa oli vähän ulkopuolinen fiilis kun ainut niin vähän tuijoteltiin 180cm kaljupäätä :D

Sää vähän pääs yllättää. Eihän tuo lämpö haittaa (25-30) mut tämä kosteus. Ukko valuu vettä kun hana. Yhtään ihmettele miks jengillä pieni pyyhe koko ajan kädessä. Piti moinen itsekkin ostaa.

Hotellissa olis kylpylä mut ei sinne mulla asiaa. Tatuoinnit ehdoton ei vaikka ois joku pikku kirjain jossain.. no itsellä kaulasta polveen yksi kuva :D. Hyvin varovaisesti toinen respahenkilö asiasta mainitsi mut vissiin vähön helpottu kun sanoin ett juu tiedän kulttuurinne ja kunnioitan sitä :)

Muita huomioita amatööriltä:
Helvetin siistiä mutta ei roskiksia missään
Poliiseja/vartijoita aivan prkleesti joka paikassa. Poliiseilla pitkä puukeppi lähes järestään kädessä.
Täällä ilmeisesti käytetään työvoimaa hyväksi ja mielluummin liikaa työntekijöitä kun liian vähän.
Autokanta.. hemmetisti kei-autoja mut sitten päivastoin isoja v8 g-mersuja ym. Ei niinkään siltä väliltä. Plus nähty mclaren, pagani, dallara ja tusina ferrareita/porcheja.

Tänään jos kävis kaupoissa kun huonompaa keliä luvannut. Just aamiaiselta tulin ja ihan kaikinpuolin kattava. Vähän vaan aloin miettiä ett mites täällä pitäs käyttäytyä kun oli astiat sun muut hassuja :) no syöty ja juotu on.

Kiitos ja anteeksi :)

Esa Isopahkala

Ylläpitäjä
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
3111
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
20190722_koktebel_krim-12.jpg

Saavuin eilen Krimille, kuva Koktebelista. Roaming ei toimi (ei edes MTS:n vaikka pitäisi, imaisi saldon tyhjäksi), luottokortti ei toimi (oli tiedossa), polkupyörästä puhkesi kumi, auto vielä jotenkuten toimii. Törmäsin kauppaan, josta saa paikallisia liittymiä, mutta en löytänyt sinne takaisin passin kanssa.

Savage

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1857
Katso liite 90772

Saavuin eilen Krimille, kuva Koktebelista. Roaming ei toimi (ei edes MTS:n vaikka pitäisi, imaisi saldon tyhjäksi), luottokortti ei toimi (oli tiedossa), polkupyörästä puhkesi kumi, auto vielä jotenkuten toimii. Törmäsin kauppaan, josta saa paikallisia liittymiä, mutta en löytänyt sinne takaisin passin kanssa.
Kuullostaa hienon seikkailun alulta?.

Esa Isopahkala

Ylläpitäjä
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
3111
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
Tänään siirryin Koktebelista Jaltalle 195 km. Juutuin Jaltan ruuhkiin pahemman kerran, matkaan kului yli 5 tuntia. Parkkipaikkaa etsiessäni käännyin jyrkästi nousevalle kadulle ja jouduin pysähtymään keskelle mäkeä, käsijarru meni hajalle ja jarrut laahaavat pahoin. Löysin katon pään päälle keskustassa istuskelevilta välittäjiltä.

3

35736

Palaute - 100%
3   0   0
Mulla ei oo ajokorttia, mut mietin et ois kiva vuokrata vaiks skootteri et pääsis vähän paikkoi kiertelee, mut ilmeisesti sekin vaatii jonkin kortin kreikassa? Vai vaikuttaako tuossa myös oma ikä niinkuin Suomessa?

Liitteet

AlpinaD10

Goldmember
Palaute - 100%
19   0   0
Reaktiopisteet
2018
Puhelinmalli
S10+
Mulla ei oo ajokorttia, mut mietin et ois kiva vuokrata vaiks skootteri et pääsis vähän paikkoi kiertelee, mut ilmeisesti sekin vaatii jonkin kortin kreikassa? Vai vaikuttaako tuossa myös oma ikä niinkuin Suomessa?
Paikallinen laki määrää, että on oltava joko EU driving licence tai international driving licence. Isommat kuin 50cc vaatii tietty vielä moottoripyöräkortin.

2cv

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
40
Puhelinmalli
Sony XA2, Jolla C
Huonosti olen matkustellut, lähimaat nähty ja Suomi kierretty tarkkaan, GB ja IRL nähty nuorna miesnä ja 1 x Italia. Lentokoneessa olen ollut 16 kertaa, joista kaksi lentoa perille saakka. Muissa poistuin koneesta kesken matkan. :cool:

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1096
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Alkanut himottaa lähteä ensi kesänä, kun on taas lomaa, omalla autolla Saksaan ja ehkä sen naapurimaihinkin. Erityisesti kiinnostaisi sellaiset pienet idylliset maalaiskylät. Lauttahommelit vain tuntuvat vähän vaikeilta, mutta en nyt rupea Tornionkaan kautta kiertämään. Passi tai henkilökortti pitäisi varmaan hommata myös.

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
7144
Puhelinmalli
S10
Alkanut himottaa lähteä ensi kesänä, kun on taas lomaa, omalla autolla Saksaan ja ehkä sen naapurimaihinkin. Erityisesti kiinnostaisi sellaiset pienet idylliset maalaiskylät. Lauttahommelit vain tuntuvat vähän vaikeilta, mutta en nyt rupea Tornionkaan kautta kiertämään. Passi tai henkilökortti pitäisi varmaan hommata myös.
Hankalampaa lauttaan on päästä ilman autoa :)

Top Bottom