1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Matkailuketju

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja jounipukki, 21/3/07.

1. jounipukki

jounipukki

Tykkäykset:
    1
    Tälläistä en pikaisesti silmäiltynä löytänyt.Paikkoja missä olet käynyt/haluaisit käydä Suomessa ja ulkomailla. Ruusuja ja risuja.

Itse aloitan pitkäaikaisen haaveeni lauantaina kun lähden kolmeksi viikoksi Aasiaan,tarkoitus olisi lentää Bangokiin ja kiertää sieltä sitten Thaimaan kehutuimmat rannat,lennot vaan varattu,hotellit saa paikan päältä halvemmalla ja tähän aikaa pitäisi olla peräti tilaakin.

2. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Kirjoittelen tätä Frankfurtissa Stay & Learn -hostellissa. Kävin paikkaamassa yhtä aukkoa sivistyksessä eli Afrikka on nyt nähty, Gambiasta tulossa. Condorin kone Banjulista oli 5 h myöhässä, joten myöhästyin Ryanairin jatkolennolta.

Seuraavaksi saatan mennä kesällä pitkästä aikaa Itä-Eurooppaan, jopa Valko-Venäjälle ja Moldovaan. Amerikat on vielä täysin näkemättä, mutta jossain vaiheessa Karibian jälkeen voisi tulla niiden vuoro. Kanariallakin aion käväistä vielä katsomassa onko suurelle suosiolle mitään perusteita. Ainakaan Thaimaa ei syyttä ole suosittu.

Vähän aikaa sitten muistelin missä on tullut käytyä ja kuinka pitkään oltua, tässä tuloksia:

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Sydney. 7kk asumista, opiskelemista ja viihdettä. Tarjotkaa joku töitä sieltä. Muutan heti. 'Koti-ikävä' on vieläkin vaikka pian on vuosi kotiutumisesta :(. Paremmassa kaupungissa ei vielä olla käyty.

Melbourne. 1 viikko. Mukava bilekaupunki. Paljon pikkuisia klubeja ja baareja pikkuisilla pimeillä kaduilla. Mukava paikka käydä, ja ilmaston puolesta sopii suomalaiselle paremmin kuin kostea Sydney. Näin ilmastonmuutoksen villitessä erittäin kuumat kesäpäivät ovat rantautuneet kyllä Melbourneenkin. 7-11 is your friend, silloin kun kaupungilla kävelet kuumina kesäpäivinä.

Kuala Lumpur. Pikainen pysäkki. Ihan mukavalta paikalta vaikuttaa ja ihmiset on ymmärtäväisiä. Jos tykkää *piip* kuumasta ja kosteasta kelistä niin voisi olla mielenkiintoinen paikka pyörähtää. Muuten välttäisin, lähinnä kelin takia.

Wien. Parit pikaiset pysäkit. Ihmiset ihan mukavia ja ympäristö näyttää hienolta. Voisin tehdä pidempääkin tutustumiskierrosta joskus.

Lontoo. Pikainen visiitti. Ihan mielenkiintoinen paikka. Britit on tunnetusti mukavia ihmisiä niin ihan hyvin siellä viihtyi. Pääsin myöskin asiakastyytyväisyyskyselyyn mukaan. Pitää kyllä ehdottomasti joskus myöhemmin mennä pidemmälle reissulle.

New York. Yksi yö. Ihmiset voivat olla mukavia, tai *piip*päitä, riippuu kaupunginosasta. Myöskin palveluhenkilökunnan palveluhalukkuus riippuu kaupunginosasta. Mustat taksit elävät hyvin, joten älä mene kuin taksiin jossa taksikuski on sisällä. Taksikuskit eivät tule esim. hakemaan asiakkaita terminaalin sisältä. Hirveää innostusta ei ole vierailla uudestaan, mutta mikäli ilmaista reissua tarjotaan niin en pistä vastaan. Suosittelen JFK:n lentokentän välttämistä mikäli New York ei ole lopullinen pysäkki. Tai ainakin täytyy varata reilusti aikaa lentokoneen vaihtoon (oman kokemuksen perusteella sanoisin 5h aikalailla minimiksi, jos ei halua kiirehtiä).

