Mate 10 Pro, P20/P20 Pro ja P30/P30 Pro valokuvaus

tommium

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
35
Puhelinmalli
OnePlus 6
Kyllähän P20 Prossa pitäisi todella hyvä kamera? Onkohan toi kamera/softa nyt ihan kunnossa tuossa sun puhelimessa?! Tässä verrokkina OnePlus 6 puhelimella sen omalla softalla otettu kuva Helsingin Vanhankaupunginkoskelta. Otettu viime talvena lähes pilkkopimeässä, puhelin kolmijalalla kiinni kaiteessa ja pro asetuksista laitettu ainoastaan 30 sekunnin valotusaika eikä mitään muuta. Mutta tosiaan P20 Prossa pitäisi olla melko paljon parempi kamera kuin OP6:ssa. Itsekin vähän netistä opiskellut säätöjä ja tuo jalusta on todella hyvä apuväline jos haluaa pimeällä kuvia ottaa.

IMG_20190228_192722-01.jpeg

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6
Puhelinmalli
Huawei Honor 6A
Ok kiitos, kävin tossa netissä jo vähän lueskelemassa, aika vaikeata ymmärtää mut täytyy lukea lisää :cool:
Olin jo pettyä pahasti puhelimen kameraan kun sitä oli niin kehuttu varsinkin kun ottaa hämärässä kuvia mutta onneksi se on käyttäjästä kiinni ?

SANDY

ビップ、 アクティブメンバー。
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
1523
Puhelinmalli
Huawei Mate 30 Pro 5G
Ok kiitos, kävin tossa netissä jo vähän lueskelemassa, aika vaikeata ymmärtää mut täytyy lukea lisää :cool:
Olin jo pettyä pahasti puhelimen kameraan kun sitä oli niin kehuttu varsinkin kun ottaa hämärässä kuvia mutta onneksi se on käyttäjästä kiinni ?
motivaatiovalas.png

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
12191
Puhelinmalli
OP6
Kyllähän P20 Prossa pitäisi todella hyvä kamera? Onkohan toi kamera/softa nyt ihan kunnossa tuossa sun puhelimessa?! Tässä verrokkina OnePlus 6 puhelimella sen omalla softalla otettu kuva Helsingin Vanhankaupunginkoskelta. Otettu viime talvena lähes pilkkopimeässä, puhelin kolmijalalla kiinni kaiteessa ja pro asetuksista laitettu ainoastaan 30 sekunnin valotusaika eikä mitään muuta. Mutta tosiaan P20 Prossa pitäisi olla melko paljon parempi kamera kuin OP6:ssa. Itsekin vähän netistä opiskellut säätöjä ja tuo jalusta on todella hyvä apuväline jos haluaa pimeällä kuvia ottaa.

Katso liite 96221
Noissa kuvissahan tuo suljinaika oli jotain ihan muuta kuin 30 sekuntia..

Ja_Vi

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
279
Puhelinmalli
Oneplus 6T
^ Ja ilmeisesti point and shoot ilman jalustaa

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6
Puhelinmalli
Huawei Honor 6A
Moikka !

Olen yrittänyt opiskella kuvaamisen perusteet ?
Olen oppinut sen että ISO arvo pitäisi olla aika pieni muuten syntyy kohinaa kuvaan. Suljinaika pitäisi olla aika pitkä joten olisi ehkä paikallaan hommata jalusta kun kuva tärähtää aika helposti.

Kysymys, pystyykö aukkoa säätää P20 Pro mallissa ?

KaZa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
973
Puhelinmalli
XXX
Moikka !

Olen yrittänyt opiskella kuvaamisen perusteet ?
Olen oppinut sen että ISO arvo pitäisi olla aika pieni muuten syntyy kohinaa kuvaan. Suljinaika pitäisi olla aika pitkä joten olisi ehkä paikallaan hommata jalusta kun kuva tärähtää aika helposti.

Kysymys, pystyykö aukkoa säätää P20 Pro mallissa ?
Aukkoa ei pysty säätämään, ei itse asiassa juuri missään puhelimessa. Jalusta tosiaan kannattaa hankkia mikäli yhtään pidempiä suljinaikoja käyttää.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6
Puhelinmalli
Huawei Honor 6A
Ok kiitos.
Mikä on sitten se Aukko - tila puhelimen asetuksissa ? Siinä on joku säätö mutta mikä sen tarkoitus sitten on ?

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
65   0   0
Reaktiopisteet
14924
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro & Pixel 4 XL
Ok kiitos.
Mikä on sitten se Aukko - tila puhelimen asetuksissa ? Siinä on joku säätö mutta mikä sen tarkoitus sitten on ?
Se on softalla tehtävä syväterävyydellä leikkimiseen. Lähinnä potretteihin jos haluaa boke efektin kanssa säädellä.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6
Puhelinmalli
Huawei Honor 6A
Moikka!

Aattelin jos hommaisi sellaisen ihan perus jalustan puhelimelle siihen hämäräkuvaukseen millä voi sitten säätää puhelimen eri kulmiin, ja mieluiten pienikokoinen jalusta. Tuota minä katselin Matkapuhelimen Alumiinijalusta mutta onkohan tuo ok kun se on melkein ilmainen ... :unsure:

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
12191
Puhelinmalli
OP6
Moikka!

Aattelin jos hommaisi sellaisen ihan perus jalustan puhelimelle siihen hämäräkuvaukseen millä voi sitten säätää puhelimen eri kulmiin, ja mieluiten pienikokoinen jalusta. Tuota minä katselin Matkapuhelimen Alumiinijalusta mutta onkohan tuo ok kun se on melkein ilmainen ... :unsure:
Itellä on pari tuollaista

Ajaa asiansa mutta laadusta kaukana. Taipuvat jalat joka suuntaan niin helppoja säätää. Hintavampia löytyy paljon ovat sitten laadukkaampia tai ei. Gorillapod on yks laatumerkeistä mutta hintakin on sitten jo alkaen 25€.

TKA77

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
33
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
Ite tilasin ebaysta tämän, tavallaan selfiekeppi mutta saa kolmijalaksi ja korkeus, kulmat ym. säädettävissä ja bluetooth yhteydellä niin saa laukaistua etänä (kapula irrotettavissa).
Oli aikaisemmin posteineen ~17e, nykyään vähän halvempi.

ReiskaSeta

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
345
Puhelinmalli
Huawei P30 Pro
Ite tilasin ebaysta tämän, tavallaan selfiekeppi mutta saa kolmijalaksi ja korkeus, kulmat ym. säädettävissä ja bluetooth yhteydellä niin saa laukaistua etänä (kapula irrotettavissa).
Oli aikaisemmin posteineen ~17e, nykyään vähän halvempi.
Täällä myös tuollainen ja olen ollut tyytyväinen. Kaukolaukaisin on pimeässä kätevä.

ReiskaSeta

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
345
Puhelinmalli
Huawei P30 Pro
Ainakin OnePlus ja Noksu yhdistyy hienosti tuon kanssa.

Top Bottom