1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Marraskuussa ilmainen SIMin vaihto Radiolinjalla

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Kotkis, 11/10/02.

1. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ehkäpä joku Radiolinjan asiakas on tästä jo tiedotteen saanutkin, mutta tämä siis RL:n sivuilta:
    Aika hyvä etu joka kannattaa kaikkien hyödyntää. Harmittaa että itse jouduin kortin vasta hiljattain vaihtamaan, koska uusi puhelin ei sitä tunnistanut - ja vielä maksamaan siitä!!

2. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onkohan tuo samaa sarjaa kuten dna:n kortti (ainakin tämä tosivanha mikä minulla on), että ylimääräiset hiplutukset imee muistitilaa pois puhelinnro käytöstä?

3. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Taitaa ainakin 5 paikkaa menettää. Itselläni oli tavallinen 98 kortti ja DJ esko. Molemmissa oli 255 paikkaa. Nykyään korteissa taitaapi olla 250 oaikkaa. Aluksi kortilla oli 20 tekstaripaikkaa, DJ eskossa 25 ja uudessa RL -kortissa forumin mukaan 30. Sitä en tiedä onko nimen pituudesta karsittu ja FDN -osaa kuritettu.
    Kortin pienuuteen voi myös vaikuttaa se että kuinka kompaktia koodia osataan tehdä ja mahdollisesti jokin välimuisti idea kortille. Samoin kortintoimittaja vaikuttanee asiaan paljon. Itse kaipailisin aivan tavallista 255 korttia vaikka 30 tekstarin kapasiteetilla ja nimelle ja numerolle on varattu 20 merkkiä molemmille. Itse pidän muutoin tuota turhana. Ainua järkevän palvelun jonka olen todennut on numeropalvelu, muiden järkevyyttä ei Nokialaisiin en keksi. Uutiset ja vitsit on vähän kaukaa haettu. Ainoastaan jokin pankkipalvelun aloitus lienee toinen hyödyllinen. Mutta kehittelyä tuo tosiaan kaipaa edelleen. Valikon uudelleen ohjelmointi on mielestäni turhan tyyristä.

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Nojuu, tarkennanpa "hehkutustani" hieman: en minäkään tuota "palvelupuuta" kovinkaan paljon arvosta (itse esim. käytän mielummin wappia), mutta tarkoitin tällä uusimisella lähinnä vanhojen korttien uusimista. Tällöin saa joissakin tapauksissa lisää muistia (nimipaikkoja/viestejä/nimien pituuksia) ja saa ilmaiseksi vaihdettua esim. vuoden -97 kortit, joita uudet puhelimet hyljeksii (ja joiden vaihto siis normaalisti maksaa, prkl...).
    Tokihan palvelupuukin on ihan hyvä joissakin tapauksissa: esim. tämä tämänhetkinen ilmaisnäyte, numero/nimihaku, on aika kätevä sen kautta tehtynä. Logo/soittoäänihommat taas on täysin turhia - ainoa "fiksu" tapa niitä hommata on netti (tai joku lehti, missä näkee logon/kuvaviestin)

5. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo, RL:n Palvelupuu-kortissa on todellakin vain 250 muistipaikkaa puhelinnumeroille -> viisi paikkaa menettää vanhaan verrattuna (ellei nyt sitten ole joku ihan ikivanha SIM-kortti itellä) sekä tämän lisäksi haittana se, että muistipaikkojen numerot saattavat muuttua hieman, vaikka tiedot siirrettään vanhalta kortilta uudelle automaattisesti.

Elokuussa tuli itse vaihdettua tuo kortti (99-prosenttisesti lisätekstiviestipaikkojen takia), kieltämättä tämä uutinen vähän pistää hatuttamaan. Mutta toisaalta eihän sitä voinut millään tietää. :p

6. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    No itte vaihoin n. kuukausi sitten... No ne olivat vähentäneet sen hinnan mun laskussa et ei maksanu mitää et ei kai sitä uudellen kannata mennä vaihtamaan...

7. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    No ei tietenkään tuossa tapauksessa.
    Mikäs oli muuten sulla syy ilmaiseen vaihtoon, jos saan kysyä?

8. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ilmaiseksi minäkin sain asiakaspalvelun kautta , suorastaan tyrkytettiin kun olin sinne muissa asioissa yhteydessä.

9. taleppi

Tykkäykset:
    0
    Joo, eihän tuo mikään uusikeksintö ole sillä itselläni on kanssa kyseinen valikko soneran liittymässä.

10. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos hieman tarkennusta saisi, niin mitä nämä "muut yhteydet" ovat? Minäkin ole ollut aspaan yhteydessä kymmeniä kertoja, mutta koskaan mitään ilmaista extraa ei olla kyllä tarjottu. :p

11. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    En nyt tiedä miten asiani vaikuttaa tähän , mutta tais olla jotain PIN/PUK-koodijuttuja. Tyttö siis kysyi haluanko tän uuden kortin ja sanoin haluavani jos ei maksa mitään , postissa sitten tuli kotiin. Ei tässä nyt tainnu mitään ihmeellistä olla. Kaveri sai 6kk ilmaset perusmaksut vähän samalla tavalla.

12. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    arivi: Siis olet soittanut aspaan kysyäksesi PUK-koodia tms. ja sitten kysyttiin, että haluatko uuden liittymäkortin ilmaiseksi? Jo on kummaa, miksei mulle ikinä käy näin...

13. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Joo kyllä mä suuresti ihmettelen näitä arivin tyyppisiä kertomuksia; ihmisille tarjoillaan uusia kortteja ilmaiseksi ihan tosta vaan ilman varsinaista tarvetta - ja jos uusi puhelin ei toimi vanhalla kortilla, saa vastaukseksi vihaisen luennon sim-korttien kalleudesta. Ja siis joutuu itse maksamaan uuden kortin, että voi käyttää puhelintaan!
    Eli kyllä on Radiolinjalla ihmeelliset prioriteetit, täytyy sanoa. Ja/tai sitten on ilmeisesti annettu aspan tytöille vähän kummalliset valtuudet itse päättää milloin/kenelle ilmaisia simmejä jakelevat! Kun ne on niin kalliitakin vielä, kuulemma...

14. Jake

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Moto G 2015 (3rd gen)
    Olinkin jo jokin aika sitten aikeissa vaihtaa korttini, onneksi en sitä tehnyt tuolla vajaan 8 euron hinnalla...

Mulla on vielä se ikivanha taivaansininen kortti mihin mahtuu 180 numeroa. Onkos noissa uusissa korteissa nimen maksimipituus kasvanut? Mun kortilla mahtuu vain 10 kirjainta. Riittäähän tuo useimmissa tapauksissa, enkä kyllä muutenkaan käytä enää sim-kortin muistia muuta kuin säilönä.

15. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    On se kasvanut, tähän korttiini (uudehko, sisältää Palvelupuun) mahtuu 20 merkkiä / luettelomerkintä.

16. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nimen maksimipituus kasvoi tuosta kymmenestä jo vuonna 1998, jolloin Radiolinja otti käyttöön ns. Superkortin (20 tekstiviestipaikkaa, 255 puhelinmuistiopaikkaa, vakionumerot yms. uutuutena). Sekin tosin oli alkuun sininen.

Ihmettelen muuten mannin sanomaa 20 merkkiä/luettelomerkintä. Itselläni määrä ei ole ole Palvelupuu-kortissa (eikä ollut Superkortissakaan) kuin 18 merkkiä/merkintä.

17. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ihmettelen myös sinun sanomaa. Mulla Palvelupuu-kortissa nimen maksimipituus on vain 16 merkkiä.

18. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyllä omani ole kaksi kertaa saanut ilmaiseski vaihdettua. Viimeksi kesällä.

19. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Miksi?! >:(

20. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olisikohan tämä sitten riippuvainen puhelimesta eli jotenkin niin, että jokaisella puhelimella olisi jokin enimmäismäärä, mitä se tukee tämän ominaisuuden suhteen?

Jaa tämä viestiketju