Chicago. Erittäin pikainen pysäkki. Tästä ei hirveästi voi kertoa, mutta minkälainen fiilis jäi oli että on ihan rento paikka ja talvella voi olla kovin vilpoistakin ja runsaslumista aikaa. Vois vierailla toistenkin.

Las Vegas. 3 yötä. What happens in Vegas, stays in Vegas. Viihdettä viihdettä viihdettä ja hieman lisää viihdettä. Vegas on aikuisten leikkitarha. Loistava paikka, vaikkakin ei halvin paikka. Älkää tuoko lapsia & nuoria (alle 21v paikallisten lakien mukaan) tänne, koska se rajoittaa sitä mihkä tekin voitte liikkua. Suosittelen kyllä erittäin paljon. Ihmisten palveluhalukkuus turistikohteissa on aivan toista luokaa kuin esim. New Yorkissa.

Haluaisin oikeastaan mennä vähän kaikkialle maailmaa vielä. Katselemaan minkälainen maailman meno on siellä ja myöskin tapaamaan kavereita joita on ripoteltu ympäri planeetta. Australialla on kuitenkin aina se erityinen paikka mun sydämessä.

Update: unohtui Lontoo mainita.

4. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Suoraan muistista tulee ilman karttaa mieleen:

Eurooppa:
    Kaikki muut paitsi Moldova, Serbia, Boznia ja Kroatia. Kesällä tarkoitus mennä Moldovaan ja Kroatiaan.

Afrikka:
    Marokko, Algeria, Tunisia, Libya, Egypti, Madagaskar, E-Afrikka.

Amerikka:
    E-Amerikan valtiot paitsi pohjoisen pienet valtiot, Venezuela ja Bolivia.
    Muualla Amerikassa Jenkit, Kanada, Belize, Costa Rica, Panama, El Salvador, Guatemala, Kuuba, Domin., Jamaika ja Meksiko.
    Jos lomalle tuonne jossain vaiheessa pääsisi niin pieniä saaria kiertämään varmasti.

Ose/Asia:
    Australia, Uusi Seelanti, Indonesia, Japani, Intia, Kiina, E/P-Korea, Vietnam, Thaimaa, Pakistan, Iran, Irak, Saudi, Emiraatit, Kuwait, Israel ja Sri Lanka.

Ennen vuotta 1990 käydyissä paikoissa 1-2vk, sen jälkeen vain muutaman päivän pääasiassa matkoja. Mukaan toki mahtuu ~ 15 pidempää lomamatkaa.

Syy paikkojen kiertämiseen on se, että olin lapsena vanhempien mukana laivalla, yli 75% vuodesta pois Suomesta '90 saakka. Siksi myös matkojen keskittymä rannikolla ;)
    Vuoden 2005 jälkeen työmatkoja suurin osa.

5. aimo Vieras

Itsekin olen miettinyt miksei täällä ole ollut matkailukeskustelua. Pistetääs omat valtiot, kaikki ovat olleet erittäin positiivia kokemuksia (No, siihenhän matkailu perustuukin).

Eurooppa: Ruotsi, Norja, Tanska, Iso-Britannia, Hollanti, Belgia, Espanja, Tsekki, Slovakia, Saksa, Puola, Kypros, Turkki, Itävälta, Sveitsi, Viro, Liettua, Latvia, Portugal, Turkki.
    Aasia: Jordania, Yhdistyneet arabiemiraatit, Intia (mm. kaikki jättikaupungit), Myanmar, Thaimaa, Laos, Venäjä.
    Afrikka: Tunisia, Marokko, Länsi-Sahara, Egypti.

Osa näistä sellaisia, joissa tulee käytyä vuosittain. Intia alkaa muodostua tälläiseksi. Ja matka jatkuu... seuraavaksi Pakistan ja Nepal, aivan pakko päästä! Seuraavana Etelä-Amerikan valloitus, vaatii vain paljon aikaa.

6. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Matkailut ovat kyllä viimeisen liki 20 vuoden aikana jääneet hieman vähemmälle. Euroopassa olen piipahtanut Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Hollanti, Englanti ja Skotlanti. Pikkunaperona jäi mukavat muistot, näin vanhempana voisi olla hieman erilaiset kiinnostusten kohteet matkaillessa.

Amerikan mantere kiinnostaisi matkailukohteena erittäin paljon, USA olisi pakko nähdä päästä päähän ja Kanada kiinnostaisi ihan vakituisenkin asumisen kohteena. Meksikosta alaspäin aina Argentiinan eteläkärkeen asti olisi todella hulppea kokemus varmasti jo kulttuurin kiinnostavuuden kannalta - tosin alue ja sen maat ovat niin laajoja että tutustuminen tänne kysyisi täytyisi matkaillessa rajata johonkin melko täsmälliseen ympäristöön.

Mutta, 80-luvun puolella tosiaan on edellisen kerran ulkomailla käyty joten mikään ahkera matkailija en ole. Ei nyt mitään tarkoituksenmukaista pysytellä täällä kotisuomessa, eipä vain ole ollut tilaisuutta lähteä ulkomaille eikä sellaisia oikeastaan nyt ihan lähiaikoina tunnu olevan näköpiirissäkään. Viime keväänä meinattiin lähteä äkkilähdöllä jenkkilään koko perheen voimin, mutta Finnair ei pystynyt järjestämään paikkoja lennolle kaikille.

7. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Ulkomaan matkoja on tullut tehtyä kolme kertaa ruotsiin, kaksi kertaa Norjaan (lapin kautta jäämerelle) ja kerran Tallinnaan. Eli vähissä on poistumiset suomen maasta. Mieli tekisi kuitenkin lähteä jossain vaiheessa hieman pidemmällekkin. Tällä hetkellä vain lapset rajoittavat menoa, vanhempi on 2-v. jonka jo voisi ottaa mukaan mutta nuorempi on vajaa 3kk jonka kanssa ei viitsi vielä lähteä eikä sitä voi vielä pidemmäksi aikaa antaa hoitoonkaan minnekkään.

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mut aatteles, monet ei käy ikinä missään, kyllä se tekee ihmisen todella uunoksi.

Missä itse olen käyny, puuh... Ruotsissa varmaan tuhat kertaa ja Norjassa sata kertaa ;)) Rajoilla asunu ja eläny nuorempana. Viikonloppusin lähinnä ja pitemmillä lomilla. Venäjällä lukuisia kertoja, Virossakin ja Egyptiä, Tunisiaa ja Kanarialla vain kerran...

Kanaria on paikka minne ei kannata mennä kertaakaan ;)) Espanjalaiset on kusipäitä. Muualla on ollu aina mukavaa ja todella hyvä olla.

Yks naistuttava pyys lähtemään kun tyttönsä menee ensvuonna jenkkeihin vaihtariksi, sinne mukaan sitten kun menee katsomaan. Mutta luulen että kieltäydyn vaikka lupautuisi tarvittaessa maksamaan matkani, en sinne maahan astu jalallanikaan. Niin idiootteja en jaksa mennä niin kauas katsomaan. Hänen suunnitelmissaan on 3 viikon reissu jopa. Mulle se onnistuu muuten, no problem. Menisi muualle vaan.

Herkesin kirjottamaan kun näin unta pyörremyrskystä Egyptissä viimeyönä, oikeasti sielä tuskin edes on ;)

9. Nist Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 ja Elisa, retroiluun 3310
    Minä en ole kauheasti lomaillut ulkomailla. Työreissuja ovat yleensä olleet. Toisaalta ihan jees, sillä tavalla olen edes vähän käynyt rajojen ulkopuolelle. Koska kun itse valitsen, mihin rahani pistän, niin ne menee yleensä elektroniikkaan. Jotenkin tuntuu, että matkailu on "hetken ilo" ja sitten se onkin jo ohi. Tosin jäähän siitä matkasta ne muistot kuitenkin. Mut joo.

Olen käynyt:

Virossa, Ruotsissa, Tanskassa, Islannissa, Saksassa, Itävallassa, Tsekissä, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Sloveniassa, USA:ssa ja maanantaina lähden työmatkalle Hollantiin.

Norjassa olen asunut.

Ai niin ja Turussa olen käynyt - muuten terve.

edit: ja Budapestiin oon kanssa menossa työmatkalle pääsiäisen jälkeen... Johonkin sotilassairaalaan.. ;P

10. aimo Vieras

Kuinka paljon Kanarialla on espanjalaisia?

Niinpä.

Yleensäkin turistikeskuksissa vietetyn ajan pohjalta ei kannata arvioida maata tai sen asukkaita.

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tuota, kyllä mä kiersin autolla ihan koko saaren, Gran Kanarian. Eipä sielä ny sillee kun syrjemmälle meni, ihan samanlaista turisteille huutelua ollut. Ihan hyvä vaan. Mutta mitä sielä niitä näki, hohhoijaa silti. Ikinä en ole viettäny kokoaikaa jossain turistikeskuksessa kilometrin alueella, kyllä yleensä kierrelly ristiin rastin paikan kun paikan minne menen. Venäjällä ei kannata kikkailla ja lähtee mihinkään, on se sellanen mesta.

Mut kaikkein eniten mua jaksaa ihmetyttää sen paikan suosio. Mä en voisi kuvitella palaavani sinne. Hotellit ja hinnat on kalliita verrattuna tasokkaampiin selvästi parempiin paikkoihin Egyptissä ja onhan sielä sentään lämpimämpää talvellakin Punasen meren rannalla. Ihmiset oli todella mukavia Egyptissä. El Gouna on sellanen joo, turistikeskus mutta oikeen mukava paikka. Suezin kanavan suulla ja ne ruoat WUHUU!!! tahtoo takasin. Kyllä mä oon päättäny silti, että all inclusive on se mun vaihtoehto. Ja en jaksa juuri 100 km pitemmälle lähtee paikkaan johon lomailemaan menen. Ihan vaan ruokapuolenkin takia. Dubai vois olla seuraava kohde uskoisin, jahka viitsii. Viimevuonna kävin lomalla 3 kertaa vuoden aikana ja yksi oli 2 viikon loma Tunisiassa. Ei vielä innostaisi, ehkä syksyllä sitte taas. Mut huvittas tietty käydä maassa missä ei sillee ole rajotteita. Kesällä vois lähtee Ranskaan tutustumaan viikonlopuksi. Sellanen pikareissu. hmmm... Haluaisin käydä Eiffeltornissa.

12. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Onhan sitä tullut reissattua vaikka koko pienen iän.

Eurooppa: Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Ranska, Sveitsi, Itävalta, Italia, Espanja (manner, Kanariansaaret), Viro, Latvia, Liettua, Portugali (Azorit).

Lisäksi Yhdysvallat, jossa olen käynyt vain meriteitse matkustaen.

13. aimo Vieras

Koko saarella (saariryhmällä) ollaan jo kyllästymisasteella turisteihin. Käy ensi kerralla manner-Espanjassa ja mielellään sisämaassa tai pohjoisessa Atlantin rannikolla. Kohtaat varmasti ystävällisiä ja avuliaita espanjalaisia.

Egypti onkin kehitysmaa, Espanja teollistunut maa. Siitä hintaero.

Huh, itselle kertyy matkaa lomalla useimmiten 3000-4000 km. Pahimmillaan mennyt 25 tuntia yhteen menoon bussissa...

14. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Wanhoilla foorumeilla on ollut aiemmin, hienoa että pitkästä aikaa keksittiin jotain uusvanhaa.

15. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    - Ruotsi, useita paikkoja
    - Norja, useita paikkoja
    - Tanska, Legoland ja Kööpenhamina
    - Pietari, viikon pelireissu junnuna
    - Lontoo x 2
    - Rodos, Kreikka
    - Agia Napa, Kypros
    - Marmaris, Turkki
    - Playa del Ingles (ikävä kyllä)
    - Benalmadena x 6, Espanja
    - Praia da Rocha, Portugali
    - Koh Samui x 2, Thaimaa

Siinä kait omat lomamatkat sun muut reissut.

Edit: Nyt kyllä polttelisi lähteä jonnekin Kap Verden saarille, Venezuelaan tai Vietnamiin. Mutta, paussia tulee ainakin vuosi, ennenkuin tulevan muksun kanssa voi lähteä reissaamaan.

16. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Norja, asunut myös
    Ruotsi
    Tanska,
    Italia,
    Itävalta,
    Egypti,
    Thaimaa.

Nuista Thaimaa oli aivan mahtava, mutta Italia saattaa silti viedä voiton; mukavat ihmiset, asuttiin perheissä joten sai tutustua paikkaan ym. Myös Itävalta oli mahtava, mahtavat maisemat ja mukavat ihmiset. Egypti ehkä epämukavin kokemus, tosin olikin ainoa oikea tursitirysä nuista, joten siellä oli kaikkia kauppratsuja vaikka muille jakaa.

17. olli175

Tykkäykset:
    0
    Eipä ole tullut käytyä kuin Venäjällä, Ruotsissa, Virossa ja Saksassa.

Tekisi mieli lähteä käymään autoreissulla Lapissa nyt kun kesä tulee. Minne siellä kannattaa mennä / mitä nähtävää siellä olisi? Ajatuksena olisi että ihan jossain leirintäalueella / teltassa majoittuisi pari päivää - viikon. Jonnekkin tunturille tms. olisi mukava kiivetä :)

18. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230

No sitte on varmaan eri juttu. Kaikki käy vaan reuhaamassa välimeren maissa ja bilettämässä. Yleensä näillä ei ole varaa tasokkaampiin paitsi nyt venäläiset joista ei tykätä missään. Egyptissäkin on kalliita paikkoja, mutta taso on erittäin hyvää ollut missä olen käyny. Palvelu pelaa ja mulla on ollu kantajakin kun hotellin omalla isolla veneellä mentiin ostelemaan tuliaisia keskustasta, kuka nyt bussissa viihtyy ;))

Oikeesti, mäki olen istunu busseissa ja mennyt paikasta toiseen ja ajellu itse välillä rantakirpulla aavikoilla. Mutta lomalla en enään haluaisi ajaa metriäkään ja mennä muulla kuin taksilla. Mun mielestä loma on liian kallisarvosta istua bussissa. Ei se tunnu lomalta jos ei ole 2 metrin kakkua tarjolla noin niinkuin jälkkäriksi. Egypti on hyvän ruoan mekka ja jos osaa vaatia ja maksaa pikkusen, saa mitä vaan ;)

Tunisia jo muistuttaa paljon länsimaita enemmän eikä sielä mulla ole samalla lailla bakteeriherkkä maha. Kanta kun vaihtuu, kun tulen takasin, se on rasittavaa. Lomalla ei running shit tule mut lähes aina loman jälkeen. Paitsi kyllä syön aikalailla... 5 eri ruoat aina joka aterialla ja sitte on pistettävä lenkkeilyksi jos aikoo ettei paino nouse. Yleensä käyn sitten hotellien salilla ja sen sellasta. Mut tosi terveellisiä ruokia sieläkin on. Helppo rakentaa vaikka mitä. Suomessa ei olisi toivoakaan järjestää samoja ruokia yhteenkään ravintolaan buffetiksi tai loma maksaisi 5000e ruokiin viikossa helposti.

19. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itsellä on tullut matkailtua seuraavissa maissa ja paikoissa:

Norjan ja Ruotsin pohjoisosat, Englanti (Lontoo), Saksa (Heilbronn, Frankfurt), Ranska (Nizza), Monaco (asuttiin Nizzassa, F1-kisat Monacossa), Venäjä (Petroskoi ja muu Karjalan tasavalta).

20. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Turkissa ja Bulgariassa on tullut pyörähdettyä, Viron pärnussa käväistiin viikonloppureissulla. Kävisin varmaan useimminkin ulkomailla, jos olis rahaa/aikaa.

Tagit:

Jaa tämä viestiketju